Īsumā par visu


Mārketinga pētījumi
Jauniešu vērtības
Klientu noturība
Inovāciju radīšana
Lielie dati


Personāla pētījumi
Apmierinātība ar darbu


Mediju pētījumi
Interneta patēriņš
Reklāmdevēju aktivitāte


Sociālie pētījumi
Dzīve pilsētās


Tehnoloģijas & risinājumi
Klientu serviss
ThinkTank domnīca


Arhīvs


www.tns.lv

Kā mobilās interneta ierīces ietekmē interneta patēriņu

 

15.06.2016. Saskaņā ar nesen veikto pētījumu TNS Latvia Digital joprojām visizplatītākā interneta piekļuves ierīce ir dators (stacionārais vai portatīvais). Izmantojot datoru pēdējā mēneša laikā internetam piekļuvuši 92% interneta lietotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Portatīvais dators iedzīvotāju vidū kļūst arvien izplatītāks, kamēr galda jeb stacionāro datoru īpatsvars mājsaimniecībās turpina samazināties. Otra izplatītākā interneta piekļuves ierīce ir viedtālrunis. 62% interneta lietotāju pēdējā mēneša laikā izmantojuši internetu viedtālrunī. Trešajā vietā ierindojas planšetdators, kuru lietojuši 3 no 10 interneta lietotājiem.

 

Internetu gan viedtālrunī, gan planšetdatorā iedzīvotāji izmanto nozīmīgi vairāk nekā divus datus atpakaļ, jo ir pieaugusi šo ierīču izplatība iedzīvotāju vidū. Visstraujāk salīdzinājumā ar 2014.gadu ir pieaugusi interneta lietošana televizorā. Ja 2014.gadā internetu TV pēdējā mēneša laikā bija izmantojuši vien 2% interneta lietotāju, tad 2016.gadā aptaujātajā vecumā jau 14% šajā ierīcē bija lietojuši internetu. Internetu televizorā salīdzinoši vairāk lieto Rīgas un citu pilsētu iedzīvotāji, augstāko izglītību ieguvušie, kā arī iedzīvotāji ar ikmēneša ienākumiem virs 550 eiro uz vienu cilvēku ģimenē.

 

 

Ir grūti iedomāties viedtālruni vai planšetdatoru bez mobilajām lietotnēm. Lietotnes padara interneta vietņu lietošanu mums ērtāku un pielāgotu mobilo ierīču ekrāniem. Saskaņā ar pētījuma rezultātiem trīs populārākie mobilo lietotņu (aplikāciju) veidi pēc to pielietojuma 15 līdz 74 gadus vecu viedtālruņu un planšetdatoru lietotāju vidū ir:

 

1. SAZIŅAS APLIKĀCIJAS (Skype, WhatsApp, Viber u.c)

 


2. SOCIĀLO TĪKLU APLIKĀCIJAS (Facebook, Draugiem, Twitter u.c.)

 


3. VIDEO SATURA APLIKĀCIJAS (Youtube, TVPlay, Megogo u.c.)

 

 

 

Ko viedierīču lietošana maina interneta patēriņā?

 

Saskaņā ar TNS Latvia Digital 2016.gada pētījuma rezultātiem 65% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem internetu lieto vairākas reizes dienā. Divas trešdaļas no šiem interneta lietotājiem interneta piekļuvei izmanto viedtālruni, planšetdatoru vai abas ierīces, bet atlikusī trešdaļa minētajās ierīcēs internetu nelieto. Turpinājumā aplūkosim, vai pastāv kādas būtiskas atšķirības starp šīm abām interneta lietotāju grupām internetā veikto aktivitāšu kontekstā.

 

Gan to iedzīvotāju vidū, kas lieto internetu viedtālrunī vai planšetdatorā, gan to iedzīvotāju vidū, kas internetu mobilajās viedierīcēs nelieto, divas visbiežāk internetā veiktās aktivitātes vismaz reizi dienā ir sociālo tīklu apmeklēšana un ziņu lasīšana portālos. Sociālajos tīklos viedtālruņu un planšetdatora lietotāji nozīmīgi vairāk pārbauda jaunumus savā profilā, čato ar draugiem, paziņām un raksta vēstules. Trešajā vietā viedtālruņu un planšetdatoru lietotāju vidū ierindojas ziņu sūtīšana, izmantojot Skype, iMessage, WhatsApp vai īsziņu sūtīšana. Savukārt minēto ierīču nelietotāju vidū trešā populārākā nodarbe internetā vismaz reizi dienā ir bilžu pārlūkošana lietotāju kopīgotajās galerijās sociālajos tīklos vai specializētājos bilžu portālos.

 

No TOP15 vismaz reizi dienā veiktajām aktivitātēm interneta lietotāji, kas internetu lieto viedtālrunī un/ vai planšetdatorā, 10 aktivitātes veic nozīmīgi vairāk salīdzinājumā ar interneta lietotājiem, kuri internetu viedtālrunī vai planšetdatorā nelieto. Piecas vismaz reizi dienā veiktās aktivitātes internetā, ko vienlīdz daudz veic abas aplūkotās interneta lietotāju grupas, ir ziņu lasīšana, laika ziņu prognožu aplūkošana, spēļu spēlēšana, komentāru lasīšana ziņu portālos, forumos, blogos, sociālajos tīklos un avīžu, žurnālu interneta lapu lasīšana.

 

 

Par pētījumu

Pētījumu kompānija TNS interneta patēriņa paradumu pētījumu TNS Latvia Digital, Pavasaris 2016 veica laika periodā no 2016. gada 8. februāra līdz 2016. gada 1. maijam. Visā Latvijā tika aptaujāti 2080 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Aptaujas veiktas izmantojot kombinēto aptaujas metodi - tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā un aptaujas internetā (CAWI).

 

Elīna Krūze

Mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja
Mediju pētījumu eksperte
t 67 096 300
e elina.kruze@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības