Īsumā par visu


Mārketinga pētījumi
Kultūru atšķirības
Banku reputācija
Zīmoli digitālā pasaulē


Personāla pētījumi
Darbs ar klientiem
Nevēlama uzvedība
Uzņēmumu panākumi


Mediju pētījumi
Prese un reklāmas
Reklāmas tirgus


Arhīvs


www.tns.lv


Reklāmas apjoms un lielākie reklāmdevēji 2015. gada pirmajos 10 mēnešos

 

08.12.2015. TNS reklāmu reģistrā 2015. gada pirmajos 10 mēnešos ir fiksēts jau vairāk nekā 3,5 miljoni reklāmu. Šogad reklāmu skaits pieaudzis gan TV, gan radio, gan arī žurnālos. Savukārt apjoms pēc reklāmu kopējā garuma vai izmēra palielinājies tikai TV.

 

Mediju reklāmas apjoms

 

Kopējais pārraidītās reklāmas apjoms 2015. gada pirmajos 10 mēnešos pieaudzis televīzijā, bet sarucis vidē, avīzēs, radio un žurnālos. TV pieaugums par 19% nozīmē, ka šogad kopējais visu TV reklāmu ilgums ir bijis par 88 pilnām diennaktīm lielāks nekā gadu iepriekš šajā periodā. Radio reklāmu kopgarums sarucis nedaudz - par 1%. Vides reklāmu kopējā platība samazinājusies, 2015. gada pirmajos 10 mēnešos aizņemot par 12% mazāku laukumu. Žurnālos reklāmas laukums palicis praktiski nemainīgs, bet avīžu lapu aizpildījums ar reklāmu ir sarucis par 11%.

 

 

Mediju reklāmu skaits

 

Reklāmu skaits 2015. gada pirmajos 10 mēnešos ir pieaudzis televīzijā, radio un žurnālos. TV reklāmu skaita pieaugums par 24%, ņemot vērā reklāmu kopējā garuma pieaugumu par 19%, nozīmē, ka, šogad, turpinoties jau iepriekš novērotai tendencei, reklāmas kļuvušas vidēji īsākas. Radio reklāmu skaits pieaudzis par 6%. Žurnālos reklāmu skaits pieaudzis par 2%. Vidē izvietots skaita ziņā par 13% mazāk reklāmu nekā gadu iepriekš. Avīzēs reklāmu skaits samazinājies par 15%, tomēr vidēji katra avīžu reklāma šogad kļuvusi par 5% lielāka nekā 2014. gada pirmajos 10 mēnešos.

 

 

Lielākie reklāmdevēji pēc reklāmu skaita visos medijos

 

2015. gada pirmajos 10 mēnešos visvairāk reklāmu kopā visos Latvijas medijos, izvietojis Rimi, par 79% kāpinot reklāmu skaitu salīdzinājumā ar šo laika periodu 2014. gadā. Tele2 ieņem topa otro pozīciju, šogad izvietojot medijos par 8% mazāk reklāmu nekā iepriekšējā gadā. Reckitt Benckiser noslēdz TOP3 ar 4% pieaugumu pret 2014. gada pirmajiem 10 mēnešiem. Straujāko kāpumu piedzīvojis Ilgzeem, šogad medijos izvietojot gandrīz 5 reizes vairāk reklāmu nekā gadu iepriekš un ieņemot topa devīto vietu.

 

 

Par pētījumu

Pētījumu aģentūra TNS veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. 2015. gadā Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 25 TV kanāliem, 20 interneta lapām, 15 radio stacijām, 8 vides reklāmas medijiem, 77 žurnāliem, 25 avīzēm.

 

Oskars Rumpēters

Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs
Reklāmas nozares pētījumu eksperts
t 67 096 300
e oskars.rumpeters@tns.lv


 


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības