Īsumā par visu


Mārketinga pētījumi
E-komercijas tendences
Biznesa tehnoloģijas
Auto Rīgas ielās


Personāla pētījumi
Darba apstākļi


Mediju pētījumi
TV reklāmu TOP10
Ārzemju preses lasīšana


Sociālie pētījumi
Dzimumu vienlīdzība


Tehnoloģijas & risinājumi
Brokastis ar patērētāju
Ietekmīgā klienta viedoklis


Arhīvs


www.tns.lv


Latvijas e-komercijas tendences

 

06.10.2015. Lai saprastu Latvijas pircēju rīcību un iepirkšanās paradumus internetā, digitālā mārketinga aģentūra Infinitum 8 sadarbībā ar pētījumu kompāniju TNS pirmo reizi Latvijas digitālā mārketinga vēsturē ir veikusi nozares tendenču apskatu “E-komercijas patērētāju uzvedības modelis Latvijā 2014”. E-komercijas apskata galvenā funkcija ir iepazīstināt lasītājus ar e-komercijas nozares tendencēm Latvijā. Aicinām iepazīties ar Infinitum 8 un TNS galvenajām atziņām, kas gūtas apskata veidošanas laikā.

 

E-komercijas apskats palīdz izprast lietotāju paradumus, izmantotās tehnoloģijas, kanālus, ko tie izmanto informācijas meklēšanā, un sniedz citu informāciju, kas var palīdzēt uzlabot lietotāja pieredzi interneta lapā un sasniegt lietotāju tajā vietā, kur tas ir pieejams.

 

E-komercijas apskata laikā iegūtie galvenie secinājumi

 

■  Uzņēmumiem ir jāveicina apmeklētājus atgriezties mājaslapā vairākas reizes, jo šādi apmeklētāji ir divas reizes vērtīgāki. Tāpat nevajadzētu aizmirst, ka pircēji visaktīvākie ir nedēļas sākumā, kā arī viņi biežāk iepērkas no rītiem vai vakaros pēc darba laika beigām.

 

■  2014. gadā dubultojies viedtālruņu lietošanas īpatsvars starp visām ierīcēm, no kurām ir apmeklētas e-komercijas mājaslapas. Mājaslapu apmeklējums no planšetdatoriem ievērojami pieaug vakaros.

 

■  Jo vēlākas diennakts stundas, jo vairāk cilvēku izmanto mobilās ierīces - viedtālruņus un planšetdatorus. Ja novērojat līdzīgu tendenci, attiecīgi ieplānojiet Display un remārketinga kampaņas. Reklāmas, kas tiek sagatavotas konkrēti mobilajām ierīcēm, sniedz salīdzinoši augstāku pienesumu reklāmguvumu līmenim nekā nepielāgotas reklāmas.

 

■  Visaktīvākās iepirkšanās dienas ir no pirmdienas līdz ceturtdienai. Toties viszemākie rezultāti pārdošanai internetā ir sestdienā, svētdienā. Attiecīgi pielāgojiet savu mārketinga plānu - no pirmdienas līdz ceturtdienai derēs agresīvākas kampaņas, kamēr brīvdienās dalieties ar izklaidējošu vai patērētājam noderīgu informāciju.

 

■  Mūsdienās uzņēmējs nedrīkst aizmirst par sociālo mediju ietekmi. 2013. un 2014. gadā viens no aktīvākajiem sociālajiem tīkliem ir Draugiem.lv, no kura uz mājaslapām plūst lielākais apmeklējums. Tomēr 2014. gadā gan pēc apmeklējuma daudzuma, gan ienākumu pienesuma Facebook pakāpeniski tuvojas Draugiem.lv

 

■  Domājot par tehnoloģijām, 2015. gadā uzņēmējam ir jākoncentrējas uz mājaslapas uzlabošanu - tas šobrīd nes rezultātu un visvairāk palielina atdevi no viena apmeklējuma. Veidojot dizainu, izvēlieties daudzfunkcionālus, visa veida ierīcēm pielāgojamus risinājumus, jo mobilo ierīču (viedtālruņu un planšetdatoru) lietojums jau aizņem vairāk nekā 16% no visa apmeklējuma mājaslapās, kas piedāvā veikt pirkumus.

 

■  Patērētāji, iepērkoties internetā, joprojām izmanto vecāku versiju pārlūkprogrammas. Tāpēc arī 2015. gadā mājaslapas dizainu un lietojamību ir vērts pielāgot vecākām pārlūkprogrammām, kā arī dažādām ekrānu izšķirtspējām un izmēriem.

 

■  Ir tikai likumsakarīgi, ka, pieaugot viedtālruņu un planšetdatoru izmantošanas izplatībai Latvijas iedzīvotāju vidū, paralēli pieaug arī to pielietošana e-komercijas mērķiem. Kā rāda TNS Digital dati, pagājušā - 2014. gada - pavasarī viedtālruņu izmantošanas īpatsvars gada laikā bija pieaudzis teju uz pusi, savukārt e-komercijas jomā viedtālruņu izmantošanas īpatsvars šajā laika periodā bija dubultojies. Tātad viedtālruņu pielietošanas e-komercijā izaugsmes temps ir bijis straujāks par viedtālruņu izmantošanas kopumā pieauguma tempu.

 

■  Šī gada TNS Digital dati rāda, ka viedtālruņu lietošanas izaugsmes temps ir kļuvis vēl straujāks, kas ļauj prognozēt arī straujāku viedtālruņu pielietošanas e-komercijas nolūkiem pieaugumu. Līdzīgas tendences var novērot arī attiecībā uz planšetdatoriem. Līdz ar to var prognozēt, ka, saglabājoties pašreizējiem izaugsmes tempiem, mobilajās ierīcēs (viedtālruņos un planšetdatoros) veikto pirkumu īpatsvars starp visām ierīcēm, no kurām ir veikti pirkumi e-komercijas mājaslapās, vismaz dubultosies, šī gada laikā pieaugot līdz aptuveni 17%.

 

Ja iepazīsieties ar apskata saturu, noteikti atradīsiet kaut ko noderīgu arī sev un savam uzņēmumam.

 

Apskatu “E-komercijas patērētāju uzvedības modelis Latvijā 2014” lejupielādēt (bez maksas) var šeit: http://infinitum8.com/e-komercijas-nozares-apskats/

 

Ilva Pudule

TNS lielo klientu direktore
Mārketinga komunikāciju pētījumu eksperte
t 67 096 300
e ilva.pudule@tns.lv

 
Jānis Birģelis

Infinitum 8 sertificēts Google Analytics speciālists
t 22 072 887
e janis@infinitum.lv


 


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības