Īsumā par visu


Mārketinga pētījumi
Reklāmu efektivitāte
Zīmolu stāsti
Vajadzības un vērtības


Personāla pētījumi
Darba maiņa
Darba devēja tēls


Mediju pētījumi
Interneta lietošana
Reklāmu rekordi


Sociālie pētījumi
Skaistums un kosmētika


Tehnoloģijas & risinājumi
Atgriezeniskā saite
ThinkTank domkalve
Apkalpošanas kvalitāte


Arhīvs


www.tns.lv

Vai, patērējot vairāk skaistumkopšanas līdzekļu, cilvēks kļūst pievilcīgāks?

 

15.06.2015. Skaistums un pievilcība ir relatīvi jēdzieni, tomēr, kā atklāj pētījumu rezultāti, cilvēki vēlas būt skaisti un pievilcīgi. Lai gan nav iespējams viennozīmīgi identificēt tos aspektus vai pazīmes, kas liek cilvēkam izskatīties vai būt pievilcīgam, ir iespējams izvērtēt atšķirības skaistumkopšanas produktu patēriņā starp cilvēkiem, kuri uzskata, ka ir nozīmīgi būt pievilcīgam pretējā dzimuma acīs un starp tiem, kuri šim apgalvojumam nepiekrīt.

 

TNS patēriņa paradumu pētījuma TNS Atlas dati atklāj, ka kopumā vairāk nekā 60% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka ir nozīmīgi būt pievilcīgam pretējā dzimuma acīs. Lai gan sievietes šim apgalvojumam piekrīt nedaudz biežāk nekā vīrieši (piekrīt 67% sieviešu un 61% vīriešu), zīmīgas atšķirības abu dzimumu grupu vidū nepastāv.

 

Salīdzinot rezultātus dažādās vecuma grupās, redzams, ka visbiežāk apgalvojumam “ir nozīmīgi būt pievilcīgam pretējā dzimuma acīs” piekrīt salīdzinoši jaunāki cilvēki (vecumā no 20 līdz 29 gadiem apgalvojumam piekrīt 76%), savukārt, palielinoties vecumam, pakāpeniski samazinās atbalsts šim apgalvojumam (vecuma grupā no 60 līdz 74 gadiem vairs tikai 43% piekrīt šim apgalvojumam).

 

Lai gan dažādu higiēnas, kosmētikas un skaistumkopšanas līdzekļu lietošana kopumā mūsdienu sabiedrībā ir ikdienišķa un plaši pieņemta lieta, padziļināti pievēršoties produktu patēriņa datiem, ir redzams, ka cilvēki, kam ir nozīmīgi būt pievilcīgam pretējā dzimuma acīs, biežāk ikdienā patērē dažādus skaistumkopšanas un higiēnas līdzekļus.

 

71% cilvēku, kuri uzskata, ka ir nozīmīga pievilcība pretējā dzimuma acīs, katru dienu lieto ķermeņa kopšanas līdzekļus (krēmi, losjoni, toniki). Tajā pašā laikā tikai 7% to iedzīvotāju, kuri nepiekrīt šim apgalvojumam, lieto ķermeņa kopšanas līdzekļus katru dienu.

 

66% cilvēku, kuriem ir svarīgi būt pievilcīgiem pretējā dzimuma skatījumā, lieto šampūnu katru dienu. Tikai 8% to iedzīvotāju, kuriem tas nav svarīgi, lieto šampūnu katru dienu.

 

 

68% cilvēku, kuri piekrīt šim apgalvojumam, lieto roku krēmu katru dienu. Tikai 10% iedzīvotāju, kuri nepiekrīt šim apgalvojumam, lieto roku krēmu ikdienā.

 

 

73% cilvēku, kuri piekrīt šim apgalvojumam, lieto smaržas katru dienu, savukārt tikai 7% to cilvēku, kas nepiekrīt šim apgalvojumam tās lieto ikdienā.

 

 

Viegli ir pieņemt, ka šādas skaistumkopšanas un higiēnas produktu lietošanas atšķirības, vērtējot personas attieksmi pret uzskatiem par pievilcību, ir raksturīgas tikai sievietēm, tomēr pētījuma dati pamato pretējo.

 

65% cilvēku, kuri piekrīt apgalvojumam, ka ir svarīgi izskatīties pievilcīgi pretējā dzimuma acīs, lieto pēc skūšanās produktus (losjonus, tualetes ūdeņus, odekolonus) ik dienu. Un tikai 15% to cilvēku, kas nepiekrīt šim apgalvojumam, lieto šos produktus katru dienu.

 

Varam secināt, ka pastāv tieša saistība starp to, vai cilvēks piekrīt apgalvojumam par to, ka ir nozīmīgi būt pievilcīgam pretējā dzimuma acīs, un to, cik bieži viņš ikdienā izmanto dažādus skaistumkopšanas, higiēnas un kosmētikas līdzekļus. Tātad – jo cilvēkam ir spēcīgāka pārliecība par to, ka ir nozīmīgi būt pievilcīgam pretējā dzimuma acīs, jo vairāk ikdienā viņš izmanto dažādus skaistumkopšanas, higiēnas un kosmētikas līdzekļus.

 

Atbildēt uz jautājumu “Vai tiešām, patērējot vairāk skaistumkopšanas līdzekļu, cilvēks kļūst pievilcīgāks?” precīzi nav iespējams, tomēr, kā atklāj dati, pastāv sakarība, ka tie cilvēki, kuri šim apgalvojumam piekrīt, skaistumkopšanas, higiēnas un kosmētikas līdzekļus izmanto biežāk.

 

Lai uzzinātu, kādus konkrētus kosmētikas produktus vai zīmolus ikdienā izvēlas dažādu grupu patērētāji, jautājiet mums!

 

Par patēriņa paradumu pētījumu TNS Atlas

Pētījumu kompānija TNS patēriņa paradumu pētījumu TNS Atlas, Pavasaris 2014 veica laika periodā no 2014. gada 3. februāra līdz 2014. gada 11. maijam. Izmantojot pašaizpildāmās anketas respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā tika aptaujāts 1501 pastāvīgais Latvijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

 

TNS Atlas pētījumā tiek noskaidrots respondentu viedoklis gan par dažādu preču un pakalpojumu grupu, gan par konkrētu produktu un zīmolu patēriņu un atpazīstamību. Tāpat tiek apkopota informācija par respondentu ceļošanas un atpūtas paradumiem, finanšu paradumiem, u.c. Lai analizētu konkrētas kategorijas patēriņu padziļinātāk, respondentiem tiek uzdoti arī dzīvesstilu raksturojoši jautājumi.

 

Monta Podžuka

Klientu atbalsta vadītāja
Sabiedrības uzvedības pētījumu eksperte
t 67 096 300
e monta.podzuka@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības