Īsumā par visu


Mārketinga pētījumi
Reklāmu efektivitāte
Zīmolu stāsti
Vajadzības un vērtības


Personāla pētījumi
Darba maiņa
Darba devēja tēls


Mediju pētījumi
Interneta lietošana
Reklāmu rekordi


Sociālie pētījumi
Skaistums un kosmētika


Tehnoloģijas & risinājumi
Atgriezeniskā saite
ThinkTank domkalve
Apkalpošanas kvalitāte


Arhīvs


www.tns.lv

Latvijas reklāmas tirgus rekordi

 

15.06.2015. Iepriekš reklāmas apjoma rekordus analizējām 2012. gadā. Kopš tā laika vairākās mediju grupās šie rekordi ir pārspēti, ja pētām pēdējo desmit gadu datus, t.i. kopš 2005. gada janvāra. Televīzijā reklāmu skaits pieaudzis gan TV kanālos, kuros reklāmas tiek izvietotas jau ilgāk nekā 10 gadus, gan arī TV kanālos, kuri tikai nesen uzsākuši reklāmas izvietošanu Latvijā. Drukātajos medijos pēdējos gados reklāmu skaits sarūk.

 

Reklāmām bagātākie mēneši dažādos medijos

 

Televīzijā – 2015. gada maijs ar 232 266 reklāmām. 2012. gada rekords - novembrī 177 228 reklāmas.

 

Vidē – 2013. gada maijs ar 109 198 reklāmām. Šis skaitlis nedaudz pārspēj 2012. gada aprīļa rekordu, kad tika fiksēta 106 501 reklāma.

 

Radio – 2014. gada decembris ar 65 400 reklāmām. 2012. gada maija rekords bija 55 955 reklāmas.

 

Avīzēs – saglabājies 2006. gada maija rekords, kad tika izvietotas 14 985 reklāmas.

 

 

Žurnālos – saglabājies 2007. gada novembra rekords, t.i. 3 729 reklāmas.

 

 

 

Reklamētākās nozares pēdējos 10 gados

 

Latvijas medijos pēdējo desmit gadu laikā mobilo sakaru nozare ir reklāmām bagātākā ar vairāk nekā 2,7 miljoniem reklāmu. Mazumtirdzniecības nozarē kopā medijos izvietots vairāk nekā 2,1 miljons reklāmu. Trešajā pozīcijā ierindojas finanšu institūciju un pakalpojumu nozare ar 1,4 miljoniem reklāmu. Zāles pēdējo desmit gadu laikā Latvijas medijos reklamētas 1,2 miljonus reižu. TOP5 noslēdz mājsaimniecības higiēnas nozare ar 870 tūkstošiem reklāmu.

 

 

Lielākie reklāmdevēji pēc reklāmu kopskaita pēdējos 10 gados

 

No 2005. gada janvāra līdz 2014. gada decembrim Tele2 kā reklāmdevējs kopā medijos reklamējies vairāk nekā 1,2 miljonus reižu. Otro vietu starp lielākajiem reklāmdevējiem ieņem Procter&Gamble ar 865 tūkstošiem reklāmu. LMT desmit gadu laikā izvietojis 735 tūkstošus reklāmu, apsteidzot Bite ar 657 tūkstošu reklāmu izvietojumu medijos. Reklāmdevēju TOP5 noslēdz Rimi ar 590 tūkstošiem reklāmu Latvijas medijos pēdējo desmit gadu laikā.

 

 

Reklamētākie zīmoli pēc reklāmu kopskaita pēdējos 10 gados

 

Zelta zivtiņa ir visbiežāk reklamētais zīmols Latvijas medijos pēdējo desmit gadu laikā ar vairāk nekā 551 tūkstoti reklāmu. Otro vietu ieņem Maxima zīmols ar 457 tūkstošiem reklāmu, nedaudz apsteidzot Rimi zīmolu, kas reklamēts 439 tūkstošus reižu. Bite zīmols reklamēts 395 tūkstošus reižu. Reklamētāko zīmolu TOP5 noslēdz Tele2 zīmols ar 365 tūkstošiem reklāmu.

 

 

Par pētījumu

Pētījumu aģentūra TNS veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. 2015. gadā Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 21 TV kanālu, 18 interneta lapām, 15 radio stacijām, 8 vides reklāmas medijiem, 76 žurnāliem, 24 avīzēm.

 

Oskars Rumpēters

Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs
Reklāmas nozares pētījumu eksperts
t 67 096 300
e oskars.rumpeters@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības