Īsumā par visu


Mārketinga pētījumi
Reklāmu efektivitāte
Zīmolu stāsti
Vajadzības un vērtības


Personāla pētījumi
Darba maiņa
Darba devēja tēls


Mediju pētījumi
Interneta lietošana
Reklāmu rekordi


Sociālie pētījumi
Skaistums un kosmētika


Tehnoloģijas & risinājumi
Atgriezeniskā saite
ThinkTank domkalve
Apkalpošanas kvalitāte


Arhīvs


www.tns.lv

Mobilitāte Latvijas iedzīvotāju interneta lietošanas paradumos

 

15.06.2015. Pateicoties moderno tehnoloģiju straujajai attīstībai, arī Latvijas iedzīvotājiem paveras arvien plašākas iespējas internetam piekļūt ne tikai savās mājās vai darbā, bet arī tādās vietās, kur par interneta klātesamību liecina tikai piktogramma mobilajā ierīcē. To, cik lielā mērā Latvijas iedzīvotāji izmanto šīs iespējas, ieskatu sniedz interneta patēriņa pētījum TNS Latvia Digital rezultāti.

 

Jau ziņojām, ka tādas mobilās ierīces, kā viedtālruņa lietošana šajā pavasarī, līdzīgi kā iepriekš, turpināja pieaugt. Šobrīd viedtālruni lieto gandrīz puse jeb 47% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Savukārt planšetdatorus lieto jau 19%. Absolūtais vairākums jeb 89% viedtālruņu lietotāju arī plaši izmanto “gudrā telefona” sniegto iespēju piekļūt globālajam tīmeklim, savukārt atlikušie 11% viedtālruņu lietotāju, lai piekļūtu internetam, izmanto citas ierīces - visbiežāk planšetdatoru vai parasto galda datoru. Citādāk ir ar planšetdatora lietotājiem, kuru vidū absolūtais vairākums jeb 96% pēdējā mēneša laikā ir izmantojuši planšeti, lai piekļūtu internetam.

 

TNS Latvia Digital pētījuma rezultāti liecina, ka pēdējo 5 gadu laikā ir būtiski mainījušies iedzīvotāju ieradumi attiecībā uz to, kur viņi izvēlas lietot internetu. Jāatzīmē, ka joprojām internets visbiežāk tiek lietots mājās, kur saskaņā ar 2015. gada pavasara pētījuma rezultātiem, internetam pēdējā mēneša laikā ir piekļuvuši absolūtais vairākums jeb 94% interneta lietotāju.  Otra populārākā vieta 2015. gadā, līdzīgi kā pirms 5 gadiem, ir darbs, kur šī gada pavasarī internetam pēdējā mēneša laikā ir piekļuvuši 43% interneta lietotāju. Tomēr visstraujāk pēdējo 5 gadu laikā interneta lietošana ir pieaugusi tieši ārpus telpām - parkā, sabiedriskajā transportā un citur, kur 2015. gada pavasarī pēdējā mēneša laikā internetu ir lietojis katrs ceturtais jeb 25% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Šis fakts viennozīmīgi skaidrojams ar mobilo ierīču lietošanas pieaugumu. Salīdzinoši biežāk internetam ārpus mājas piekļūst gados jaunāki iedzīvotāji (vecumā no 15 līdz 29 gadiem), Rīgas iedzīvotāji, iedzīvotāji ar pamata vai augstāko izglītību, kā arī iedzīvotāji ar augstākiem individuālajiem (virs 500 EUR) un ģimenes ienākumiem (virs 450 EUR uz vienu ģimenes locekli). Vienīgā interneta piekļuves vieta, kura interneta lietotāju vidū gūst arvien mazāku popularitāti, ir bibliotēka, kur 2015. gada pavasarī pēdējā mēneša laikā internetu ir lietojuši 6% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

 

 

Protams, bez mobilajām ierīcēm joprojām Latvijas iedzīvotāji, lai piekļūtu internetam, izmanto gan portatīvo datoru (65% no interneta lietotājiem), gan galda jeb stacionāro datoru (54% no interneta lietotājiem). Tomēr pētījuma rezultāti liecina, ka arvien populārākas kļūst tādas ierīces, kuras nav “piesaistītas” vadiem vai konkrētam interneta pieslēgumam.

 

 

Kopumā pētījuma rezultāti liecina, ka Latvijas iedzīvotāji ir atvērti moderno tehnoloģiju sniegtajām iespējām un steidz tās izmantot arvien plašāk.

 

Par pētījumu

Pētījumu kompānija TNS interneta patēriņa paradumu pētījumu TNS Latvia Digital, Pavasaris 2015 veica laika periodā no 2015. gada 2. februāra līdz 2015. gada 26. aprīlim. Izmantojot kombinēto aptaujas metodi - tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā un aptaujas internetā (CAWI) – visā Latvijā tika aptaujāti 2029 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

 

Pētījumu TNS Latvia Digital, Pavasaris 2011 tika veikts laika periodā no 2011. gada 7. februārim līdz 15. maijam, izmantojot tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā un aptaujājot 2081 respondentu vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

 

Signe Hokonena

Mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja
Mediju pētījumu eksperte
t 67 096 300
e signe.hokonena@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības