Īsumā par visu


Mārketinga pētījumi
Zīmolu izaicinājumi
Klientu apkalpošana
Reklāmu ietekme


Personāla pētījumi
Darbinieku piesaistība


Mediju pētījumi
Reklāmu skaits
Mediju plānošana


Sociālie pētījumi
Info par veselību internetā


Arhīvs


www.tns.lv


Kā mainījies mediju reklāmu skaits pēdējo gadu laikā?

 

22.04.2015. Pērn jūnijā, balstoties uz pēdējo 3 gadu reklāmu skaita tendencēm medijos, tika izteiktas prognozes par 2014. gada kopējo reklāmu skaitu, šobrīd varam novērtēt to precizitāti. TNS Reklāmu reģistrā 2014. gadā kopumā fiksētas vairāk nekā 4 237 000 reklāmas, kas ir par 5% vairāk nekā 2013. gadā.

 

Televīzija

 

Prognozēts tika, ka “šis būs Latvijas vēsturē TV reklāmām bagātākais gads ar pieaugumu 5-10%, kopā pārsniedzot 2,2 miljonus gadījumu”. 2014. gadā TV ir pārraidīts lielākais reklāmu skaits, kāds jebkad fiksēts, kopējam reklāmu skaitam pieaugot par 5% līdz 2,145 miljoniem, tomēr nepārsniedzot 2,2 miljonu slieksni. 2014. gada oktobrī tika pārspēts maijā sasniegtais viena mēneša ietvaros lielākais pārraidīto reklāmu skaits – 208 528. Reklāmu skaita ziņā lielāko pieaugumu 2014. gadā, salīdzinot ar 2013. gadu, nodrošinājušas telekomunikāciju un zāļu reklāmas, bet visvairāk sarucis mobilo sakaru un matu kopšanas līdzekļu reklāmu skaits. Īpaši vasarā un gada beigās saruka TV reklāmu skaita pieauguma temps.

 

 

Vide

 

Tika prognozēts, ka “gada griezumā vides reklāma piedzīvos nelielu kāpumu 2-5% robežās un sasniegs vairāk nekā 1,05 miljonus reklāmas gadījumu”. Vides reklāmu skaits 2014. gadā sasniedza 1,06 miljonus, un pieaugums kopā pret 2013. gadu bija 2%. Pēdējos trīs gada mēnešos vides reklāmu skaits bija par 7-10% zemāks nekā gadu iepriekš, neļaujot kopumā sasniegt lielāku reklāmu skaitu. Vidē 2014. gadā tika izvietots mazāk mobilo sakaru un saldumu un konditorejas reklāmu, bet vairāk telekomunikāciju un finanšu institūciju un pakalpojumu reklāmu.

 

 

Radio

 

Prognozēts tika, ka “radio reklāmu skaits varētu pieaugt par 2%, sasniedzot 600 tūkstošus reklāmas gadījumu.” 2014. gadā radio reklāmu skaits pieauga par 12%, t.i. līdz 661 tūkstotim reklāmu. Būtisku pieauguma daļu radīja neierasti lielais politiskās reklāmas apjoms radio priekšvēlēšanu aģitācijas periodā septembrī. Gadā kopumā lielākais pieaugums bija interneta satura un politiskajās reklāmās, bet 2014. gadā mazāk nekā 2013. gadā radio tika raidītas mobilo sakaru reklāmas.

 

 

Avīzes

 

Tika prognozēts, ka “reklāmu skaits avīzēs varētu sarukt par 10-20% līdz rekordzemam skaitam – zem 40 tūkstošiem.” 2014. gadā avīžu reklāmu skaits, salīdzinot ar 2013. gadu, saruka par 24% un sasniedza 31,5 tūkstošus. Kritums bija straujāks vasaras mēnešos, palēninot tempu uz gada nogali. Avīzēs 2014. gadā pieauga celtniecības materiālu reklāmu skaits, bet lielāko samazinājumu radīja gatavo konstrukciju (logi, durvis) un finanšu institūciju un pakalpojumu nozaru reklāmdevēji.

 

 

Žurnāli

 

Tika prognozēts, ka “žurnālos kopējais reklāmu skaits kritīsies par 3-6% un būs robežās no 20-21 tūkstotim.” 2014. gadā žurnālos tika publicēts 20,8 tūkstoši reklāmu, t.i. par 3% mazāk nekā 2013. gadā. Kopumā žurnālu reklāmas apjoms vērtējams kā salīdzinoši stabils. 2014. gadā žurnālos pieauga zāļu un medicīnas pakalpojumu un institūciju reklāmu skaits. Retāk žurnālos tika reklamētas mēbeles un nekustamais īpašums.

 

 

Par pētījumu

Pētījumu aģentūra TNS veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Par 2014. gadu Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 18 TV kanāliem, 29 avīzēm, 81 žurnālu, 16 radio stacijām, 20 interneta lapām, 9 vides reklāmas medijiem.

 

Oskars Rumpēters

Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs
Reklāmas nozares pētījumu eksperts
t 67 096 300
e oskars.rumpeters@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības