Īsumā par visu


Mārketinga pētījumi
Atbildīga biznesa nozīme
Nākotnes veidotāji


Personāla pētījumi
Darba tirgus tendences


Mediju pētījumi
Reklāma radio
Reklāmas tirgus


Sociālie pētījumi
Kas rada mājīgumu?
Preču otrā dzīve


Tehnoloģijas & risinājumi
Kādi ir uzticami dati?


Arhīvs


www.tns.lv


Kas Latvijas iedzīvotājiem rada mājīguma sajūtu?

 

21.01.2015. Kas ir tas, kas rada mājīguma sajūtu? Cik apmierināti esam ar saviem mājokļiem? Pērn pētījumu kompānija TNS kopā ar nekustamo īpašumu uzņēmumu Ektornet izzināja Latvijas iedzīvotāju  domas par viņu mājokļiem un ar dzīvesvietu saistītajiem nākotnes plāniem. Pētījums atklāj, ka vairāk nekā puse (59%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā ir apmierināti ar savu mājokli.

 

Aptaujātajiem, kuri vienā mājoklī dzīvo 16 gadus un ilgāk, novērots salīdzinoši lielākais ar savu mājokli apmierināto īpatsvars.

 

Aptaujas rezultāti rāda, ka neapmierinātība ar esošo mājokli un vēlme to mainīt salīdzinoši biežāk novērojama starp aptaujātajiem, kuri vienā dzīves vietā dzīvo divus līdz četrus gadus (33%). Vismazāk apmierinātie ar savu mājokli ir iedzīvotāji, kuri dzīvo īrētā dzīvoklī (61%).

 

Aptaujas dati liecina, ka privātmāju iemītnieki visbiežāk atzīst, ka ir apmierināti ar esošo mājokli. Ektornet pieredze rāda, ka, par privātmājas iegādi visbiežāk izšķiras iedzīvotāji, kas jau sasnieguši zināmu vecumu un ienākumu līmeni, kad iespējas ļauj dzīvot privātmājā. Savs mājoklis sniedz daudz lielāku gandarījumu, nekā īrēts un tas apliecina, ka, lai arī tik svarīgiem pirkumiem, kā nekustamais īpašums vienmēr jāpieiet pragmatiski un racionāli, ļoti bieži lēmums tiek pieņemts balstoties uz sajūtām. Tāpat aptaujas rezultāti ļauj secināt, ka iespēju iegādāties personīgo īpašumu nākotnē apsver vairāk nekā divas trešdaļas aptaujāto, kuri nav apmierināti ar savu mājokli.

 

Aptuveni trešdaļa aptaujāto nav apmierināti ar savu esošo mājokli, bet šobrīd nevar atļauties labāku. Salīdzinoši biežāk tie ir cilvēki, kuri dzīvo īrētā dzīvoklī.

 

Aptaujā tika jautāts arī par lietām, kas cilvēkiem viņu dzīvesvietā rada mājīguma sajūtu. Vairāk nekā pusei aptaujāto ir svarīgs vajadzībām un gaumei pielāgots interjers (69%) un tuvinieku klātbūtne (62%). Vajadzībām un gaumei pielāgots interjers salīdzinoši biežāk mājīguma sajūtu rada rīdziniekiem, savukārt tuvinieku klātbūtne – privātmājās dzīvojošajiem.

 

 

Mājīguma radīšanai svarīga nozīme ir smaržām. Aptaujas rezultāti rāda, ka lielākajai daļai aptaujāto mājīgumu rada īpašā savu māju smarža (63%), kam seko ēdiena smarža (32%) un izmazgātas veļas smarža (22%).

 

Par pētījumu

Ektornet un TNS pētījums tika veikts no 2014.gada 19. līdz 24. martam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 1000 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 59 gadiem. TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 59 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.

 

Intars Āboms

TNS klientu vadītājs
Sabiedrības uzvedības pētījumu eksperts
t 67 096 300
e intars.aboms@tns.lv

 

Andris Kovaļčuks

Ektornet valdes priekšsēdētājs
t 67 444 030
e info@ektornet.lv


© 2020 TNS Latvia | Autortiesības