Īsumā par visu


Mārketinga pētījumi
Atbildīga biznesa nozīme
Nākotnes veidotāji


Personāla pētījumi
Darba tirgus tendences


Mediju pētījumi
Reklāma radio
Reklāmas tirgus


Sociālie pētījumi
Kas rada mājīgumu?
Preču otrā dzīve


Tehnoloģijas & risinājumi
Kādi ir uzticami dati?


Arhīvs


www.tns.lv


Reklāmas apjoma sezonalitāte

 

21.01.2015. Medijos izvietoto reklāmu skaits dažādos periodos svārstās. Aplūkosim cik atšķirīgas ir šīs svārstības lielāko nozaru reklāmas apjomā.

 

Reklāmu skaits medijos

 

Janvāra mēnesī ierasts, ka visos medijos ir zemākā reklāmdevēju aktivitāte. Televīzijā janvāris ir izteikti zemākais punkts, kam seko pakāpenisks kāpums līdz maijam, tad atkal vasaras mēnešos reklāmu skaita kritums un straujš kāpums septembrī un oktobrī, kad tiek izvietots visvairāk reklāmu. Vides reklāmas apjomos sezonālās svārstības nav tik ievērojamas kā TV – ziemas mēnešos vērojams reklāmu skaita samazinājums, lielāko apjomu sasniedzot maijā. Radio ievērojami zem vidēja mēneša apjoma reklāmu skaits ir janvārī un februārī, bet pārējā gada laikā līdzīgā līmenī, maksimālo skaitu sasniedzot oktobrī. Avīžu reklāmu skaits pēdējā laikā ir svārstījies nedaudz, ar augstāko līmenī 2013. gada novembrī un zemāko 2014. gada janvārī. Žurnālos mazākais reklāmu skaits tiek izvietots janvārī un februārī, bet, pakāpeniski pieaugot, sasniedz augstāko līmeni rudens mēnešos.

 

 

Nozaru reklāmu skaits

 

Analizējot piecu lielāko nozaru reklāmu apjoma izmaiņas pa mēnešiem, redzams, ka starp tām ir nozīmīgas atšķirības. Zāļu nozare izceļas ar lielāko atšķirību starp mazāko un lielāko mēneša reklāmas apjomu. Augustā medijos ir bijušas izvietotas nedaudz vairāk par 7 tūkstošiem zāļu reklāmu, bet oktobrī gandrīz 32 tūkstoši, sezona būtiski ietekmē šīs nozares reklāmu apjomu. Vismazākā atšķirība fiksēta mazumtirdzniecības nozarē. Lai gan mazumtirdzniecības reklāmu apjoms decembrī ievērojami pārsniedz citas nozares, arī citos mēnešos šī ir viena no visvairāk reklamētajām nozarēm, tādēļ pa mēnešiem procentuāli nav novērojamas tik straujas svārstības. Finanšu nozares reklāmas apjomi arī ir stabili, sezonāli svārstoties no 15 tūkstošiem jūlijā līdz 25 tūkstošiem oktobrī. Telekomunikāciju un mobilo sakaru nozares savukārt ietekmē nevis sezona, bet gan plānotu aktivitāšu pieauguma periodi, komunicējot jaunus piedāvājumus.

 

 

Par pētījumu

Pētījumu aģentūra TNS veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Par 2014. gadu Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 17 TV kanāliem, 24 avīzēm, 78 žurnāliem, 16 radio stacijām, 20 interneta lapām, 9 vides reklāmas medijiem.

 

Oskars Rumpēters

Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs
Reklāmas nozares pētījumu eksperts
t 67 096 300
e oskars.rumpeters@tns.lv


© 2020 TNS Latvia | Autortiesības