Īsumā par visu


Mārketinga pētījumi
Reklāmu efektivitāte


Personāla pētījumi
Darbs un ģimene
Apmierinātība ar darbu


Mediju pētījumi
Internets un bērni
Reklāmu skaita prognoze


Sociālie pētījumi
Tradīciju nozīme
Naivie vēlētāji
Vēlētāju aktivitāte
Klimata pārmaiņas


Tehnoloģijas & risinājumi
Attiecības ar klientiem


Arhīvs


www.tns.lv


Cik aktīvi mūsu bērni izmanto moderno tehnoloģiju sniegtās iespējas?

 

17.06.2014. Pavisam nesen, jūnija sākumā TNS apkopoja un piedāvāja saviem klientiem iepazīties ar jaunākajiem interneta patēriņa paradumu pētījuma TNS Latvia Digital 2014. gada pavasara perioda rezultātiem. Jau ziņojām, ka ar mērķi iegūt arvien plašāku informāciju par Latvijas iedzīvotāju interneta patēriņa paradumiem, pirmo reizi pētījuma vēsturē 2014. gadā ir paplašināta pētījuma izlase, iekļaujot tajā arī bērnus vecumā no 6 līdz 14 gadiem un seniorus, kas vecāki par 74 gadiem. Šoreiz piedāvājam ieskatu Latvijas bērnu interneta un mobilo ierīču lietošanas paradumos.

 

TNS regulāri veiktā interneta patēriņa paradumu pētījuma TNS Latvia Digital rezultāti atklāj, ka 6 līdz 14 gadus veci bērni aktīvi izmanto mūsdienu moderno tehnoloģiju sniegtās iespējas. Pētījuma rezultāti liecina, ka regulāri – katru dienu internetu izmanto vairāk nekā 2/3 jeb 67% Latvijas bērnu vecumā no 6 līdz 14 gadiem. Jāpiebilst, ka interneta lietošanai bērni tomēr velta tikai daļu sava laika un nepavada internetā visu dienu, jo gan darba dienās, gan brīvdienās salīdzinoši visbiežāk interneta lietošanai viņi patērē 1-2 stundas dienā.

 

Analizējot pētījuma rezultātus par biežāk veiktajām aktivitātēm internetā, redzams, ka bērni internetu salīdzinoši biežāk nekā pieaugušie izmanto, lai izklaidētos, jo populārākās internetā veiktās aktivitātes 6 līdz 14 gadus vecu bērnu vidū ir video skatīšanās, spēļu spēlēšana, tai skaitā sociālajos tīklos, kā arī sociālo tīklu pārlūkošana un lietošana.

 

 

Pētījuma rezultāti atklāj, ka bērni ir aktīvāki mobilo ierīču lietotāji nekā pieaugušie. Piemēram, viedtālruņus lieto katrs ceturtais jeb 25% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 gadiem, savukārt 6 līdz 14 gadus vecu bērnu vidū viedtālruņus lieto vairāk nekā 1/3 daļa jeb 37%. Gandrīz tikpat izplatīti kā viedtālruņi bērnu vidū ir arī planšetdatori, ko 2014. gada pavasara periodā ir lietojuši 35% bērnu vecumā no 6 līdz 14 gadiem.

 

 

Pētījuma ietvaros kā pieaugušajiem, tā arī bērniem tika uzdoti jautājumi par dažādu interneta vietņu lietošanu. Rezultāti liecina, ka visapmeklētākā interneta vietne pēc vidējās vienas dienas auditorijas rādītājiem bērnu vecumā no 6 līdz 14 gadiem vidū ir Google. Otro vietu ieņem video koplietošanas sociālais tīkls Youtube, savukārt trešajā vietā ierindojas sociālais tīkls Draugiem.lv.

 

 

Par pētījumu

Pētījumu kompānija TNS interneta patēriņa paradumu pētījumu TNS Latvia Digital, Pavasaris 2014 veica laika periodā no 2014. gada 3. februāra līdz 2014. gada 11. maijam. Izmantojot tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā tika aptaujāti 2383 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 6 gadiem.

 

Signe Hokonena

Mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja
Mediju pētījumu eksperte
t 67 096 300
e signe.hokonena@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības