Īsumā par visu


Mārketinga pētījumi
Neatvairāmi zīmoli
Zīmolu komunikācija
Neiromārketinga pieredze
Auto zīmolu tendences


Personāla pētījumi
Personāla vadītāja loma
Lielo uzņēmumu darbinieki
Spoguļpētījumi


Mediju pētījumi
Reklāmas tirgus
Sociālo tīklu lietošana


Sociālie pētījumi
Ceļošanas plāni
Pārvietošanās pilsētās


Tehnoloģijas & risinājumi
HiPO darbinieku pētījumi


Arhīvs


www.tns.lv


Kāda automašīna man ir? Kādu automašīnu es gribu?

 

23.04.2014. Sākoties jaunai pavasara sezonai, arvien aktuālāks kļūst jautājums: „Kur var doties, lai izbaudītu dabu? Kur aizbraukt atvaļinājumā?”. Cilvēki var izvēlēties visdažādākos veidus, kā ceļot – ar lidmašīnu, ar autobusu vai arī ar vilcienu. TNS patēriņa paradumu pētījums TNS Atlas, atklāj, ka ceļot ar mašīnu izvēlas 15% Latvijas iedzīvotāju. Tāpat ir zināms, ka automašīna (privātā, darba vai abas reizē) ir 50% aptaujāto ģimenēm.

 

Tātad automašīna ir aktuāls pārvietošanas veids, un tā visdrīzāk arī būs šī gada pavasarī un vasarā. Noteikti kāds no auto vadītājiem kaut reizi dzīvē ir aizdomājies: „Interesanti, cik populāra ir manas automašīnas marka Latvijā vai Baltijas valstīs? Cik daudzi zina manas automašīnas marku?”. Ko lai saka, arī man prātā pāris reizes bija ienācis šāds jautājums. Atbildi es zinu, pateicoties TNS veiktajam automašīnu zīmolu tēla pētījumam Car Brand Health, kurš notiek  jau kopš 2005.gada. Turklāt varu saprast, vai ar gadiem ar manas automašīnas markas atpazīstamību kaut kas ir mainījies, vai tai ir palikusi nemainīga vērtība. Latvijā 2010.gadā veiktajā pētījumā vidēji katrs aptaujātais spontāni nosauca 7 markas, kas ir lielāks skaits salīdzinājumā ar 2007.gada pētījumu, kur vidēji spontāni nosaukto marku skaits bija 6. Runājot par pirmo spontāni minēto auto marku, līdera pozīcijas ieņem Audi, kam seko Volkswagen.

 

 

Pēdējā laikā kļūst arvien populārāks jautājums – kādu degvielas veidu izmantot savam spēkratam? Kā liecina 2012.gada pētījuma rezultāti, tie, kuriem ir hečbeka tipa automašīnas, ka arī cilvēki vecumā no 46 gadiem, izvēlētos benzīnu. Tomēr kopumā iedzīvotāju lielākā daļa izvēlētos dīzeļdegvielu. Neskatoties uz to, Latvijas iedzīvotāji (īpaši Rīgas) ir visai atvērti hibrīda tipa automašīnām.

 

Kad nākamreiz domāsiet, kādu automašīnu pirkt, varbūt arī Jūs izvelēsieties galveno argumentu par labu konkrētai markai – ekonomiju, kā to izdarīja latvieši (īpaši sievietes) 2010. gada pētījumā. To starp ekonomiju izvelējās par prioritāti arī tādu marku īpašnieki, kā Kia, Citroen, Volkswagen, Toyota, un arī tādu premium klases zīmolu, kā Mercedes Benz un Volvo īpašnieki. Pieņemsim, ka arī Jūs izvēlēsieties tieši ekonomiju, bet kurai markai Jūs dosiet priekšroku? Kā liecina pētījuma rezultāti, 60% Latvijas autovadītāju atkārtoti nopirktu to pašu automašīnas marku, ar kuru viņi brauc šobrīd. Lojalitāte augstāka ir tādiem zīmoliem, kā Volkswagen, Škoda, BMW, Audi, Honda, Nissan, Mazda un Volvo. Analizējot detalizētāk datus par lojalitāti, var secināt, ka vīrieši ir lojālāki savas automašīnas markai nekā sievietes.

 

Ja jau mēs sākām runāt par tā saucamo „body type”, tad rodas vēl viens jautājums - kādu mašīnas tipu Jūs izvēlētos savai nākamajai automašīnai – tādu, kāds Jums ir šobrīd, vai vēlētos kaut ko citu? Piemēram, saskaņā ar 2010.gada pētījuma rezultātiem ar hečbeka tipa automašīnu brauc 25% autovadītāju, bet kā nākamo mašīnas tipu hečbeku izvēlētos vairs tikai 18% autovadītāju.

 

 

Tā kā automašīnu zīmolu tēla pētījumam „Car Brand Health” ir pielietota vienota metodoloģija visās trīs Baltijas valstīs, pētījuma rezultātus var iegūt ne tikai par Latviju, bet arī par Lietuvu un Igauniju. Ir iespēja salīdzināt tirgus situāciju, tendences, uzzināt zīmolu pozīcijas un tā vērtējumu visas Baltijas ietvaros. Tieši šobrīd noris 2014.gada pētījums, kā rezultāti būs pieejami maijā.

 

Ja Jūs interesē plašāk jaunākās tendences auto un to zīmolu attīstībā, tad Car Brand Health pētījums ir tieši tas, kas Jums nepieciešams. Lūdzu, sazinieties ar mums, lai iegūtu papildus informāciju!

 

Jeļena Eņikova

Klientu atbalsta vadītāja
t 67 096 300
e jelena.enikova@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības