Īsumā par visu


Mārketinga pētījumi
Laimīgi pircēji
Lojalitātes kartes


Personāla pētījumi
IT darbaspēka izaicinājumi
Koučings


Mediju pētījumi
Reklāmu izmēri
Preses lasīšana
Skatīšanās ar laika nobīdi
TV panelis


Sociālie pētījumi
Kultūras patēriņš
Rūpes par veselību


Tehnoloģijas & risinājumi
Zīmola spēks


Arhīvs


www.tns.lv


Aizvien vairāk izmanto iespēju skatīties TV ar nobīdi laikā

 

17.12.2013. IPTV – interneta protokola televīzija – kļūst aizvien populārāka. Ja vēl 2011. gadā to izmantoja 8,3% un 2012. gadā – 12,4%, tad 2013. gada pirmā pusgada dati rāda, ka IPTV lieto jau 16,5% mājsaimniecību ar TV visā Latvijā. IPTV papildus tradicionālajai televīzijai piedāvā iespēju izmantot TV arhīvu un video nomu, kā arī iespēju attīt pārraidi uz sākumu vai to ierakstīt. Kā liecina TNS TV auditorijas pētījuma rezultāti, tad šīm papildu iespējām Latvijas iedzīvotāji, kas vecāki par četriem gadiem, veltījuši 2,9% no kopējā TV skatīšanai atvēlētā laika. Salīdzinot ar 2012. gadu, tas ir par 1,5 procentpunktiem vairāk.

 

Ja aplūkojam datus par tiem Latvijas iedzīvotājiem, kuru mājsaimniecībās ir pieslēgta IPTV, tad šajā mērķa grupā piedāvātās papildu iespējas – arhīvu, video nomu, pārraides attīšanu uz sākumu vai ierakstīšanu, ir izmantojuši 85,5% lietotāju, veltot šī satura skatīšanai 12% no kopējā TV skatīšanās laika. Salīdzinot ar 2012. gadu, par 28,6 procentpunktiem vairāk iedzīvotāju izmantojuši šo iespēju un par 6,1 procentpunktiem vairāk laika tam veltījuši.

 

Aplūkojot TV skatīšanās tendences no pērnā gada sākuma līdz šī gada oktobrim, var novērot, ka īpaši vairāk laika kādai no IPTV papildus funkcijām veltījuši TV skatītāji vecumā no 15 līdz 24 gadiem. Savukārt vismazāk laika veltījuši gados vecāki skatītāji (t.i. vecumā virs 65 gadiem).

 

 

TV skatīšanās ar nobīdi laikā kļūst aizvien nozīmīgākā, tādēļ TNS, domājot par industrijas attīstību, 2014. gadā plāno uzsākt šāda TV skatīšanās satura izpēti. Lai to nodrošinātu, TV auditorijas pētījumā jāveic lielas investīcijas, nomainot esošos TV mērītājus uz jaunākās paaudzes un pilnībā mainot metodoloģiju, kā tiek atpazīts saturs, ko respondents skatās savos TV ekrānos.

 

Mārtiņš Traubergs (Miks)

Mediju pētījumu lielo klientu direktors
Mediju nozares pētījumu eksperts
t 67 096 300
e martins.traubergs@tns.lv

 

Kristīne Skaistā

TV Metru projekta vecākā speciāliste
Televīzijas nozares pētījumu eksperte
t 67 096 300
e kristine.skaista@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības