Īsumā par visu


Mārketinga pētījumi
Laimīgi pircēji
Lojalitātes kartes


Personāla pētījumi
IT darbaspēka izaicinājumi
Koučings


Mediju pētījumi
Reklāmu izmēri
Preses lasīšana
Skatīšanās ar laika nobīdi
TV panelis


Sociālie pētījumi
Kultūras patēriņš
Rūpes par veselību


Tehnoloģijas & risinājumi
Zīmola spēks


Arhīvs


www.tns.lv


Kādi ir reklāmdevēju iecienītākie reklāmu izmēri?

 

17.12.2013. Reklāmu izvietošanas iespējas medijos ir plašas – no neliela logo līdz pat vairākas minūtes gariem TV klipiem, no dažu kvadrātcentimetru reklāmām presē līdz pat pilnam atvērumam, no dažiem vides stendiem līdz simtiem kvadrātmetru lielām sienām. Savukārt radio TNS Reklāmu reģistrs ir fiksējis pat 7 minūtes garas reklāmas. Šajā rakstā novērtēšu, kuri reklāmu formāti ir šobrīd populārākie un kādi ir vidēji izmantotie 2013. gadā Latvijas medijos.

 

Televīzija

 

TV reklāmu vidējais garums šogad ir 24 sekundes, neskaitot sponsorreklāmas gadījumus. Šis rādītājs gan būtiski atšķiras, salīdzinot reklāmas dažādās nozarēs. Vidēji visgarākās bijušas galda piederumu reklāmas – 1 minūti un 54 sekundes un medicīnisko iekārtu reklāmas – 1 minūte 29 sekundes. Salīdzinoši garas ir arī sabiedrisko organizāciju reklāmas – vidēji 50 sekundes. Vistuvāk vidējam rādītājam atrodas auto nozares reklāmas ar vidēji 23 sekundēm.

 

Savukārt visīsāko laiku reklāmas vēstījuma nodošanai izmantojuši nekustamo īpašumu un optikas nozaru reklāmdevēji – vidēji tikai 10 un 11 sekundes.

 

 

Radio

 

Radio reklāmu vidējais garums ir 28 sekundes. Visgarākās radio reklāmas izvietojuši gaļas produktu un dārglietu un pulksteņu nozaru pārstāvji – vidēji 40 sekundes garas reklāmas. Valdības institūciju radio reklāmas bijušas 37 sekundes garas, bet sabiedrisko organizāciju – vidēji 35 sekundes garas.

 

Īsākās radio reklāmas - 15 sekundes – izvēlējušies azartspēļu nozares reklāmdevēji. Savukārt apavu reklāmas radio bijušas vidēji 18 sekundes garas.

 

 

Prese

 

Presē vidējā reklāmas laukuma izmērs ir 217 kvadrātcentimetri jeb aptuveni 1/3 no A4 lapas. Vislielākās reklāmas preses izdevumos izvietojuši matu kopšanas līdzekļu nozares reklāmdevēji – vidēji katras reklāmas izmērs ir 636 kvadrātcentimetri. Ar 551 cm2 otrajā vietā ierindojas saldumu un konditorejas izstrādājumu nozare, bet 3. pozīcijā ir prestižo smaržu reklāmas, kuras vidēji bijušas 539 cm2 lielas.

 

Vismazākās preses reklāmas izvieto azartspēļu nozares reklāmdevēji – tikai vidēji 18cm2. Gatavo konstrukciju nozares reklāmas ir bijušas vidēji 35cm2, bet vannasistabu un santehnikas iekārtu nozarē reklāmdevēji izvēlējušies izmantot vidēji 61cm2 lielus reklāmas laukumus.

 

 

Vide

 

Vidē izvietoto reklāmu vidējais laukums ir 6m2. Vislielākajos laukumos vidē reklamētas automašīnas – vidēji 22m2 lielas reklāmas. Maize un graudaugu produkti reklamēti uz vidēji 15m2 laukumiem, bet sabiedriskās ēdināšanas nozares reklāmdevēji izvēlējušies 14m2 lielus reklāmas laukumus.

 

Vismazākajās vides reklāmās – vidēji 2m2 – reklamētas filmas.

 

 

Svarīgi! Objektīva salīdzinājuma nodrošināšanai vērā ņemtas kampaņas, kurās vidē bijuši vairāk par 5000 izvietojumiem, TV un radio – vairāk nekā 1000 un presē – vairāk nekā 100.

 

Par pētījumu

Pētījumu aģentūra TNS veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Par 2013. gadu Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 17 TV kanāliem, 22 avīzēm, 72 žurnāliem, 16 radio stacijām, 20 interneta lapu, 8 vides reklāmas medijiem.

 

Oskars Rumpēters

Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs
Reklāmas nozares pētījumu eksperts
t 67 096 300
e oskars.rumpeters@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības