Īsumā par visu


Mārketinga pētījumi
Laimīgi pircēji
Lojalitātes kartes


Personāla pētījumi
IT darbaspēka izaicinājumi
Koučings


Mediju pētījumi
Reklāmu izmēri
Preses lasīšana
Skatīšanās ar laika nobīdi
TV panelis


Sociālie pētījumi
Kultūras patēriņš
Rūpes par veselību


Tehnoloģijas & risinājumi
Zīmola spēks


Arhīvs


www.tns.lv


Vai TV auditorijas pētījuma ģimeņu panelis ir pietiekoši liels?

 

17.12.2013. Pētījumu kompānija TNS kopš 1999. gada nodrošina Latvijas TV reklāmas industriju ar objektīva televīzijas auditorijas pētījuma datiem, izmantojot speciālu tehnisko aprīkojumu – TV mērītājus. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par TV kanālu skatītāju auditoriju un to raksturojošām pazīmēm, par TV kanālu skatīšanos dažādās mērķa grupās, kā arī par reklāmas kampaņu sasniegto auditoriju.

 

Pētījumā visā Latvijā piedalās iedzīvotāji, kas vecāki par četriem gadiem. Laikā no šī gada 1. janvāra līdz 31. oktobrim pētījumā ik dienas piedalījās vidēji 1031 respondents 397 ģimenēs. Bieži tiek uzdoti jautājums - vai tas ir pietiekoši? Mūsu atbilde ir pārliecinošs „jā”. 1999. gadā, pētījuma pirmsākumos, izlases lielums bija nedaudz virs 200 ģimenēm, kas bija pietiekoši, lai analizētu datus lielākās mērķa grupās. Attīstoties tehnoloģijām, skatītājiem pieejami kļuva aizvien vairāk TV kanālu, un TV skatīšanās kļuva fragmentāra. Parādījās aizvien vairāk nišas kanālu, kas sāka piedalīties arī TV reklāmas tirgū. Lai nodrošinātu industrijai iespēju analizēt datus šaurākās mērķa grupās, TNS pētījuma izlasi pakāpeniski palielināja, sasniedzot iepriekš minētās 397 ģimenes.

 

Salīdzinot ģimeņu skaitu, kas piedalās TV auditorijas pētījumā, pret mājsaimniecību skaitu ar televizoriem, attiecība ir 0,049%. Ja aplūkojam datus par citām valstīm, redzam, ka Latvijas TV auditorijas pētījuma izlases lielums, attiecībā pret mājsaimniecību skaitu ar TV, ir ievērojami virs vidējā. Apkopojumā par 39 valstīm, Latvija ierindojas augstajā septītajā vietā.

 

Turklāt 2014. gadā TNS plāno vēl palielināt TV auditorijas pētījuma ģimeņu skaitu līdz 450 mājsaimniecībām, lai sniegtu vēl plašākas TV skatīšanās datu analīzes iespējas.

 

 

Kristīne Skaistā

TV Metru projekta vecākā speciāliste
Televīzijas nozares pētījumu eksperte
t 67 096 300
e kristine.skaista@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības