Īsumā par visu


TNS pasaulē
5 jautājumi ekspertam
Pētījumu atdzimšana


Mārketinga pētījumi
Efektīva kampaņa
Klientu apkalpošana
Ieguldījumi attīstībā


Personāla pētījumi
Personālvadības funkcijas


Mediju pētījumi
Reklāmdevēju aktivitāte
Kolektīvā iepirkšanās


Sociālie pētījumi
Elektroinstalācijas iegāde
Īstermiņa kredītņēmēji
Sporta līdzjutēji


Tehnoloģijas & risinājumi


Arhīvs


www.tns.lv


Kā mainījusies reklāmdevēju aktivitāte pēdējos 5 gados?

 

15.10.2013. Šī gada pirmajā pusē Latvijas mediju reklāmas tirgus apjoms pieauga par 3%. 2012. gads iesākās ar 2% pieaugumu, 2011. - ar +4%. 2010. un 2009. bija gadi, kad piedzīvots straujš kritums. Pēdējais gads, kas iesākās ar optimistisku divciparu pieaugumu bija 2008. gads (tomēr krīzes ietekmē arī togad līdz decembrim pieaugums jau bija samazinājies līdz 0%). Tātad tieši 2008. gada pirmie 6 mēneši bija tie, kad pēdējo reizi līdz pat šim brīdim notika mediju reklāmas tirgus strauja izaugsme. Reklāmas tirgus apjomu nosaka reklāmdevēju aktivitāte - ar ko atšķiras 2008. un 2013. gada pirmie pusgadi? Salīdzinot unikālo aktīvo reklāmdevēju skaitu un vidējo viena reklāmdevēja izvietoto reklāmu apjomu, atklāsim, kas noticis pēdējo piecu gadu laikā.

 

Unikālo reklāmdevēju skaits Latvijas medijos

 

Kopējais reklāmdevēju skaits, kuri attiecīgajos periodos izvietojuši reklāmas, samazinājies no 5 756 2008. gada pirmajā pusgadā uz 4 456 šogad. Strauji pieaugusi dažādu reklāmdevēju aktivitāte internetā, kam seko gan aktivitātes vidē, gan TV. Avīzēs un žurnālos kopējais reklāmas izvietojušo uzņēmumu skaits ir samazinājies, nedaudz krities arī radio. Tātad kopumā mazāk uzņēmumu ir izmantojuši iespēju reklamēties medijos, bet izmaiņas dažādos mediju veidos bijušas ļoti atšķirīgas. Redzams, ka reklāmdevēju skaita izmaiņas medijā sakrīt ar medija tirgus daļas izmaiņām – visvairāk kritusies avīžu tirgus daļa, bet pieaugusi – interneta daļa.

 

 

Vidējās viena reklāmdevēja izvietotās reklāmas apjoma izmaiņas

 

Viens reklāmdevējs vidēji 2013. gada pirmajos 6 mēnešos mediju reklāmā ir ieguldījis par 33% mazāk nekā 2008. gada pirmajā pusē – Ls 5 706 pret Ls 8 502. Lai arī vides reklāmdevēju skaits pieaudzis par 58%, to vidējie ieguldījumi ir kļuvuši par 67% mazāki. Tāpat arī TV reklāmdevēju skaits pieaudzis par 43%, bet to vidējie ieguldījumi ir sarukuši par 55% mazāki, kas liecina par strauju „mazo” reklāmdevēju aktivitātes pieaugumu vidē un TV. Redzams arī, ka šajos 2 medijos viena reklāmdevēja ieguldījums vidēji, tāpat kā 2008. gadā, arī šogad saglabājies augstāks nekā pārējos medijos. Internetā arī novērojams kritums vidējo ieguldījumu apjomā, neskatoties uz straujo reklāmdevēju skaita pieaugumu. Radio ir viens no zemākajiem kritumiem vidējā reklāmdevēja ieguldījumu apjomā – par 45%. Žurnālos, tāpat kā citos medijos, straujāk samazinājies ieguldījumu apjoms nekā reklāmdevēju skaits. Avīzes ir vienīgais medijs, kurā vidējais reklāmas ieguldījuma kritums ir zemāks nekā reklāmdevēju skaita kritums. Tas nozīmē, ka avīzēs, lai arī ir būtiski samazinājies reklāmdevēju skaits viena reklāmdevēja ieguldījumu apjoms ir kritis mazāk.

 

 

Par pētījumu

Pētījumu aģentūra TNS veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Par 2012. gadu Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 17 TV kanāliem, 22 avīzēm, 72 žurnāliem, 16 radio stacijām, 20 interneta lapu, 8 vides reklāmas medijiem.

 

Oskars Rumpēters

Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs
Reklāmas nozares pētījumu eksperts
t 67 096 300
e oskars.rumpeters@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības