Īsumā par visu


TNS pasaulē
5 jautājumi ekspertam
Pētījumu atdzimšana


Mārketinga pētījumi
Efektīva kampaņa
Klientu apkalpošana
Ieguldījumi attīstībā


Personāla pētījumi
Personālvadības funkcijas


Mediju pētījumi
Reklāmdevēju aktivitāte
Kolektīvā iepirkšanās


Sociālie pētījumi
Elektroinstalācijas iegāde
Īstermiņa kredītņēmēji
Sporta līdzjutēji


Tehnoloģijas & risinājumi


Arhīvs


www.tns.lv


Īstermiņu kredītņēmēji dievina piedzīvojumus un jaunas lietas

 

15.10.2013. Katrs no mums kaut reizi ir kaut ko aizņēmies. Aizņemties var dažādas lietas – pildspalvu skolas laikā, grāmatu universitātē vai lietussargu, ejot mājās no viesībām. Aizņemties var ne tikai priekšmetus, bet arī naudu, par ko šos priekšmetus iegādāties.

 

Pašlaik kredīti un kredītņēmēji ir tēma, par kuru runā daudz. Gandrīz visur, ne tikai katrā kredītiestādē, kur iedzīvotāji var aizņemties naudu, bet arī masu medijos ir dzirdami tādi saukļi un pamācības kā „aizņemies atbildīgi” un „izvērtē savas iespējas kredītu apmaksāt”. Bet cik lielā mērā iedzīvotāji šos brīdinājumus ņem vērā, un vai ar tiem nav kā tautas parunā „pa vienu ausi iekšā un pa otru ārā”?

 

Lai noskaidrotu iedzīvotāju domas, paradumus, attieksmi un skatu nākotnē, šā gada pavasarī tika veikts kārtējais patēriņa pētījums TNS Atlas, kurā tika aptaujāti 15 līdz 74 gadu veci Latvijas iedzīvotāji. Pētījuma rezultāti norāda uz interesantu kopsakarību – gandrīz katram otrajam īstermiņa kredītņēmējam ne tikai patīk piedzīvojumi, bet viņi tos pat dievina. Tātad, ne visi iedzīvotāji, kuri ir aizņēmušies un līdz ar to kādam ir parādā, ir negatīvi noskaņoti pret dzīvi un nākotni redz tikai drūmās krāsās. Joprojām ir daļa cilvēku, kuri ir aizņēmušies no kredītiestādes, tomēr ar prieku metas iekšā piedzīvojumos un nekautrējās to atzīt.

 

Nedaudz mazāk ir tādu iedzīvotāju, kuri atdzīst faktu, ka tiem ir īstermiņa parādsaistības un ka tiem patīk riskēt! Šis fakts zināmā mērā var liecināt par to, ka šis mazais kredīts ir paņemts ne tikai plānotu vai neplānotu finansiālo ikdienas rūpju segšanai, bet, iespējams, arī lai ieliktu pamatu labākai nākotnei, un ka šī nauda būs kā līdzeklis, ar kura palīdzību dzīvot labāk. Nevar nepiekrist šai iedzīvotāju daļai, jo, kas neriskē, tas nedzer šampanieti, un tas tieši vai netieši norāda uz cilvēkos mītošo optimismu.

 

Cilvēki īstermiņa kredītus izmanto ne tikai nelielu sadzīvisko vajadzību apmierināšanai un mazu problēmu atrisināšanai, bet arī, lai iegādātos jaunas lietas, piemēram, mobilo telefonu, dīvānu un sadzīves tehniku. Varētu šķist, ka cilvēki, kuri ir izmantojuši kredītiestādes palīdzību, lai iegādātos ko lielu (šajā gadījumā respondenti, kuri izmanto hipotekāro kredītu) nelabprāt aizņemsies vēl, lai ienestu savā ikdienā ko jaunu. Tomēr aptaujas rezultāti rāda tieši pretējo – gandrīz 2 no 3 respondentiem, kam ir hipotekārais kredīts, apgalvo, ka tiem patīk iegādāties jaunas ierīces un sadzīves tehniku. Gandrīz ¾ šo respondentu ar hipotekāro kredītu atzīst, ka tiem patīk gūt jaunus iespaidus, atslēgties no ikdienas rūpēm un mūsu mēreno klimatu kaut vai uz brīdi aizmirst ārzemju ceļojumos. Vēl jo vairāk, 30% no šiem hipotekāro kredītu ņēmējiem apgalvo, ka auto izvēlētos tikai pēc izskata. Šis fakts vēl vairāk izceļ apgalvojumu, ka cilvēki vēlas justies labi, ērti, komfortabli, viņiem patīk sekot līdzi laikam un modes tendencēm, kā arī viņi gribētu, lai tos ieskauj skaistas lietas, ne tikai praktiskas.

 

Tāpat pētījuma dati atklāj, ka cilvēki plāno savu dzīvi un karjeru ilgtermiņā – gandrīz 60% auto līzinga izmantotāju atzīst, ka viņi vēlas kļūt paši sev par noteicēju – dibināt savu uzņēmumu. Protams, varam tikai nojaust, ka pašlaik kaut kas pietrūkst šī sapņa īstenošanai, vai nu tas ir idejas un laika trūkums, vai arī vienkārši pašlaik pietrūkst finanses, vai šis topošais uzņēmējs nav informēts, ka biznesa uzsākšana nav tik sarežģīta, kā tiek domāts, un ka viņam vajag tikai nedaudz papildu informācijas, lai sāktu sava sapņa realizēšanu. Šādi par savu iespējamo biznesu domājošajiem pievienojas katrs otrais respondents, kurš uzskata, ka viņa ģimenes ekonomiskā situācija uzlabosies nākamo divu gadu laikā. Daļa šo respondentu ar pozitīvo skatu uz ģimenes materiālā stāvokļa attīstību arī atzīst, ka tiem iepirkšanās ļoti iet pie sirds un ka tie ar prieku izdod naudu par jaunām lietām vai apskata jaunas zemes.

 

Rezumējot šīs jaunākās TNS Atlas pētījuma atziņas, varam tikai secināt: latvieši nebaidās riskēt, viņiem patīk piedzīvojumi un viņi nekautrējas aizņemties, bet aizņemto naudu izmanto, lai uzlabotu savas dzīves tuvākā un tālākā nākotnē, ne tikai apmierinot primārās vajadzības no Maslova piramīdas, bet arī, lai priecētu savas acis ar skaistām lietām. Protams, TNS ar prieku palīdzēs noskaidrot un kliedēt jebkuras šaubas: vai Jūsu produktu un pakalpojumu iedzīvotāji gribēs iegādāties, cik būs šādu potenciālo klientu un kāds ir viņu profils.

 

Ja vēlaties noskaidrot, kā šie un jebkuri citi izpētes rezultāti var palīdzēt tieši Jūsu produktam vai pakalpojumam nest lielāku peļņu, kļūt pieprasītākam un precīzāk atbilst potenciālo klientu vēlmēm, lūdzu, sazinieties ar mums, lai saņemtu savu individuālo piedāvājumu.

 

Edgars Grīnbergs

Klientu atbalsta vadītājs
t 67 096 300
e edgars.grinbergs@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības