Īsumā par visu


TNS pasaulē
5 jautājumi ekspertam


Mārketinga pētījumi
Uzmanības piesaiste
Klientu apkalpošana


Personāla pētījumi
Darbinieku piesaistība
Darba & ģimenes dzīve


Mediju pētījumi
Planšetdatoru lietošana
Reklāmu laiki
Medija attīstība


Sociālie pētījumi
Līdzdalības demokrātija


Tehnoloģijas & risinājumi
Sociālo tīklu monitorings
Slepeno tikšanās


Arhīvs


www.tns.lv


Kas un kādiem mērķiem lieto planšetdatorus?

 

11.06.2013. Pavisam nesenā pagātnē, maija beigās, TNS apkopoja un piedāvāja iepazīties ar jaunākajiem interneta patēriņa paradumu pētījuma TNS Latvia Digital 2013. gada pavasara perioda rezultātiem. Kā ierasts, veidojot pētījumā apskatāmo jautājumu sarakstu, tika ņemtas vērā nozares tendences un klientu ieteikumi. Viena no šogad pētījumā ieviestām jaunajām izpētes tēmām ir planšetdatora lietošana, lietošanas biežums un mērķi. Izlasot šo rakstu, jums būs iespēja uzzināt, ko par šo tēmu stāsta pētījuma TNS Latvia Digital rezultāti.

 

Kā jau ziņots, planšetdatorus Latvijā lieto jau 7% iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Analizējot detalizētāk planšetdatoru izplatību dažādās sociāli demogrāfiskās grupās, redzams, ka planšetdatoru salīdzinoši biežāk lieto jaunieši vecumā no 15 līdz 19 gadiem, 30 līdz 39 gadus veci iedzīvotāji, rīdzinieki, iestāžu un uzņēmumu augstākā un vidējā līmeņa vadītāji, speciālisti, pakalpojumu un tirdzniecības nozares darbinieki, studenti, iedzīvotāji, kuru ģimenēs ir bērni, kā arī iedzīvotāji ar augstākiem ģimenes ienākumiem (virs 200 latiem uz vienu ģimenes locekli).

 

Ja reiz cilvēks ir uzsācis lietot planšetdatoru, tad dara to regulāri, jo gandrīz 2/3 jeb 61% planšetdatoru lietotāju šīs ierīces izmanto vismaz reizi dienā. Tādu mobilo ierīču, kā planšetdators pieaugošā popularitāte maina arī interneta lietošanas paradumus. Piemēram, absolūtais vairākums iedzīvotāju, kuri lieto internetu un planšetdatoru, visbiežāk, lai piekļūtu internetam, izmanto tieši planšetdatoru.

 

Atbildot uz jautājumu, kādiem mērķiem tiek lietots planšetdators, visbiežāk planšetdatoru lietotāji nosaukuši tādus nolūkus, kā interneta meklēšanas portālu (piem., Google, Yahoo, Wikipedia u.c.) izmantošana, ziņu lasīšana interneta portālos (Delfi, TV NET, Apollo, u.c.) un e-pastu sūtīšana vai saņemšana.

 

Pētījuma rezultāti arī atklāj, ka iedzīvotāji planšetdatorus neuztver kā datora veidu, bet gan kā personīgu pārnēsājamu ierīci.

 

Pavisam drīz - jau no 20. jūnija, kad tiks apkopoti jaunākie patēriņa pētījumu TNS Atlas rezultāti, piedāvāsim iespēju analizēt dažādu zīmolu esošo un potenciālo lietotāju interneta un planšetdatoru lietošanas paradumus. ŠEIT varat iepazīties ar patēriņa pētījumu TNS Atlas.

 

Sazinieties, lai iegūtu papildus informāciju par moderno tehnoloģiju lietotāju ieradumiem!

 

Par pētījumu

Pētījumu aģentūra TNS interneta patēriņa paradumu pētījumu TNS Latvia Digital, Pavasaris 2013 veica laika periodā no 2013. gada 4. februāra līdz 2013. gada 12. maijam. Izmantojot tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā tika aptaujāti 2046 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

 

Signe Hokonena

Mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja
Mediju pētījumu eksperte
t 67 096 300
e signe.hokonena@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības