Īsumā par visu


TNS Latvijā
Vadības jaunumi


Mārketinga pētījumi
Būvnieku klienti
Zīmolu attīstība
Inovācijas izaugsmei
Neiromārketings


Personāla pētījumi
Pievilcīgie darba devēji
Darbinieku labklājība


Mediju pētījumi
Reklāmu reģistrs
Attieksme pret internetu
TV skatīšanās


Sociālie pētījumi
Brīvdienu plāni


Tehnoloģijas & risinājumi
Biznesa vides pētījumi
Pūļavota pētījumi
Pētījumu process


Arhīvs


www.tns.lv


Kāds ir būvniecības veikalu tipiskais klients?

 

03.04.2012. Katru pavasari vidēji katra trešā līdz ceturtā Latvijas ģimene iesāk ar plāniem par sava mājokļa remontu. Piemēram, pērnajā pavasarī gandrīz ceturtajā daļā jeb 24% Latvijas mājsaimniecību tika plānots tuvākā pusgada laikā uzsākt vai turpināt mājokļa remontu vai kaut ko pārbūvēt. Par to liecina dati no ikgadējā Latvijas iedzīvotāju patēriņa ieradumu pētījuma TNS Atlas, Pavasaris 2012.

 

Viens no soļiem sava plāna remontēt mājokli īstenošanā ir došanās uz būvniecības veikaliem. Un arī šajā jautājumā ir vērojama zināma stabilitāte – katru pavasari vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju 15-74 gadu vecumā dodas uz kādu no būvmateriālu un mājas labiekārtošanas preču veikaliem. To starp pērnā gada pavasarī 57% iedzīvotāju ir apmeklējuši vismaz kādu no šiem veikaliem - Būvniecības ABC, Būvniecības Nams Kurši, Būvniecības Nams Ķīpsala, Cenuklubs.lv, Depo, Hanzas flīžu tirgus, Jysk, K-Rauta, Krūza vai Reaton.

 

 

Kāds ir tipiskais būvmateriālu un mājas labiekārtošanas preču veikalu klients? TNS Atlas 2012.gada pavasara dati rāda, ka tipiskajam klientam ir šādas iezīmes:

 

■ Vairāk nekā puse klientu ir sievietes, kas ir arī likumsakarīgi, jo Latvijā ir vairāk sieviešu nekā vīriešu.

■ Vairāk nekā puse klientu dzīvo Rīgā vai Pierīgā, kas gan ir nedaudz vairāk, nekā tas ir raksturīgi valsts iedzīvotājiem kopumā – tātad rīdzinieki un tās tuvumā dzīvojošie vairāk nekā reģionos dzīvojošie ir tendēti apmeklēt būvniecības veikalus. Iespējams, tas ir saistīts ar augstāku būvniecības un remontdarbu aktivitāti šajos reģionos.

■ Lai gan klientu vidū vairāk nekā puse ir latviešu tautības pārstāvji, tomēr salīdzinājumā ar latviešu īpatsvaru visā valstī, būvniecības veikalu klientu vidū to ir salīdzinoši mazāk.

■ Tipiskais klients ir 20-29 gadus vecs – vidēji viens no četriem būvniecības veikalu apmeklētājiem pieder šai vecuma grupai.

■ Raksturīgais ģimenes lielums ir 2 cilvēki – caurmērā viens no trim klientiem ir no šādas ģimenes, turklāt gandrīz 2/3 klientu ģimenēs nav bērnu.

■ Tāpat ir diezgan likumsakarīgi, ka būvniecības veikalu apmeklētājiem ir augstāki ienākumi nekā caurmērā valstī – vidēji vienam no četriem klientiem tie pārsniedz 200 latus uz cilvēku ģimenē.

 

Savukārt būvmateriālu un mājas labiekārtošanas preču veikalu zīmolu līmenī vērojams, ka dažādus zīmolus ir iecienījuši dažāda profila cilvēki. Piemēram, ir noteiktu veikalu zīmoli, ko vairāk apmeklē sievietes, kā arī turīgākie iedzīvotāji. Šī detalizētā informācija zīmolu līmenī ir pieejama veikalu pārstāvjiem pēc individuāla pieprasījuma.

 

Būvniecības veikalu apmeklētāju profils ir tikai viens no nozari raksturojušiem rādītājiem. Vēl svarīgs rādītājs ir klientu vajadzības attiecībā pret mājokļiem, kuros viņi dzīvo – kādus viņi tos gribētu redzēt un kā vēlētos tos iekārtot. Šajā gadījumā runa nav tikai par funkcionālajām vajadzībām kā, piemēram, mājokļa lielums, ēkas stāvoklis, apdare, mēbeles u.tml. „taustāmām” lietām. TNS patērētāju vajadzību izpētes modelis NeedScope aptver kā funkcionālās, tā arī identitātes un emocionālās vajadzības. Papildus informācija par NeedScope metodi ir pieejama šeit.

 

 

Savukārt dati par šā gada būvmateriālu preču veikalu klientu profilu jau no jūnija būs pieejami no TNS Atlas pavasara posma datiem.

 

Lūdzu, sazinieties ar mums, lai saņemtu savu individuālo piedāvājumu šo datu iegādei vai kādai citai ar būvniecības nozari saistītai izpētei!

 

Ilva Pudule

Lielo klientu direktore
Mārketinga komunikāciju pētījumu eksperte
t 67 096 300
e ilva.pudule@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības