Īsumā par visu


TNS Latvijā
Vadības jaunumi


Mārketinga pētījumi
Būvnieku klienti
Zīmolu attīstība
Inovācijas izaugsmei
Neiromārketings


Personāla pētījumi
Pievilcīgie darba devēji
Darbinieku labklājība


Mediju pētījumi
Reklāmu reģistrs
Attieksme pret internetu
TV skatīšanās


Sociālie pētījumi
Brīvdienu plāni


Tehnoloģijas & risinājumi
Biznesa vides pētījumi
Pūļavota pētījumi
Pētījumu process


Arhīvs


www.tns.lv


Praktiskā latvieša un ne tik praktiskā eiropieša atpūta

 

03.04.2013. Vasara ir biežākais atpūtas laiks, tomēr brīvdienu atpūtu un ceļojumus parasti cenšamies plānot jau laikus. Šī gada sākumā pētījumu aģentūra TNS veica Eirobarometra Flash pētījumu, kurā noskaidroja Latvijas un Eiropas iedzīvotāju brīvdienu plānus.

 

Latvieši brīvdienu plānos ir praktiskāki nekā eiropieši, kuru pagājušā gada atpūtas biežākais iemesls bija vienkārši saules un pludmales baudīšana. Latvijas iedzīvotājiem arī vairāk jādomā par finansiālajām iespējām, plānojot brīvdienas.

 

Brīvdienu iemesli

 

Trīs galvenie iemesli, lai dotos brīvdienās pērn Latvijas iedzīvotājiem bija ģimenes, draugu un radinieku apciemošana (55%), atpūtu, SPA un veselības atgūšana (37%), kā arī pilsētu tūrisms (25%). Mūsu valsts iedzīvotāji salīdzinoši biežāk nekā eiropieši dodas brīvdienās, lai apciemotu ģimeni, draugus un radiniekus, lai atpūstos, baudītu SPA un atgūtu veselību, kā arī lai apmeklētu noteiktus pasākumus, piemēram, sporta pasākumus, festivālus un klubus.

 

Savukārt Eiropas Savienībā biežākie brīvdienu iemesli ir vēlme baudīt sauli un pludmali (40%), ģimenes, draugu un radinieku apciemošana (36%) un dabas, t.i. kalnu, ezeru un ainavu, baudīšana (26%).

 

 

Iemesli, lai atgrieztos jau iepazītā ceļamērķī

 

Latvijas iedzīvotājiem būtiskākie iemesli, lai atkārtoti baudītu to pašu ceļamērķi, kas iepriekš jau bijis izvēlēts, ir patīkama dabiska vide, piemēram, ainava un laikapstākļi (38%), kultūras un vēstures objekti (35%), kā arī pieņemams cenu līmenis (31%). Apmēram ceturtajai daļai (28%) pamudinājums atgriezties jau apskatītā galamērķī būs labvēlīga attieksme pret tūristiem, piemēram, pozitīva attieksme pret bērniem, rūpes par klientiem, atļauta uzturēšanās ar dzīvniekiem.

 

Arī Eiropā kopumā tāpat kā Latvijā svarīgākais iemesls, lai atgrieztos iepriekšējā atpūtas vietā, ir patīkama dabiskā vide (44%). Eiropieši salīdzinoši lielāku uzmanību nekā Latvijas iedzīvotāji pievērš uzturēšanās vietas kvalitātei – 31% ES iedzīvotāju kvalitatīva uzturēšanās vieta būs iemesls, lai tur vēl kādreiz atgrieztos. Vēl eiropiešiem vienlīdz būtiski iemesli, lai atgrieztos kādā brīvdienu ceļamērķī, ir kultūras un vēstures objekti (26%) un vispārējais cenu līmenis (26%).

 

 

Kā ekonomiskā situācija ietekmē brīvdienu plānus?

 

TNS pētījuma rezultāti atklāj, ka pašreizējā ekonomiskā situācija Latvijas iedzīvotāju 2013.gada brīvdienu plānus ir ietekmējusi vairāk nekā eiropiešu plānus – 62% Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka ir mainījuši savus plānus ekonomiskās situācijas ietekmē, kamēr ES tie ir tikai 54%.

 

Biežākie ekonomijas veidi Latvijas iedzīvotāju vidū, dodoties brīvdienās, šogad būs tēriņu samazināšana (26%), brīvdienu laika saīsināšana (15%), kā arī cita galamērķa izvēle (4%). Vēl 17% Latvijas iedzīvotāju šogad brīvdienās nedosies vispār tieši ekonomiskās situācijas dēļ. Līdzīgi ekonomēt 2013.gadā mēģinās arī eiropieši.

 

Tomēr trešdaļa Latvijas iedzīvotāju (34%) dosies iecerētajās brīvdienās, neieviešot nekādas izmaiņas. Eiropā kopumā šādu cilvēku ir vēl krietni vairāk -  41%.

 

 

Kur rodam informāciju ceļojumiem?

 

Latvijas iedzīvotāji, gluži tāpat kā Eiropas iedzīvotāji kopumā, kā nozīmīgākos informācijas avotus, lai pieņemtu lēmumu par ceļojuma plāniem, minējuši: draugu, kolēģu vai radinieku rekomendācijas (68% Latvijā un 56% ES), interneta tīmekļa vietnes (47% Latvijā un 46% ES) un personisko pieredzi (30% Latvijā un 34% ES). Salīdzinot ar līdzīgu pētījumu pagājušajā gadā, informācijas avotu sadalījums nav mainījies.

 

 

Par pētījumu

Eiropas Komisija sadarbībā ar TNS Opinion & Social Eirobarometra Flash pētījumu veica  2013.gada janvārī, aptaujājot 30 500 Eiropas Savienības pilsoņus 27 dalībvalstīs, 5 ES kandidātvalstīs, kā arī Norvēģijā un Izraēlā.

 

Latvijā Eirobarometra Flash pētījumu veica tirgus, mediju un sociālo pētījumu aģentūra TNS, aptaujājot 500 Latvijas un citu Eiropas Savienības valstu pilsoņus vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas pastāvīgi dzīvo Latvijā un spēj sazināties latviešu vai krievu valodā.

 

Ar plašākiem Eirobarometra pētījuma rezultātiem iespējams iepazīties Eiropas Komisijas interneta vietnē: http://ec.europa.eu/public_opinion/index_en.htm

 

Magda Frišenfelde

Klientu atbalsta vadītāja
t 67 096 300
e magda.frisenfelde@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības