Īsumā par visu


Mārketinga pētījumi
Patērētāju reakcijas
Auto nozare
Mutvārdu slava
Lojalitātes kartes


Mediju pētījumi
Mediju pētījumi 2012.gadā
Reklāmu rekordi
Preses lasīšana


Sociālie pētījumi
Demogrāfijas tendences
Valodu apguve


Tehnoloģijas & risinājumi
Kvalitatīvie pētījumi
Reakcijas ātrums


Pētījumi pasaulē
TNS pētījumi pasaulē


Arhīvs


www.tns.lv


Cik lojalitātes jeb atlaižu kartes vidēji ir viena pircēja maciņā?

 

18.12.2012. Palielinoties konkurencei tirgū, uzņēmumi meklē arvien jaunus veidus, kā piesaistīt klientus. Lojalitātes jeb atlaižu kartes ir viena no pakalpojumu un preču pārdevēju mārketinga aktivitātēm, kuras mērķis ir palielināt atkārtotu darījumu skaitu.

 

No klientu viedokļa lojalitātes jeb atlaižu kartes var būt izdevīgas – preču tirgotāji piedāvā atlaides, dod iespēju uzkrāt punktus apmaiņā pret kādiem bonusiem vai balvām, veido īpašas akcijas vai personalizētus piedāvājumus klientiem, ņemot vērā viņu ikdienas iepirkšanās paradumus.

 

Savukārt pakalpojumu sniedzējiem lojalitātes/atlaižu kartes ļauj stiprināt klientu lojalitāti, piegādāt dažādus reklāmas materiālus, uzkrāt un analizēt statistiku par pircēju interesēm (iepirkumu grozu) un iepirkšanās paradumiem.

 

Ņemot vērā to, ka daudzi uzņēmumi ļoti aktīvi saviem klientiem piedāvā lojalitātes/atlaižu kartes, pēdējo gadu laikā ir strauji pieaudzis lojalitātes/atlaižu karšu īpašnieku skaits. Bieži vien iegūto lojalitātes/atlaižu karšu ir tik daudz, ka ikdienā retāk lietotās netiek ņemtas līdzi. Lai uzglabātu iegūtās kartes, daudzi karšu īpašnieki pat iegādājas īpašus, šim nolūkam paredzētus makus.

 

Cik tad lojalitātes jeb atlaižu kartes vidēji ir viena pircēja maciņā? TNS novembrī veiktā pētījuma dati liecina, ka vidēji viena ekonomiski aktīvā Latvijas iedzīvotāja vecumā no 18 līdz 55 gadiem maciņā ir 6 atlaižu/lojalitātes kartes, kuras tiek lietotas ikdienā vai gadījumos, kad nepieciešams iegādāties konkrētās preces un pakalpojumus. Kopējais iegūto atlaižu/lojalitātes karšu skaits ir vēl lielāks. Mēdz būt arī situācijas, kad konkrētā pakalpojuma sniedzēja karte ir tikai vienam no mājsaimniecības locekļiem, piemēram, lai uzkrātu lielāku punktu skaitu, iegūtu labāku atlaidi vai piedāvājumu.

 

Kopumā absolūtajam vairākumam ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem (97%) ir vismaz viena lojalitātes/atlaižu karte, kura tiek izmantota ikdienā, un tikai 3% ikdienā neizmanto lojalitātes/atlaižu kartes.

 

Visai loģiski ir pētījuma rezultāti - visbiežāk izplatītas ir to pakalpojumu sniedzēju lojalitātes/atlaižu kartes, kuri ikdienā tiek izmantoti visbiežāk – tā ir pārtika un ikdienas preces (94%). Salīdzinoši lielam skaitam ir būvmateriālu (69%), aptieku (57%), kā arī degvielas uzpildes staciju (51%) lojalitātes/atlaižu kartes. Trešdaļai (33%) ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 55 gadiem ir kāda no lojalitātes/atlaižu kartēm sabiedriskajā ēdināšanā, savukārt 31% - apģērbu, apavu veikalos, bet 30% - kāda no tirdzniecības centru lojalitātes kartēm.

 

 

Salīdzinoši visbiežāk ekonomiski aktīvie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 55 gadiem ikdienā izmanto Maxima un Rimi kartes. Interesants ir fakts, ka vairāk kā pusei ir gan Rimi, gan Maxima kartes. Rimi karti salīdzinoši biežāk atradīsim rīdzinieka maciņā, savukārt Maxima kartes īpašniece salīdzinoši biežāk ir sieviete.

 

Kopumā pārtikas un ikdienas preču veikalu kartes salīdzinoši biežāk izmanto sievietes. Tāpat sieviešu maciņos biežāk atrodamas un tiek izmantotas apģērbu, apavu un aptieku lojalitātes/atlaižu kartes. Savukārt vīrieši salīdzinoši biežāk ikdienā lieto degvielas uzpildes staciju kartes. Gados jaunāki cilvēki (18 – 29 gadi) salīdzinoši biežāk izmanto lojalitātes/atlaižu kartes kādā no sabiedriskās ēdināšanas vietām.

 

Ņemot vērā pakalpojumu sniedzēju izplatību Latvijā, salīdzinoši vairāk lojalitātes/atlaižu kartes izmanto pilsētnieki (īpaši – Rīgas un pierīgas iedzīvotāji), mazāk – laukos dzīvojošie.

 

Pirms šī pētījuma veikšanas nebiju aizdomājusies, cik gan lojalitātes/atlaižu karšu ir man pašai. Aplūkojot sava maciņa saturu konstatēju, ka esmu „vidējais latvietis”.

 

Bet - cik karšu maciņā ir Jums?

 

Par pētījumu

Pētījumu aģentūra TNS pētījumu veica laikā no 2012.gada 21. - 23. novembrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 650 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.

 

TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.

 

Revita Logina

Klientu vadītāja
Sabiedrības uzvedības pētījumu eksperte
t 67 096 300
e revita.logina@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības