Īsumā par visu


Mārketinga pētījumi
Patērētāju reakcijas
Auto nozare
Mutvārdu slava
Lojalitātes kartes


Mediju pētījumi
Mediju pētījumi 2012.gadā
Reklāmu rekordi
Preses lasīšana


Sociālie pētījumi
Demogrāfijas tendences
Valodu apguve


Tehnoloģijas & risinājumi
Kvalitatīvie pētījumi
Reakcijas ātrums


Pētījumi pasaulē
TNS pētījumi pasaulē


Arhīvs


www.tns.lv


2012./2013. sezonas TNS mediju pētījumu projektu attīstība

 

18.12.2012. Kā jau katru gadu, arī šogad apkopojam, ko esam attīstījuši mediju pētījumu projektos šajā gadā, un izskatām darbus, ko plānojam attīstīt nākamgad.

 

TV auditorijas pētījums

 

■ Domājot par attīstību, jau nākamā gada sākumā tirgū plānots ieviest jaunu TV datu analīzes programmnodrošinājumu InfoSys+. Salīdzinot ar pašreiz piedāvāto InfoSys, jaunais TV datu analīzes rīks InfoSys+ ir ar uzlabotu funkcionalitāti, un tas ir ērtāks lietošanā. Jauno datu analīzes programmnodrošinājumu raksturo tādi vārdi, kā vienkāršība, integrācija, elastīgums un ātrums.

■ Lai turpinātu uzturēt un uzlabot TV auditorijas pētījuma tehnisko nodrošinājumu, 2012. gadā tika iegādāti 55 Mitronmeter un 55 FrameGrabber iekārtas digitālā signāla mērīšanai. Arī nākamajā gadā plānots turpināt investēt minēto iekārtu iegādē, lai nomainītu vēl esošos Eurometer, un turpmāk pētījums tiktu veikts tikai ar Mitronmeter.

■ 2012. gadā tika palielināta TV auditorijas pētījuma izlase. Tādējādi TNS ik dienas nodrošina 390 un pat vairāk ģimeņu dalību pētījumā. Periodā no janvāra līdz novembrim, pētījumā ik dienas piedalījās vidēji 396 ģimenes, ko veidoja 1021 respondents.

 

Nacionālais mediju pētījums: Prese

 

■ Gada laikā (31/10/2011-28/10/2012) Nacionālā mediju pētījuma: Prese ietvaros tika aptaujāti 12 667 respondenti, kas sniedz iespējas analizēt preses izdevumu auditorijas, ne tikai pamata demogrāfijas griezumos, bet arī šaurās mērķa grupās atbilstoši klientu un reklāmdevēju vēlmēm.

■ 2012. gadā preses pētījuma mediju sarakstu papildināja vairāki jauni žurnāli – Pūcīte, Privātais Mezgls, Praktiskā Astroloģija, Top Gear Latvija.

■ Sākot ar 2012. gada pavasari, pētījums ir papildināts ar jautājumu par to, cik daudz laika vidēji darba dienā un vidēji brīvdienā regulārie lasītāji velta laiku laikrakstu un žurnālu lasīšanai.

■ Balsoties uz TNS pieredzi Norvēģijā, 2012. gada vasarā esam uzsākuši pilotprojektu, kurā preses pētījuma respondentiem tiek uzdoti vairāki papildus jautājumi par žurnālu lasīšanas paradumiem.

 

Nacionālais mediju pētījums: Radio

 

■ Nacionālā mediju pētījuma: Radio ietvaros 2012. gadā (31/10/2011–28/10/2012) tika aptaujāti 8 324 respondenti vecumā no 12 līdz 74 gadiem.

■ 2012. gadā esam uzsākuši mērīt jauno Rīgā un tās apkārtnē raidošo radio staciju RETRO FM un SPIN FM auditorijas.

■ Ar mērķi pilnveidot pētījuma metodoloģiju esam ieviesuši 100% ievākto radio dienasgrāmatu kontroli. Kontroles procesā tiek pārzvanīts visiem respondentiem, kuri aizpildījuši radio dienasgrāmatu un norādījuši savu telefona numuru. Respondentiem tiek uzdoti kontroles jautājumi kā par sociāli demogrāfiskajiem parametriem, tā arī par klausītākajām radio stacijām dienasgrāmatas aizpildīšanas nedēļā.

 

TNS Latvia Digital

 

■ 2012. gadā turpinājām izzināt Latvijas iedzīvotāju ieradumus digitālajā vidē, veicot interneta patēriņa paradumu pētījumu TNS Latvia Digital.

■ Papildus 2011. gadā apskatītājām tēmām, 2012. gadā pētījums papildināts ar informāciju par mobilā telefona (parastā un viedtālruņu) lietotāju skaitu un to lietošanas paradumiem, piemēram, kādiem mērķiem tiek izmantots mobilais telefons, cik bieži lejuplādē aplikācijas, vai plāno iegādāties viedtālruni u.c. Tāpat arī padziļinātāk tika izzināti sociālo tīklu lietošanas ieradumi, piemēram, draugu skaits dažādos sociālajos tīklos, sekošana zīmoliem un citi.

■ 2012. gadā pētījuma TNS Latvia Digital sadaļa par dažādu interneta vietņu lietošanu tika papildināta ar vairākiem starptautiskiem interneta resursiem, piemēram, Gmail, Google+, vk.com un citiem.

 

TNS Atlas

 

■ 2012. gadā iedzīvotāju patēriņa ieradumu pētījumā TNS Atlas tika aptaujāti 1 748 respondenti vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

■ Līdzīgi kā iepriekšējos gados lielāko pētījuma apjomu veido jautājumi par zīmoliem. Šogad pētījumā ir pieejama informācija par 1532 zīmoliem, to atpazīstamību, attieksmi pret tiem un lietošanu:

- 1176 plaša un īslaicīga patēriņa preču un pakalpojumu zīmoli (pārtikas produkti, dzērieni, kosmētikas, higiēnas, sadzīves preces un medikamenti);

- 156 veikalu, veikalu ķēžu un tirdzniecības centru zīmoli;

- 200 ilgstošu lietošanas preču un pakalpojumu zīmoli.

■ Saskaņā ar klientu ierosinājumiem, kā arī sekojot līdzi tirgus attīstības tendencēm, 2012. gadā pētījumu esam papildinājuši ar kolektīvās iepirkšanās portālu zīmoliem, un vēl ar vairāk nekā 150 dažādiem citiem zīmoliem.

■ Papildus zīmolu jautājumiem, pētījumā ir pieejami vairāk nekā 70 citi jautājumi par personīgo un ģimenes patēriņu un ieradumiem.

■ 2012. gadā pētījuma bāzes paketi klientiem bija iespēja papildināt ar sekojošām papildus iespējām:

- jautājumi par iedzīvotāju vērtībām un dzīvesstilu;

- starpmediju plānošana;

- atskaite par pārtikas produktu patēriņu Baltijas valstīs.

 

Reklāmu reģistrs ADEX

 

■ 2012. gadā jau līdz decembrim TNS Reklāmu reģistrā fiksēts vairāk reklāmu nekā jebkurā no iepriekšējiem gadiem. Gadā kopumā tiks pārsniegts 3,5 miljonu reklāmu skaits.

■ Pieejamo TV, interneta, radio un preses reklāmu paraugu skaits pieaudzis virs 150 tūkstošiem.

■ Monitoringā iekļauto TV kanālu skaits sasniedzis 17, pievienojoties Kanāls2.

■ Papildinātas TV reklāmu cenu analīzes iespējas, ieviešot uz 15 minūšu reitingiem balstītas cenas un papildinot cenās iekļautos koeficientus.

■ Pētījumā iekļauto žurnālu izlase papildināta ar Dienas Ēdieni, Ievas Dārzs, 100 labi padomi, Materia Medica, OK!, Degpunktā un Otkritij Gorod (rus).

■ Pētījumā iekļauto radio izlase papildināta ar SpinFM.

 

Specializētie mediju pētījumi

 

■ TNS mediju pētījumu nodaļa 2012. gadā, papildus iepriekš minētajiem regulārajiem mediju pētījumiem, turpina aktīvi veikt arī specializētos jeb ad hoc pētījumus medijiem.

■ 2012. gadā esam veikuši vairākus padziļinātus pētījumus atbilstoši televīzijas kanālu, radio staciju, preses izdevēju, interneta resursu, kā arī vides reklāmas uzņēmumu vēlmēm.

■ Arī 2013. gadā mēs turpināsim sadarboties ar mediju klientiem, lai padziļināti pētītu, analizētu mūsu klientiem svarīgās tēmas un veicinātu mūsu klientu biznesa izaugsmi.

 

TNS arī turpmāk rūpīgi sekos līdzi tirgus un pētījumu attīstības tendencēm Latvijā un pasaulē. Tāpat arī vienmēr esam priecīgi saņemt un uzklausīt Jūsu ierosinājumus pētījumu attīstībai.

 

Mārtiņš Traubergs (Miks)

Mediju pētījumu lielo klientu direktors
Mediju nozares pētījumu eksperts
t 67 096 300
e martins.traubergs@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības