Īsumā par visu


Mārketinga pētījumi
Apgrozījuma pieaugums
Neiromārketings


Mediju pētījumi
Prese un digitālā vide
Reklamētākie zīmoli


Sociālie pētījumi
Uzņēmējdarbība ES
Uzņēmējdarbība LV
Latvijas attīstība
Apmierinātība ar dzīvi


Paralēlā darbība
Ģimenei draudzīgs komersants


Arhīvs


www.tns.lv


Jau no oktobra neiromārketinga pētījumi arī Latvijā!

 

04.10.2012. Pēdējo desmit gadu laikā pasaulē strauji attīstās neirozinātnes izmantošana mārketinga pētījumos. Beidzot arī Latvijā tiks sperti pirmie soļi neiromārketingā. Pētot patērētāju smadzeņu un nervu sistēmas darbību saskarsmē ar konkrētiem komunikācijas elementiem, neiromārketings ļauj „ieskatīties patērētāja prātā” un nomērīt tā uzvedību, tā atklājot jaunas dimensijas komunikācijās.

 

Šoruden pētījumu aģentūra TNS ir investējusi resursus un Igaunijā izveidojusi pirmo neiromārketinga pētījumu laboratoriju Baltijā. Tā kā iekārtas ir pārvietojamas, neiromārketinga pētījumus būs iespējams veikt arī Latvijā un Lietuvā.

 

Neiromārketinga pētījumu laboratorijā tiks pielietotas trīs biometrijas tehnoloģijas, kas ļauj fiksēt un novērtēt cilvēku reakciju, apskatot reklāmu, zīmolu vai produktu.

 

■ Pirmkārt, elektroencefalogrāfs jeb EEG fiksē smadzeņu viļņu elektrisko aktivitāti un ļauj noteikt, kā cilvēks reaģē uz dažādiem reklāmas kadriem, zīmoliem vai produktiem.

■ Otrkārt, GSR (Galvanic Skin Response) ierīce mēra nervu sistēmas reakciju jeb fiksē elektrovadāmības izmaiņas uz ādas virsmas. Pēc līdzīgiem principiem darbojas tā saucamais „melu detektors”. Tā iespējams fiksēt cilvēka emocionālās aktivizēšanās līmeni un noteikt, vai reklāma pamudinās uz rīcību.

■ Treškārt, speciālas brilles acu skenēšanai jeb acu zīlīšu kustību analīzei palīdz atklāt to, kam un cik ilgi reklāmā cilvēki velta uzmanību. Vairāk par neiromārketinga tehnoloģijām Jūs varat uzzināt elektroniskā vēstneša Tavs Neredzamais Sabiedrotais 33. numurā.

 

Augustā ciemojāmies pie igauņu kolēģiem, lai dzirdētu un redzētu viņu pieredzi neiromārketinga pētījumu veikšanā. Par neiromārketinga straujo ienākšanu mārketina tirgū vēlreiz pārliecināja gan igauņu pilotpētījuma pieredze, gan pieredzējušais vieslektors, kura vadībā mums bija iespēja iepazīties ar starptautiskiem neiromārketinga pētījumu atklājumiem, tendencēm un atziņām.

 

Šī gada pavasarī notika pirmais neiromārketinga pilotpētījums Baltijā. Tajā piedalījās ne tikai vairāki vietējie Igaunijas uzņēmumi, bet arī starptautisku uzņēmumu Igaunijas filiāles. Pilotpētījuma rezultāti uzskatāmi parādīja, ka smadzeņu darbības un nervu sistēmas analīze mums var sniegt daudz jaunu zināšanu par patērētāju uztveri un sajūtām. Analizējot šīs reklāmas, tika gūtas atbildes uz neskaitāmiem jautājumiem, tajā skaitā – kāda nozīme ir dzimumam reklāmas uztverē, kāda nozīme skaņai vai reklāmas ierunātāja balsij, un kādu lomu spēlē katrs no reklāmā redzamajiem kadriem.

 

Neiromārketinga pētījumu ienākšanu tirgū varētu salīdzināt ar datoru izgudrošanu un ieviešanu tehnoloģiju pasaulē. Kā zināms, datoru parādīšanās nav likvidējusi vēlmi skatīties televizoru vai klausīties radio. Kaut gan tika paustas bažas, ka datoru parādīšanās varētu nozīmēt televīziju „izmiršanu”. Šajā kontekstā līdzīgi varam skatīties uz neiromārketingu – neiromārketinga pētījumu ieviešana nebūt nenozīmē, ka varēs iztikt bez tradicionālajām pētniecības metodēm.

 

Pētījumu aģentūra TNS pirmo neiromārketinga pilotpētījumu Latvijā plāno veikt jau šī gada oktobrī, un aicinām ik vienu uzņēmumu piedalīties neiromārketinga pilotpētījumā un gūt vēl plašāku izpratni par sava produkta patērētāju.

 

Ja vēlaties uzzināt vairāk par neiromārketingu un iespējām piedalīties pilotpētījumā, sazinieties ar mums!

 

Arta Kudlāne

Klientu atbalsta vadītāja
Neiromārketinga pētījumu eksperte Latvijā
t 67 096 300
e arta.kudlane@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības