Īsumā par visu


Mārketinga pētījumi
Klientu noturība
Neiromārketings
Reklāmu efektivitāte
Būvniecības attīstība
Reklāmu mērījumi


Mediju pētījumi
Reklāmu reģistrs
Viedtālruņu lietošana


Sociālie pētījumi
Sievietes biznesā
Smēķēšanas paradumi


Tehnoloģijas & risinājumi
Noslēpumainā pieredze


Paralēlā darbība
Golden Hammer un Adwards


Arhīvs


www.tns.lv


TNS Latvia Digital atklāj, kas un kādiem mērķiem lieto viedtālruņus

 

19.06.2012. Pavisam nesen, maija beigās TNS apkopoja un piedāvāja saviem klientiem iepazīties ar jaunākajiem interneta patēriņa paradumu pētījuma TNS Latvia Digital 2012. gada pavasara perioda rezultātiem. Balstoties uz tendencēm nozarē un klientu ieteikumiem, šogad pētījums papildināts ar informāciju par mobilā telefona (parastā un viedtālruņu) lietotāju skaitu un to lietošanas paradumiem. Tāpat arī padziļināti tiek izzināti sociālo tīklu lietošanas ieradumi, piemēram, draugu skaits dažādos sociālos tīklos, sekošana zīmoliem un citi.

 

Šoreiz Tava Neredzamā Sabiedrotā vēstneša ietvaros piedāvājam ieskatīties, kas un kādiem mērķiem Latvijā lieto viedtālruņus.

 

Kā jau ziņojām, viedtālruņus jeb smartphone Latvijā lieto jau 12% iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Analizējot detalizētāk viedtālruņu izplatību dažādās sociāli demogrāfiskās grupās, redzams, ka viedtālruni salīdzinoši biežāk lieto vīrieši, Rīgā un Pierīgā dzīvojošie iedzīvotāji, iestāžu un uzņēmumu augstākā un vidējā līmeņa vadītāji, pašnodarbinātie, uzņēmēji, iedzīvotāji ar augstiem ģimenes ienākumiem (virs 200 latiem uz vienu ģimenes locekli), kā arī iedzīvotāji ar augstāko izglītību. Jāatzīmē, ka arī skolēnu un studentu vidū, kuriem parasti nav personīgo ienākumu, vai arī tie ir ļoti ierobežoti, viedtālrunis ir salīdzinoši biežāk lietots nekā vidēji Latvijas iedzīvotāju vidū, kas visticamāk iespējams, pateicoties plašam mazcenas viedtālruņu piedāvājumu klāstam.

 

Pētījuma rezultāti liecina, ka atšķiras mobilā telefona lietošanas mērķi atkarībā no tā, kāds telefons tiek lietots – parastais mobilais telefons vai viedtālrunis. Lai arī visbiežāk gan viedtālruņu, gan arī parasto mobilo telefonu lietotāji savus telefonus izmanto tādām funkcijām kā zvanu saņemšanai/ veikšanai, īsziņu saņemšanai/ nosūtīšanai, telefona lietošanai modinātāja vietā, fotografēšanai un video uzņemšanai, tomēr viedtālruņu lietotāju vidū daudz biežāk telefons tiek lietots tādām aktivitātēm, kuru veikšanai nepieciešams internets, piemēram, aplikāciju lejupielādei, interneta meklēšanas portālu izmantošanai, e-pastu sūtīšanai, ziņu lasīšanai interneta portālos. Saskaņā ar pētījuma rezultātiem vienīgā mobilā telefona funkcija, kas ir vienlīdz bieži izplatīta kā parasto mobilo telefonu, tā arī viedtālruņu lietotāju vidū ir zvanu saņemšana un zvanīšana, savukārt pārējās mobilā telefona funkcijas salīdzinoši biežāk izmanto tieši viedtālruņu īpašnieki.

 

 

Pavisam drīz, jau no 21. jūnija, kad tiks apkopoti jaunākie patēriņa pētījumu TNS Atlas rezultāti, piedāvāsim iespēju analizēt dažādu zīmolu esošo un potenciālo lietotāju interneta un mobilo telefonu lietošanas paradumus (šeit varat iepazīties ar pētījumu TNS Atlas).

 

Sazinieties, lai iegūtu papildus informāciju par pētījumu TNS Latvia Digital un iespējām, ko tas sniedz!

 

Par pētījumu

Pētījumu aģentūra TNS interneta patēriņa paradumu pētījumu TNS Latvia Digital, Pavasaris 2012 veica laika periodā no 2012. gada 6. februāra līdz 2012. gada 13. maijam. Izmantojot tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā tika aptaujāti 2122 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

 

Signe Hokonena

Mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja
Mediju pētījumu eksperte
t 67 096 300
e signe.hokonena@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības