Īsumā par visu


Mārketinga pētījumi
IT korporatīvā reputācija
Zīmola autentiskums
Pārtikas patēriņš


Personāla pētījumi
Darba devēji


Mediju pētījumi
Reklāmas tirgus Baltijā
Reklāmas tirgus Latvijā
Datu integrēšana
Radio Online Diary


Sociālie pētījumi
Ārkārtas gadījumi
Sabiedrības novecošanās


Tehnoloģijas & risinājumi
Telefonintervijas


Arhīvs


www.tns.lv


Kādas vērtības ietekmē pārtikas patēriņu?

 

16.04.2012. Ēdiena baudīšana mūsdienās ir viena no patīkamākajām lietām, taču ar pārtiku ir saistīti arī dažādi strīdīgi jautājumi. Arvien biežāk tiek diskutēts par pārtikas izcelsmi un tās ražošanas tehnoloģijām. Ēdiens ir mūsu primārā nepieciešamība un ar to saistītie jautājumi mums vienmēr ir bijuši ļoti svarīgi.

 

Regulārā iedzīvotāju patēriņa ieradumu pētījuma TNS AtlasTM ietvaros Latvijas iedzīvotājiem tika lūgts paust savu attieksmi pret vairākiem ar dzīvesveidu saistītiem apgalvojumiem, t.sk. par pārtikas lietošanas paradumiem. Datu analīzē tika izmantota faktoru analīzes metode, ar kuras palīdzību tika identificētas vairākas Latvijas iedzīvotāju uzvedību ietekmējošas vērtību grupas.

 

 

Analizējot dažus apgalvojumus atsevišķi, var novērot, ka liela daļa Latvijas iedzīvotāju mēdz piekopt neveselīgas pārtikas patēriņa prakses, un par to ir informēti. Apgalvojumam „es mēdzu sevi palutināt ar ēdieniem, kas ir kaitīgi veselībai” kopumā piekrīt 53% Latvijas iedzīvotāju. Un 56% aptaujāto atzīst, ka „tā kā viņiem ir saspringts dzīves veids, viņi par sevi nerūpējas tik daudz, cik vajadzētu”. To biežāk nekā caurmērā apgalvo iedzīvotāji vecumā no 30 līdz 49 gadiem.

 

Novērtējot savu attieksmi pret diētisku pārtiku un pārtikas uzturvērtību, lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju norādīja, ka kopumā nepiekrīt sekojošiem apgalvojumiem - „es vienmēr domāju par kaloriju skaitu ēdienā, kuru ēdu” (62% tam kopumā nepiekrīt), „es vienmēr pārbaudu produktu uzturvērtību” (69% tam kopumā nepiekrīt) un „es vienmēr meklēju diētisko pārtiku un dzērienus” (77% tam kopumā nepiekrīt).

 

Savukārt kopumā 21% aptaujāto kopumā piekrita apgalvojumam, ka „viņi visu laiku cenšas novājēt”.

 

Iegūtie dati paver plašas analīzes iespējas Latvijas iedzīvotāju patēriņa paradumu izzināšanā, kā arī ļauj aplūkot datus sociāli demogrāfiskajās grupās.

 

Vai vēlaties uzzināt vairāk par iedzīvotāju patēriņa paradumiem pārtikas lietošanas un citās jomās? Sazinieties ar mums!

 

Par pētījumu

Pētījumu aģentūra TNS patēriņa paradumu pētījumu TNS AtlasTM, Pavasaris 2011 veica laikā no 2011. gada 7.februāra līdz 15.maijam. Izmantojot datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā tika aptaujāti 1665 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Aptauja norisinājās respondenta dzīvesvietā regulārās iedzīvotāju aptaujas Omnibuss ietvaros.

 

Nataļja Kovaļova

Klientu atbalsta vadītāja
Sabiedrības uzvedības pētījumu eksperte
t 67 096 300
e natalja.kovalova@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības