Īsumā par visu


Mediju pētījumi
   Mediju pētījumi 2011.gadā
   Reklāmu reģistrs
   Interneta lietošana
   Interesējošās tēmas presē


Personāla pētījumi
   Darba devēju tēls


Sociālie pētījumi
   Ziemassvētku svinēšana
   Ziemassvētku mielasts


Tehnoloģijas & risinājumi
   Tiešās intervijas
   Kiberpētījumi


Paralēlā darbība
   Virtuālā ekskursija


Arhīvs


www.tns.lv


2011./2012. sezonas TNS Latvia mediju pētījumu projektu attīstība

 

20.12.2011. Kā jau katru gadu, arī šogad apkopojam, ko esam attīstījuši mediju pētījumu projektos šajā gadā, un izskatām darbus, ko plānojam attīstīt nākamgad.

 

TV auditorijas pētījums

 

 2011. gadā TV auditorijas pētījuma klientiem papildus kļuva pieejami rezultāti par vairākiem TV kanāliem: FOX Life, FOX Crime, National Geographic Channel un no decembra arī CTC Baltija.

 Turpinoties TV digitalizācijai, lai arī turpmāk spētu nodrošināt klientus ar objektīvu TV auditorijas pētījumu, papildus jau esošajiem uz gada sākumu 393 Mitronmeter, šogad esam iegādājušies vēl 49, tādējādi šobrīd pētījuma 375 ģimenēs visā Latvijā tiek izmantoti 442 jaunākās paaudzes Mitronmeter.

 Tāpat arī šogad esam iegādājušies papildus 55 FrameGrabber iekārtas digitālā signāla mērīšanai, un šobrīd pētījumā jau vairāk nekā 63 % ģimeņu ir pieejama digitālā televīzija.

 

Nacionālais mediju pētījums: Prese

 

 Nacionālā mediju pētījuma: Prese ietvaros 2011. gadā (01/11/2010–30/10/2011) tika aptaujāti 12 687 respondenti, kas ļauj analizēt pētījuma datus šaurās mērķa grupās pēc datu lietotāja izvēles.

 2011. gadā preses pētījuma mediju saraksts tika papildināts ar žurnāliem 100 labi padomi, Citāda Pasaule, Degpunktā, Dienas Ēdieni, Ievas Dārzs, Patiesās Dzīves speciālizlaidums, Playboy, kā arī citiem jauniem izdevumiem.

 Būtiski rediģēts un papildināts jautājums par dažādu tēmu lasīšanu, kas ļauj padziļināti analizēt to, kādas tēmas visvairāk interesē iedzīvotājus drukātajā presē.

 No 2011. gada rudens perioda TNS Latvia piedāvā iespēju Nacionālā Mediju Pētījuma: Prese rezultātus analizēt kopā ar 13 Latvijas drukāto izdevumu interneta versiju/ mājas lapu auditorijām, kas sniedz iespēju analizēt gan kopējo izdevuma un interneta versijas sasniegto auditoriju, gan auditoriju pārklāšanos.

 

Biznesa Omnibuss: mediji

 

 2011. gada rudens Biznesa Omnibusa pētījumā par drukāto preses izdevumu lasīšanu un interneta resursu izmantošanu tika aptaujāti 1 002 uzņēmumu augstākā līmeņa vadītāji un īpašnieki.

 Pētījumā tika jautāts par 81 drukāto preses izdevumu lasīšanu un 44 interneta resursu izmantošanu.

 2011. gadā pētījums Biznesa Omnibusa tika papildināts ar vairākiem starptautiskiem interneta resursiem, piemēram, Facebook, Linkedin un Twitter.

 

Nacionālais mediju pētījums: Radio

 

 Nacionālā mediju pētījuma: Radio ietvaros 2011. gadā (08/11/2010–30/10/2011) tika aptaujāti 8 254 respondenti vecumā no 12 līdz 74 gadiem.

 2011. gadā esam atsākuši mērīt radio stacijas Capital FM , auditoriju, kā arī, sākot ar 2011. gada rudens periodu, esam uzsākuši mērīt jaunās Rīgā un tās apkārtnē raidošās radio stacijas Autoziņas.FM auditoriju.

 Uzklausot klientu ierosinājumus, 2011. gada sākumā veicām neatkarīgu Rīgā un atsevišķos Latvijas reģionos raidošo komerciālo radio staciju monitoringu ar mērķi izstrādāt vienotus radio staciju auditoriju apvienošanas kritērijus Nacionālā mediju pētījuma: Radio ietvaros. Tā rezultātā šobrīd radio staciju auditoriju apvienošana tiek balstīta uz radio stacijas īpašnieku iesniegtās informācijas, vai viņu raidošajās frekvencēs pārraidīto programmu jāapvieno, vai jādala atsevišķi, kā arī nepieciešamības gadījumā, lūdzot, Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes apstiprinājumu radio stacijas sniegtajai informācijai.

 

TNS Latvia Digital

 

 2011. gadā esam papildinājuši esošo pētījumu klāstu ar interneta patēriņa paradumu pētījumu TNS Latvia Digital , kura mērķis ir izzināt Latvijas iedzīvotāju paradumus digitālajā vidē, lai iegūtās zināšanas varētu pielietot efektīvas digitālās mārketinga stratēģijas izstrādē.

 Pētījuma ietvaros tika iegūta informācija par:

■  interneta lietošanas paradumiem kopumā (lietošanas biežums, patērētais laiks, vieta u.c.);

■  dažādu internetā veiktu aktivitāšu regularitāti (piem., sociālo tīklu un saziņas aktivitātes, e-pastu sūtīšana/ saņemšana, plānošanas un organizēšanas aktivitātes u.c.);

■  interneta mobilajā telefonā lietošanas mērķiem;

■  e-komercijas izplatību un attīstības potenciālu;

■  sociālo tīklu lietošanas paradumiem;

■  dažādu vietējo un starptautisko (piem., Facebook.com , Twitter.com , Odnoklassniki.ru u.c.) interneta lapu lietošanu;

■  interneta lietotāju segmentiem, kas veidoti, balstoties uz iedzīvotāju ieradumiem un vērtībām digitālajā vidē.

 TNS Latvia Digital rezultāti analizējami kopā ar Nacionālā mediju pētījuma: Prese un patēriņa pētījuma TNS AtlasTM rezultātiem, tādējādi nodrošinot iespēju analizēt dažādu zīmolu esošo un potenciālo lietotāju interneta lietošanas paradumus.

 Pētījuma ietvaros tika aptaujāts 2 081 respondents vecumā no 15 līdz 74 gadiem, un tas tika veikts laikā no 2011. gada 7. februāra līdz 2011. gada 15. maijam. Pētījumu TNS Latvia Digital plānojam veikt arī 2012. gada pavasarī.

 

TNS AtlasTM

 

 2011. gadā pētījuma TNS AtlasTM ietvaros tika aptaujāti 1 665 respondenti vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

 Pētījuma ietvaros tika iegūta plaša informācija par:

■  86 pārtikas produktu un dzērienu lietošanas biežumu, kā arī 681 pārtikas produktu un dzērienu zīmolu atpazīstamību un attieksmi pret tiem;

■  66 kosmētikas, higiēnas, sadzīves produktu un medikamentu lietošanas biežumu, kā arī 504 kosmētikas, higiēnas, sadzīves preču un medikamentu atpazīstamību un attieksmi pret tiem;

■  131 veikalu, veikalu ķēžu un tirdzniecības centru zīmoliem;

■  238 ilgstošu lietošanas preču un pakalpojumu zīmoliem;

■  aptuveni 70 citiem jautājumiem par personīgo un ģimenes patēriņu un tā ieradumiem.

 Uzklausot klientu ierosinājumus, 2011. gadā pētījums tika  papildināts ar jautājumiem par ātro, mazo kredītu aizdevēju un lombardu izmantošanas biežumu, mobilo SIM karšu skaitu, 13 dažādām produktu kategorijām, kā arī aptuveni 120 dažādiem zīmoliem.

 Šogad pētījuma bāzes paketi klientiem bija iespēja papildināt ar sekojošām papildus iespējām:

■  starpmediju plānošana;

■  jautājumu bloks par dzīvesstilu;

■  atskaite par pārtikas produktu patēriņu Baltijas valstīs;

■  jautājumi par TV kanālu un radio staciju atpazīstamību un attieksmi pret tiem.

 

Reklāmu reģistrs ADEX

 

 2011. gadā ir uzsākts neatkarīgs interneta reklāmas monitorings, izmantojot starptautiski atzītu sistēmu „ TNS Evaliant”.

 Papildus TV, radio un preses reklāmu paraugiem pieejami arī baneru paraugi.

 TV reklāmas monitoringa izlase pieaugusi līdz 16 medijiem, 2011. gadā papildināta ar kanāliem NTV Mir Latvija, Latvijas Mūzikas Kanāls, FOX Life, FOX Crime un National Geographic Channel.

 Vides reklāmas apkopojums papildināts ar datiem no Pilsētas Līnijas un BRKB Studio.

 Radio reklāmas apkopojums papildināts ar datiem no Latviešu Radio un Radio 101.

 2011. gada pirmajos 10 mēnešos TNS Latvia Reklāmu reģistrs visos medijos kopā uzskaitījis vairāk nekā 2,2 miljonus reklāmas gadījumu , ko izvietojuši vairāk nekā 5 000 reklāmdevēju.

 

Specializētie mediju pētījumi

 

 TNS Latvia mediju daļa 2011. gadā papildus iepriekš minētajiem regulārajiem mediju pētījumiem turpina aktīvi veikt arī specializētos jeb ad hoc pētījumus mediju klientiem.

 2011. gadā veikti vairāki padziļināti pētījumi atbilstoši televīzijas kanālu, radio staciju, preses izdevēju, interneta resursu, kā arī vides reklāmas uzņēmumu vēlmēm.

 Arī 2012. gadā turpināsim sadarboties ar mediju klientiem, lai padziļināti pētītu un analizētu mūsu klientiem svarīgās tēmas.

 

TNS Latvia arī turpmāk rūpīgi sekos līdzi mediju tirgus un pētījumu attīstības tendencēm Latvijā un pasaulē. Tāpat arī vienmēr esam priecīgi saņemt un uzklausīt Jūsu ierosinājumus pētījumu attīstībai.

 

Mārtiņš Traubergs (Miks)

TNS Latvia mediju pētījumu lielo klientu direktors
Mediju nozares pētījumu eksperts
t 67 096 300
e martins.traubergs@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības