Īsumā par visu


Mediju pētījumi
   Mediju pētījumi 2011.gadā
   Reklāmu reģistrs
   Interneta lietošana
   Interesējošās tēmas presē


Personāla pētījumi
   Darba devēju tēls


Sociālie pētījumi
   Ziemassvētku svinēšana
   Ziemassvētku mielasts


Tehnoloģijas & risinājumi
   Tiešās intervijas
   Kiberpētījumi


Paralēlā darbība
   Virtuālā ekskursija


Arhīvs


www.tns.lv


Ziemassvētku galdiņ, klājies!

 

20.12.2011. Tuvojas vieni no gada skaistākajiem svētkiem, kad vienaldzīgs nepaliek gandrīz neviens – dāvanu meklēšana, jauna pantiņa mācīšanās, viesu uzņemšana, galda klāšana, jaunu recepšu meklēšana dažādiem ēdieniem. Jautājām iedzīvotājiem, kur un kā šogad viņi plāno pārtikas iegādi Ziemsvētku galdam un ko Latvijas iedzīvotāji domā likt galdā, lai iepriecinātu savus tuvākos.

 

Vairāk kā puse (68 %) to Latvijas iedzīvotāju, kas plāno svinēt Ziemassvētkus, piedalīsies gan svētku ēdienu pagatavošanā, gan arī produktu iegādē. Biežāk par pārtikas iegādi un ēdienu pagatavošanu Ziemassvētku galdam rūpēsies sievietes, kuras vecākas par 55 gadiem un tie, kuru personīgie ienākumi ir līdz 200 latiem. Tas, ka jaunieši retāk iegādāsies un gatavos ēdienus svētku galdam, varētu būt apliecinājums tam, ka Ziemassvētki tiks svinēti kopā ar vecākiem ģimenes lokā.

 

Lai iegādātos visus nepieciešamos produktus svētku galdam, vidēji tiek plānots apmeklēt trīs tirdzniecības vietas un tērēt apmēram 20-30 latus. Vairāk kā puse aptaujāto plāno iepirkties Maxima (60,8 %) un Rimi (54 %) veikalos, gandrīz trešdaļa - tirgū (31 %), savukārt, apmēram desmitā daļa Latvijas iedzīvotāju produktus svētku galdam plāno iegādāties Top! (11 %), Iki (11 %) un Elvi (11 %) veikalos.

 

Lielākā daļa aptaujāto Ziemassvētku galdā iecerējuši likt dažādus salātus (74 %), saldumus (63 %) un piparkūkas (61 %). Jaunieši biežāk kā gados vecāki iedzīvotāji galdā plāno likt salātus, saldumus, kūkas, piparkūkas, atspirdzinošos bezalkoholiskos dzērienus, sulas un arī dažādus alkoholiskos dzērienus. Savukārt gados vecāki iedzīvotāji biežāk plāno cept gaļas cepeti, gatavot zivis, pelēkos zirņus un galdā likt svaigus vai konservētus augļus.

 

 

Ziemassvētki ir brīnumu laiks, tāpēc neatkarīgi no tā, cik bagātīgi tiks klāts galds un cik dārgas dāvanas dāvinātas, svarīgāk ir noticēt svētku brīnumam un būt kopā ar sev tuviem cilvēkiem!

 

Par pētījumu

Pētījumu tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia veica laikā no 2011.gada 6. - 8. decembrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot   800 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

 

TNS Latvia pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS Latvia stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.

 

Sigita Kalnakārkle

TNS Latvia klientu vadītāja
Patērētāju uzvedības pētījumu eksperte
t 67 096 300
e sigita.kalnakarkle@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības