Īsumā par visu


Mediju pētījumi
   Mediju pētījumi 2011.gadā
   Reklāmu reģistrs
   Interneta lietošana
   Interesējošās tēmas presē


Personāla pētījumi
   Darba devēju tēls


Sociālie pētījumi
   Ziemassvētku svinēšana
   Ziemassvētku mielasts


Tehnoloģijas & risinājumi
   Tiešās intervijas
   Kiberpētījumi


Paralēlā darbība
   Virtuālā ekskursija


Arhīvs


www.tns.lv


Uz kādiem parametriem balstīt darba devēja zīmola vadības aktivitāšu plānošanu?

 

20.12.2011. „Darba devēja zīmola vadība ietver tēla veidošanu potenciālo darbinieku prātos, liekot saprast, ka attiecīgais uzņēmums salīdzinājumā ar citiem ir „teicama vieta, kur strādāt” /Ewing, M., professor of Monash University, 2002/.

 

2011. gada novembrī ir noslēdzies Latvijas strādājošo ekspektāciju un pievilcīgāko darba devēju tēla pētījums.

 

Pētījuma ietvaros tika noskaidrotas kādas ir strādājošo un topošo speciālistu – studentu:

 

 ekspektācijas attiecībā uz darba devēju (privātā vai valsts sektora izvēle, karjeras mērķi, vēlamais algas apmērs, nozare un amats, kuros vēlas strādāt);

 

 darba devēju izvēles kritēriji (darba saturs, uzņēmuma panākumi, noteiktās jomas pievilcība, labas karjeras un apmācību iespējas, elastīgs darba laiks, atalgojums u.c. kritēriju svarīgums, uzņēmuma, kurā vislabprātāk strādātu, raksturojums un tēls);

 

 pievilcīgāko darba devēju Top50 (labākais darba devējs Latvijā, strādāšanas iespējas apsvēršana, uzņēmums, kurā strādātu vislabprātāk).

 

Pētījuma rezultāti liecina, ka starp pievilcīgākajām nozarēm 2011. gadā abās mērķa grupās ir transports un uzglabāšana. Strādājošo mērķauditorijā starp pievilcīgākajām nozarēm ir arī apstrādes rūpniecība, kā arī elektroenerģijas, gāzes, siltuma un ūdens apgāde, kamēr studentu vidū atzīta nozare ir arī finanses un apdrošināšana, kā arī apstrādes rūpniecība.

 

Pievilcīgākie darba devēji Latvijā abās mērķa grupās ir Latvenergo un Starptautiskā lidosta „Rīga”. Strādājošo vidū starp četriem populārākajiem darba devējiem atzīti arī Latvijas Valsts meži un Latvijas Dzelzceļš , kamēr studentu vidū – arī Swedbank un airBaltic Corporation.

 

Svarīgākie kritēriji strādājošo vidū, izvēloties darba devēju, ir drošs un stabils darbs, darbinieku novērtēšana, uzņēmuma vadības uzticamība, uzņēmuma sociālā atbildība un panākumi savā jomā. Savukārt studentu vidū svarīgākie kritēriji, izvēloties darba devēju, līdzīgi kā strādājošajiem ir drošs un stabils darbs, darbinieku novērtēšana uzņēmumā un uzņēmuma vadības uzticamība. Papildus šiem kritērijiem studentiem svarīgas ir arī labas karjeras iespējas.

 

Ja Jūs interesē, kādi ir Jūsu (Jūsu nozares) uzņēmumu rezultāti un pašlaik aktuāla ir darba devēja zīmola vadības aktivitāšu plānošana, labprāt sīkāk pastāstīsim par pētījuma rezultātiem un to izmantošanas iespējām.

 

Par pētījumu

Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia strādājošo ekspektāciju un pievilcīgāko darba devēju tēla pētījumu Latvijā veica 2011. gada septembrī – oktobrī, aptaujājot 410 strādājošos un 500 lielāko Latvijas augstskolu pēdējo kursu studentus.

 

Signe Kaņējeva

TNS Latvia lielo klientu direktore
Personāla pētījumu eksperte
t 67 096 300
e signe.kanejeva@tns.lv

 

Māra Mileiko

TNS Latvia klientu vadītāja
Personāla pētījumu eksperte
t 67 096 300
e mara.mileiko@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības