Īsumā par visu


TNS Latvijā
   Ģimenei draudzīgs uzņēmums
   Atvērto durvju diena


Mārketinga pētījumi
   Stratēģijas izaicinājumi
   Attieksmes segmentācija
   Videi draudzīgs iepakojums


Personāla pētījumi
   Izpratne par koučingu


Mediju pētījumi
   Ieradumi digitālajā vidē
   Reklāmu reģistrs


Sociālie pētījumi
   Politisko tēmu apspriešana


Tehnoloģijas & risinājumi
   Aptaujas internetā
   Web lapu uztvere


Paralēlā darbība


Arhīvs


www.tns.lv


Reklāmu skaits un lielākie reklāmdevēji 2011. gada pirmajā pusgadā

 

15.09.2011. Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi reklāmas apjomus 2011. gada pirmajā pusgadā - vērtējot medijos izvietoto reklāmas apjomu pēc skaita, redzams, ka šī gada pirmajos sešos mēnešos visās mediju grupās tas ir pieaudzis. Šajā salīdzinājumā iekļauti tikai mediji, kuros veikta reklāmas uzskaite gan šī, gan arī pagājušā gada pirmajā pusgadā.

 

Vislielākais pieaugums novērojams vidē - +32 %, kam seko TV ar +9 % un radio reklāma ar +6 %. Domājams, ka 2011. gada otrajā pusē pieauguma tendence saglabāsies, un arī kopā gadā visās mediju grupās būs vērojams reklāmu skaita pieaugums.

 

 

Televīzija

 

2011. gada pirmajā pusgadā lielākais reklāmdevējs TV pēc kopējā noraidīto reklāmu garuma minūtēs bija Procter & Gamble , turklāt izvietojot par 64 % vairāk reklāmas nekā 2010. gada pirmajā pusē. Henkel ieņem otro vietu, lai arī savu aktivitāti TV reklāmā šogad mazinājis. Bite ierindojas trešajā pozīcijā, nedaudz apsteidzot Tele2 . Jāņem vērā, ka Bite šogad trīskāršojusi TV reklāmu kopgarumu, bet Tele2 to saglabā iepriekšējā gada līmenī.

 

 

Radio

 

2011. gada pirmajā pusē radio visaktīvāk reklamējušies mazumtirgotāji Maxima un Rimi - abiem gan mazinot kopējo TV reklāmas apjomu, salīdzinot ar pagājušā gada pirmajiem sešiem mēnešiem (Maxima -4 % un Rimi -27 %).

 

 

Avīzes

 

Avīzēs pirmo vietu ieņem Prisma Peremarket , kopā 2011. gada pirmajā pusgadā izvietojot vairāk nekā 63 tūkstošus kvadrātcentimetru reklāmas. Air Baltic , kas ieņem trešo pozīciju ir vienīgais no TOP5 reklāmdevējiem, kas vērā ņemami samazinājis savu avīžu reklāmas apjomu.

 

 

Žurnāli

 

2011. gada pirmos sešus mēnešus žurnālos aktīvi reklamējies Procter & Gamble , palielinot savas reklāmas apjomu par 40 % salīdzinājumā ar 2010. gada pirmo pusgadu un sasniedzot vairāk nekā 128 tūkstošu kvadrātcentimetru kopējo reklāmas laukumu. Otrajā vietā - Baltkom , kas gan šogad aizņēmis par 5 % mazāku kopējo reklāmas laukumu. TOP piektajā vietā nokļuvis Elkor , vairāk nekā dubultojot savu reklāmas apjomu – līdz 50 tūkstošiem cm2.

 

 

Vide

 

Vidē visplašāk 2011. gada pirmajā pusgadā reklamējies Tele2 , tiesa gan aizpildīts par 2 % mazāks kopējais reklāmu laukums nekā 2010. gada pirmajos sešos mēnešos. Vides reklāmas TOP5 iekļuvuši vēl divi mobilie operatori - LMT trešajā vietā ar 59 % pieaugumu un Bite ceturtajā pozīcijā ar +12 %.

 

 

Mediju izlase

 

13 TV kanāli

1BM, 3+, LNT, LTV1, LTV7, NTV Mir Latvija, OE, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5 Riga, TV6.

 

15 radio stacijas

Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latviešu Radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio 101, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.

 

26 avīzes

5 min (lat, rus), 7 Sekretov (rus), B&B Banki & Finansi (rus), B&B Otdih (rus), B&B Zdorovje (rus), Biznes & Baltija (rus), Čas (rus), DB Auto, Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Reklama.lv (rus), Rīgas Santīms (rus), Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Subbota (rus), Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Televīzijas Programma, TV-Programma (rus), Vesti (rus), Vesti Segodņa (rus).

 

85 žurnāli

36,6C, Auto Bild Latvija, B&B Plus (rus), Biznes & Referent (rus), Būvēt, Copes Lietas, Cosmopolitan, Dari Pats, Dari Pats bibliotēka, Dārza Pasaule, Dārza Pasaule bibliotēka, DB Impulss, Deko, Detki.lv, Dienas Bizness & Lietišķā Diena, Digital Times (rus), Doctus, FHM, Forbes, GEO, Ieva, Ievas Māja, Ievas Māja Pavasaris Dārzā, Ievas Stāsti, Ievas Stāsti Latvijas vietu stāsti, Ievas Veselība, Ievas Veselība pielikums, Ievas Virtuve, Ilustrētā Junioriem, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Ilustrētā Zinātne bibliotēka, Ir, Izklaide TV, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Kas Jauns speciālizlaidums, Klubs, Latvijas Architektūra, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Leģendas, Lilit, Lilit (rus), L'Officiel (lat, rus), Ļubļu (rus), Māja, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Marta (rus), Mazulis, Men's Gadgets (rus), Mūsmājas, Mūsmāju bibliotēka, Next, Otkrito (rus), Otkrito speciālizlaidums (rus), Pastaiga, Pastaiga.ru (rus), Patiesā Dzīve, Patron (rus), Playboy, Praktiskais Latvietis, Privātā Dzīve, Privātā Dzīve Slavenību Top Kokteilis, Railway Outlook, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, Santa VIP, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Šūpulītis, Una, Una Stila un skaistuma ABC, Vakara Ziņas, Vakara Ziņas+, Veselība, Veselība bibliotēka, Vip Lounge (rus), ŽZL (rus).

 

7 vides mediji

Clear Channel, Dzelzceļa Reklāma, Euro AWK, JC Decaux, Pilsētas Līnijas, Remora, Tilts Media.

 

Oskars Rumpēters

TNS Latvia Adex vecākais klientu vadītājs
Reklāmas nozares pētījumu eksperts
t 67 096 300
e oskars.rumpeters@tns.lv



© 2017 TNS Latvia | Autortiesības