Īsumā par visu


Mārketinga pētījumi
   Digitālā komunikācija
   Klientu serviss Latvijā
   Karaliskās kāzas
   Patēriņa paradumi


Personāla pētījumi
   Darbinieku piesaistība Latvijā


Mediju pētījumi
   I-neta lietotāju segmentācija
   Reklāmu reģistrs
   TV skatīšanās


Sociālie pētījumi
   Iedzīvotāju noskaņojums
   Alus lietošana


Tehnoloģijas & risinājumi
   MSPA gada konference


Paralēlā darbība
   Mediju sporta spēles


Arhīvs


www.tns.lv


Latvijas mediju reklāmas apjoms 2011. gada sākumā pret 2010. gadu

 

16.06.2011. Ir apkopoti reklāmas apjomi par 2011. gada pirmo trešdaļu – no janvāra līdz aprīlim. Šoreiz novērtēsim lielāko reklāmdevēju aktivitāti, salīdzinājumā ar šo laika posmu 2010. gadā.

 

TV šī gada pirmajos četros mēnešos visaktīvāk reklamējies Procter & Gamble, būtiski palielinot savu reklāmu raidlaika kopējo garumu – pieaugums +63 %. Aktīvāk reklamējušies arī visi mobilie operatori - Tele2 otrajā pozīcijā ar +46 %, Bite 4. vietā ar +101 % un LMT 6. vietā ar pieaugumu pret pagājušo gadu +47 %. Interesanti, ka pēc apjoma šogad 3. un 5. vietā ierindojušies Henkel un Unilever, lai gan abi mazinājuši savas aktivitātes TV, attiecīgi par -29 % un -24 %.

 

 

Radio reklāmās šogad pirmās trīs vietas ieņem mazumtirdzniecības pārstāvji. Maxima ir bijis lielākais radio reklāmdevējs pēc kopā noradītā reklāmu laika šī gada pirmajos četros mēnešos, tomēr apjoms ir par 8 % mazāks nekā 2010. gada sākumā. Elkor ieņem 2. pozīciju, noraidot par 72 % ilgāku kopējo reklāmu laiku. 3. vietā ierindojies Rimi, kas gan šogad izvietojis par 31 % mazāku radio reklāmas apjomu.

 

 

Vides reklāmā līderis ir Tele2, kas šogad izvietojis par 6 % vairāk vides reklāmas, rēķinot kvadrātmetros. Linstow , par 152 % kāpinot savu vides reklāmu kopējo platību salīdzinājumā ar 2010. gadu, ieņem 2. pozīciju. 3. vietā atrodas LMT, nedaudz apsteidzot Rimi, abi šogad izvietojuši vairāk vides reklāmas, attiecīgi +9 % un +55 %.

 

 

Avīzēs 2011. gada pirmajos 4 mēnešos visaktīvāk reklamējies Prisma Peremarket, par 109 % palielinot savu kopējo reklāmu apjomu kvadrātcentimetros salīdzinājumā ar 2010. gada pirmajiem četriem mēnešiem. Air Baltic ieņem 2. pozīciju, lai arī samazinājuši reklāmas apjomu par 19 %. Gandrīz trīskāršojot avīzēs izvietotās reklāmas apjomu, 3. vietu ieņem PTA.

 

 

Žurnālos lielākais reklāmdevējs šajā gadā, periodā no janvāra līdz aprīlim, bijis Procter & Gamble, palielinot savu reklāmas apjomu kvadrātcentimetros par 44 %. 2. un 3. pozīcijā ierindojušies Baltkom un L’Oreal ar +8 % un +9 % pieaugumiem. Žurnāli ir vienīgais medijs, kurā no lielākajiem reklāmdevējiem, nevies nav samazinājis savu reklāmu apjomu, salīdzinot ar 2010. gadu.

 

 

Mediju izlase

 

13 TV kanāli

1BM, 3+, LNT, LTV1, LTV7, NTV Mir Latvija, OE, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5 Riga, TV6.

 

25 avīzes

5 min (lat, rus), 7 Sekretov (rus), B&B Otdih (rus), B&B Zdorovje (rus), Biznes & Baltija (rus), Čas (rus), DB Auto, Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Reklama.lv (rus), Rīgas Santīms (rus), Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Subbota (rus), Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Televīzijas Programma, TV-Programma (rus), Vesti (rus), Vesti Segodņa (rus).

 

85 žurnāli

36,6C, Auto Bild Latvija, B&B Plus (rus), Biznes & Referent (rus), Būvēt, Copes Lietas, Cosmopolitan, Dari Pats, Dari Pats bibliotēka, Dārza Pasaule, Dārza Pasaule bibliotēka, DB Impulss, Deko, Detki.lv, Dienas Bizness & Lietišķā Diena, Digital Times (rus), Doctus, FHM, Forbes, GEO, Ieva, Ievas Māja, Ievas Māja Pavasaris Dārzā, Ievas Stāsti, Ievas Stāsti Latvijas vietu stāsti, Ievas Veselība, Ievas Veselība pielikums, Ievas Virtuve, Ilustrētā Junioriem, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Ilustrētā Zinātne bibliotēka, Ir, Izklaide TV, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Kas Jauns speciālizlaidums, Klubs, Latvijas Architektūra, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Leģendas, Lilit, Lilit (rus), L'Officiel (lat, rus), Ļubļu (rus), Māja, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Marta (rus), Mazulis, Men's Gadgets (rus), Mūsmājas, Mūsmāju bibliotēka, Next, Otkrito (rus), Otkrito speciālizlaidums (rus), Pastaiga, Pastaiga.ru (rus), Patiesā Dzīve, Patron (rus), Playboy, Praktiskais Latvietis, Privātā Dzīve, Privātā Dzīve Slavenību Top Kokteilis, Railway Outlook, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, Santa VIP, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Šūpulītis, Una, Una Stila un skaistuma ABC, Vakara Ziņas, Vakara Ziņas+, Veselība, Veselība bibliotēka, Vip Lounge (rus), ŽZL (rus).

 

15 radio stacijas

Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latviešu Radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio 101, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.

 

7 vides mediji

Clear Channel, Dzelzceļa Reklāma, Euro AWK, JC Decaux, Pilsētas Līnijas, Remora, Tilts Media.

 

Oskars Rumpēters

TNS Latvia Adex vecākais klientu vadītājs
Reklāmas nozares pētījumu eksperts
t 67 096 300
e oskars.rumpeters@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības