Īsumā par visu


Mārketinga pētījumi
   Klientu attiecību vadība
   Attīstība ārpus Latvijas


Personāla pētījumi
   Darbinieku piesaistība
   Personālvadības funkcijas
   Darba devēju tēls


Mediju pētījumi
   Preses lasītāji
   Digitālā dzīve
   Reklāma internetā


Tehnoloģijas & risinājumi
   Kvalitatīvās pētījumu metodes
   Tirgus prognozēšana


Paralēlā darbība
   Paralēlā darbība


Arhīvs


www.tns.lv


Kas un cik daudz iegulda reklāmā internetā?

 

18.04.2011. Internets joprojām ir strauji augošs gan tajā iegūstamā satura apjomā, gan tā auditorijas lielumā. Latvijā pēdējo piecu gadu laikā regulāro interneta lietotāju skaits pieaudzis gandrīz divkārši. TNS Latvia regulāri veikto pētījumu rezultāti liecina, ka 2006. gada ziemā pēdējo 7 dienu laikā internetu bija lietojuši tikai 32 % Latvijas iedzīvotāju, savukārt, 2010. gada rudenī šis rādītājs bija jau 61 %. Protams, ka pieaugoša auditorija piesaista arī lielāku reklāmdevēju interesi. Pirms pieciem gadiem investīcijas interneta reklāmā bija vien 4 % no kopējā reklāmas tirgus. Pagājušajā gadā interneta reklāmas tirgus daļa bija pieaugusi jau līdz 13 %, ieņemot 2. pozīciju aiz TV.

 

 

Kādi reklāmdevēji un kuros interneta medijos iegulda aizvien vairāk?

 

Šis jautājums šogad ir svarīgāks nekā jeb kad iepriekš un paredzams, ka tā nozīme kļūs arvien aktuālāka.

 

Dati par interneta reklāmas tirgus apjomu ir nepieciešami un tos ir iespējams iegūt. Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia jau vairāk nekā divpadsmit gadus nodrošina neatkarīgu un tirgus dalībnieku atzītu reklāmas uzskaiti par TV, avīžu un žurnālu reklāmu apjomiem, kā arī mediju iesniegto reklāmas datu apkopošanu par radio un vides reklāmu. Neatkarīgu reklāmas monitoringu iespējams veikt arī internetā, izmantojot starptautiski atzītu TNS Evaliant sistēmu.

 

TNS Evaliant sistēma piedāvā interneta banneru reklāmas automātisku monitoringu. Šī sistēma ir izstrādāta ASV un šobrīd tiek izmantota reklāmas tirgus datu sagatavošanai arī Kanādā, Ķīnā, Francijā, Dānijā, Ungārijā un citās valstīs. Latvijā kopš 2011. gada sākuma testa režīmā tiek veikts neatkarīgs monitorings nozīmīgākajās Latvijas interneta lapās. Datu ieguves serveri veic interneta lapu pārlūkošanu un saglabā visus fiksētos bannerus gan attēlu, gan flash formātā. Visas lapas katru dienu tiek apmeklētas vairākkārtīgi, kā arī katrā apmeklējuma reizē lapas saturs tiek daudzkārtīgi pārlādēts, lai nodrošinātu pēc iespējas precīzāku izvietoto banneru (īpaši rotējošo) atrašanu.

 

Iegūtos datus apstrādājot TNS Latvia Reklāmu reģistra speciālistiem, ātrā termiņā būs iespējams sagatavot pilnīgu pārskatu par interneta lapās redzamo reklāmu saturu, skaitu un cenām. Vēl precīzākai uzņēmumu reklāmas aktivitāšu analīzei būs pieejami arī interneta reklāmu paraugi. Notiek pārrunas ar tirgus dalībniekiem un, ja TNS Evaliant tiks akceptēts, būs iespējams nodrošināt Latvijas reklāmas tirgu ar neatkarīgiem, regulāriem un precīziem datiem par reklāmdevēju aktivitāti internetā.

 

Jums būs iespēja atklāt, kas, cik daudz un kur iegulda interneta reklāmā!

 

Oskars Rumpēters

TNS Latvia Adex vecākais klientu vadītājs
Reklāmas nozares pētījumu eksperts
t 67 096 300
e oskars.rumpeters@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības