Īsumā par visu


Mārketinga pētījumi
   Zīmola potenciāls
   Patērētāju dzīvesstils
   Digitālā dzīve


Mediju pētījumi
   Mediju pētījumi 2010.gadā
   Reklāma žurnālos
   Reklāmas tirgus


Sociālie pētījumi
   Atalgojums par darbu
   Tipiskais rīdzinieks
   Garīgā veselība


Paralēlā darbība
   Paralēlā darbība


Arhīvs


www.tns.lv


Latvijas patērētāju dzīvesstila segmenti

 

07.12.2010. Latvijas patērētāju segmentācija ir balstīta viņu attieksmē pret dažādām dzīves jomām: sociālo aktivitāti, ģimeni, nākotni, zīmoliem, precēm un patēriņu, iepirkšanos un cenām, internetu, finansēm un ideālas personības raksturojumiem. Katram segmentam ir īpaši raksturlielumi, kas tos atšķir vienu no otra. Ielūkosimies tik dažādajos patērētāju dzīvesstilos!

 

 

„Parastais” cilvēks

 

„Parastais” cilvēks - dzīvo pilsētās ārpus Rīgas, 15-34 gadi, 68 % vīrieši un 32 % sievietes, vidējā izglītība, brīvo laiku labprāt pavada ārpus mājas, mērena sociālā aktivitāte un pašpārliecinātība, optimisms, labprāt mainītu savu pašreizējo dzīvi. Patēriņa ieradumi pēdējā gada laikā ir mainījušies – iepērkas retāk un rūpīgi apsver katru pirkumu. Interesē jaunākās tehnoloģijas, ceļošana un aktīva atpūta ārpus mājas. Uzticas to cilvēku viedoklim, kurus pazīst.

 

Konservatīvais

 

Konservatīvais – 45-60 gadi, 55 % vīrieši un 45 % sievietes, vidējā izglītība, ne pārāk optimistisks un radošs, atzīst, ka viņam ir vecmodīga gaume. Brīvo laiku labprāt pavada mājās, nav pārliecināts par nākotni. Patēriņa ieradumi pēdējā gada laikā ir mainījušies – iepērkas retāk un rūpīgi apsver katru pirkumu. 33 % veic lielo iepirkšanos retāk nekā darīja to pirms gada.

 

Dzīves baudītājs

 

Dzīves baudītājs – 59 % sievietes un 41 % vīrieši, latvietis, vidējā izglītība, spontāns, sociāli aktīvs, moderns, pašpārliecināts, mīl riskēt. Patēriņa ieradumos izmaiņas neredz. 36 % nav mainījušies skaistumkopšanas ieradumi. Interesē mode, aktīva atpūta ārpus mājas, veselīgs uzturs un ceļošana. Uzticas tam, ko cilvēki komentē internetā.

 

Plānotājs

 

Plānotājs – 45-74 gadi, 71 % sievietes, latvietis, augstākā izglītība, analītisks, neveic spontānos pirkumus, nemīl riskēt, mierīgi un nosvērti, nevēlas aizņemties naudu. Interesē veselīgs uzturs, uzticas informācijai presē un ziņu portālos. Patēriņa ieradumos izmaiņas neredz (66 % nav mainījuši ikdienas pārtikas iegādes ieradumus)

 

Gādīgais

 

Gādīgais – 45-60 gadi, 65 % sievietes, latvietis, augstākā izglītība, dzīvo laukos. Iepērkas spontāni, bet meklē zemāko cenu. Ar internetu ir uz „Jūs”, mērena sociālā aktivitāte, bet ir optimistisks un pārliecināts par nākotni. Patēriņa ieradumi pēdējā gada laikā ir mainījušies – iepērkas retāk un rūpīgi apsver katru pirkumu. 55 % iegādājas apģērbu retāk nekā darīja to pirms gada.

 

Par pētījumu

Latvijas patērētāju dzīvesstils segmentēts, pamatojoties uz Latvijas Mīlētāko zīmolu topa 2010 pētījumā iegūtajiem rezultātiem. Pētījumu veica tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia sadarbībā ar reklāmas aģentūru DDB Latvia un biznesa žurnālu Kapitāls. Pētījums notika laikā no 2010.gada 6.jūlija līdz 10.augustam, kopumā aptaujājot 1001 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Aptauja notika internetā un izlase tika veidota reprezentatīvi Latvijas iedzīvotāju ģenerālajam kopumam šajā vecuma grupā. Pētījuma iekļauti 622 zīmolu no 49 kategorijām, sākot no ikdienas patēriņa un pārtikas precēm un beidzot ar aviokompānijām un datortehnikas zīmoliem.

 

Ilze Kronberga

TNS Latvia lielo klientu direktore
Klientu apkalpošanas vadības eksperte
t 67 096 300
e ilze.kronberga@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības