Īsumā par visu


Mārketinga pētījumi
   Zīmola potenciāls
   Patērētāju dzīvesstils
   Digitālā dzīve


Mediju pētījumi
   Mediju pētījumi 2010.gadā
   Reklāma žurnālos
   Reklāmas tirgus


Sociālie pētījumi
   Atalgojums par darbu
   Tipiskais rīdzinieks
   Garīgā veselība


Paralēlā darbība
   Paralēlā darbība


Arhīvs


www.tns.lv


Latvijas mediju reklāmas tirgus 2010. gada pirmajos 10 mēnešos

 

07.12.2010. Analizējot pirmajos 10 šī gada mēnešos medijos izvietoto reklāmu apjomu, šoreiz kā kritēriju izvēlējos reklāmas gadījumu skaitu. Aplūkosim, kādu nozaru pārstāvji un kuros medijos reklamējušies visbiežāk.

 

Televīzijā dažādas mobilo sakaru nozares reklāmas laikā no 1. janvāra līdz 31. oktobrim noraidītas vairāk nekā 85 tūkstošus reižu, ievērojami pārsniedzot pagājušā gada skaitu – 77 407 reklāmas. Bieži TV ēterā bijušas sastopamas arī mājsaimniecības higiēnas produktu un mazumtirdzniecības nozares reklāmas. Atšķirībā no pagājušā gada šogad TOP 5 iekļuvusi zāļu nozare, bet retāk reklamēti matu kopšanas produkti, neiekļūstot šī gada topā.

 

 

Radio reklamētāko nozaru topā vērojamas būtiskas atšķirības no TV topa, kas liecina, ka plānojot kampaņas mediju kanāls tiek ņemts vārā kā būtisks faktors. TV dominējošās mobilo sakaru reklāmas radio ieņem tikai 4. vietu un raidītas 3 reizes retāk nekā 1. vietā esošās mazumtirdzniecības nozares reklāmas, kas kopā pirmajos 10 šī gada mēnešos radio ēterā atskaņotas 41 431 reizi. Bieži radio dzirdamas arī koncertu, festivālu un šovu, kā arī celtniecības materiālu reklāmas.

 

 

Avīžu lasītājiem šogad vairumā gadījumu bijis jāsastopas ar to pašu nozaru reklāmas vēstījumiem, kā pagājušajā gadā. Visvairāk reklāmu izvietojuši gatavo konstrukciju (logi, durvis un tml.) nozares reklāmdevēji – kopā 7 056 reklāmas. Avīzēs bieži reklamēti arī finanšu institūciju un pakalpojumu nozares pārstāvji, ieņemot 2. vietu topā ar 4 669 reklāmām. Šī gada pirmajos 10 mēnešos retāk reklamēta dažāda veida apmācība, kas atradās 2009. gada topā, savukārt šīs nozares vietā bieži avīzes kā labāko mediju kanālu izvēlējušies vannasistabas un santehnikas iekārtu nozares pārstāvji.

 

 

Žurnālos 2010. gada pirmajos 10 mēnešos visbiežāk bijušas sastopamas koncertu, festivālu un šovu reklāmas – kopā 1 103 reklāmas. 2. un 3. vietu topā ieņem zāļu un medicīnas pakalpojumu un institūciju nozares reklāmas. Vienlīdz bieži reklāmdevēji ir vēlējušies sasniegt žurnālu lasītājus ar teātra, mākslas un kultūras , kā arī sejas un ķermeņa kopšanas produktu reklāmām – abu nozaru izvietoto reklāmu skaits ir 500.

 

 

Vidē, ievērojami apsteidzot otro vietu, topa līderis ir mobilo sakaru nozare ar 135 220 reklāmas gadījumiem 2010. gada pirmajos 10 mēnešos. Mazumtirdzniecības nozares reklāmdevēji arī plaši izmantojuši vides medijus, apsteidzot alkoholisko dzērienu un telekomunikāciju nozares, kas reklamētas attiecīgi 46 066 un 44 845 reižu. Topu noslēdz koncertu, festivālu un šovu reklāmas.

 

 

Internetā ir savs reklāmu skaita līderis – finanšu institūcijas un pakalpojumi reklamēti 1 328 reizes. Ļoti vienlīdzīgās pozīcijās ir 2.-4. vietas ieguvēji – mobilo sakaru , mazumtirdzniecības un koncertu, festivālu un šovu nozaru reklāmdevēji. Mazāk par tūkstoš reklāmām, bet pietiekami, lai iekļūtu TOP 5, šī gada pirmajos 10 mēnešos internetā reklamētas arī automašīnas.

 

 

Pētījumā iekļauto mediju izlase

 

Avīzes

5 min (lat, rus), 7 Sekretov (rus), B&B Banki & Finansi (rus), B&B Forum (rus), B&B Welcome (rus), B&B Zdorovje (rus), Biznes & Baltija (rus), Čas (rus), Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Reklama.lv (rus), Rīgas Santīms (rus), Subbota (rus), Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Televīzijas Programma, TV-Programma (rus), Vesti (rus), Vesti Segodņa (rus).

 

Žurnāli

36,6C, Auto Bild Latvija, B&B Plus (rus), Biznes & Referent (rus), Būvēt, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Dārza Pasaule bibliotēka, DB Impulss, Deko, Detki.lv, Dienas Bizness & Lietišķā Diena, Digital Times (rus), Doctus, FHM, Forbes, GEO, Ieva, Ievas Māja, Ievas Māja Pavasaris Dārzā, Ievas Stāsti, Ievas Stāsti Latvijas vietu stāsti, Ievas Veselība, Ievas Veselība pielikums, Ilustrētā Junioriem, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Pasaules Vēsture bibliotēka, Ilustrētā Zinātne, Ilustrētā Zinātne bibliotēka, Izklaide TV, Jaunais Bizness, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas Architektūra, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Leģendas, Lilit, Lilit (rus), L'Officiel (lat, rus), Ļubļu (rus), Māja, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Marta (rus), Mazulis, Men's Gadgets (rus), Mūsmājas, Mūsmāju bibliotēka, Nedēļa, Next, Otkrito (rus), Pastaiga, Pastaiga.ru (rus), Patiesā Dzīve, Patron (rus), Privātā Dzīve, Privātā Dzīve Slavenību Top Kokteilis, Railway Outlook, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, Santa VIP, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Šūpulītis, Una, Una Stila un skaistuma ABC, Vakara Ziņas, Veselība, Vip Lounge (rus), ŽZL (rus).

 

TV kanāli

3+, LNT, LTV1, LTV7, OE, PBK, PBMK, RenTV Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5 Rīga, TV6.

 

Radio stacijas

Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.

 

Vides mediji

Clear Channel, Dzelzceļa Reklāma, Euro AWK, JC Decaux, Remora, Tilts Media.

 

Oskars Rumpēters

TNS Latvia Adex vecākais klientu vadītājs
Reklāmas nozares pētījumu eksperts
t 67 096 300
e oskars.rumpeters@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības