Īsumā par visu


Mediju pētījumi
   Reklāmas tirgus
   Interneta lietotāji
   Preses patēriņš
   Jaunās tehnoloģijas


Mārketinga pētījumi
   Personālvadības tendences
   Korporatīvā reputācija
   Mīlētāko zīmolu potenciāls
   Klientu apkalpošana
   Ārpakalpojumu perspektīvas


Sociālie pētījumi
   Zināšanas par antibiotikām
   Interese par politiku


Tehnoloģijas & risinājumi
   Biznesa omnibuss
   Insightment™


Arhīvs


www.tns.lv


No zīmola mīlēšanas līdz izaugsmei ir viens solis – tikai kurp tas jāsper?

 

07.09.2010. Rudens ir ražas novākšanas laiks, savukārt Latvijas zīmoliem tas ir patērētāju mīlestības noskaidrošanas laiks. Šogad DDB ikgadējais Mīlētāko zīmolu tops notiek sadarbībā ar TNS Latvia un attiecīgi tas ir ieguvis vairākus jauninājumus: papildus zīmolu mīlēšanai un ietekmīgumam, šogad esam noskaidrojuši arī to pievilcību un attīstības potenciālu.

 

Mīlestība un potenciāls

 

Šogad Latvijas Mīlētāko zīmolu topu esam veidojuši tā, lai zīmolu turētāji un vadītāji varētu iegūt ērti pārskatāmu informāciju par būtiskākajiem zīmola parametriem:

 

 Zīmola mīlēšana un pozīcija Mīlētāko zīmolu topā, t.sk. arī savā kategorijā.
 Zīmola ietekmīgums.
 Zīmola unikalitāte, kvalitāte, izdevīgums, asociēšana ar sevi.
 Zīmola atpazīstamība un pievilcīgums.
 Zīmola spēks prātā un tirgū jeb kuri faktori – emocionālie vai racionālie – vairāk virza zīmolu.
 Zīmola lietošana (t.sk. pamata zīmols) un tā lietotāju piesaistība.
 Zīmola potenciāls jeb iespēja piesaistīt jaunus lietotājus.
 Zīmola esošo un potenciālo lietotāju dzīvesstils un vērtības.
 Zīmola esošo un potenciālo lietotāju sociāli demogrāfiskais profils un patēriņa ieradumi.

 

Zīmolu izpēte ir veikta, apvienojot DDB zīmolu vērtības pētījumu Brand Capital un TNS zīmolu snieguma mērījumu Conversion Model, kuru vairāki Latvijas uzņēmumi jau ir atzinīgi novērtējuši un pielieto zīmolu konkurētspējas noteikšanai un vadībai. Turklāt Mīlētāko zīmolu topa ietvaros ir aptverti vairāki simti zīmolu no dažādām kategorijām, kas ļauj veikt zīmolu salīdzināšanu arī starp kategorijām, kas ir īpaši noderīgi situācijā, ja viens zīmols „darbojas” vairākās kategorijās. Kā tas, piemēram, ir zīmolam Lido gaļas izstrādājumu un ātro uzkodu kategorijās. Tāpat var skatīties arī zīmolu izmantošanu saistītajās kategorijās, piemēram, kādi ir konkrētā mobilo sakaru pieslēguma veidu lietotāju iecienītākie mobilo telefonu zīmoli – vai tā ir Nokia vai tomēr kāds cits zīmols.

 

Mīlētāko zīmolu tops kopā ar patērētāju piesaistības zīmoliem mērījumu sniegs atbildes uz katram zīmola vadītājam tik būtiskiem jautājumiem:

 

 Kādas ir mana zīmola pašreizējās pozīcijas? Cik tas ir spēcīgs attiecībā pret konkurējošiem zīmoliem?
 Kas virza tirgū manu zīmolu – jūtas vai aprēķins? Vai to virza spēks prātā (emocionālais pievilcīgums) vai spēks tirgū (racionālie pieprasījuma un piedāvājuma faktori)?
 Cik noturīgi ir mana zīmola lietotāji? Cik liels ir risks tos zaudēt konkurējošiem zīmoliem? Un cik mans zīmols var pārvilināt no konkurējošiem zīmoliem? Kāda būs kopējā zaudēto-iegūto lietotāju bilance?
 Kuru attiecību vadības stratēģiju izvēlēties – noturēt zīmola esošos lietotājus vai tomēr censties iekarot jaunus? Kā man uzrunāt esošos un potenciālos zīmola lietotājus – kādas ir viņu vērtības, dzīvesstils, kas viņi vispār ir, kur viņus atrast?

 

 

Zīmolu skaits - šogad dubultā

 

Latvijas Mīlētāko zīmolu topā ir papildināts ne tikai saturs, bet arī zīmolu skaits – šogad esam gandrīz dubultojuši zīmolu skaitu un nu tas aptver 622 zīmolu no 49 kategorijām, sākot no ikdienas patēriņa un pārtikas precēm un beidzot ar aviokompānijām un datortehnikas zīmoliem.

 

 

 

Turklāt, tā kā pētījumā ir izmantots TNS patērētāju piesaistības zīmoliem mērījums Conversion Model™, tas paredz, ka katrā kategorijā ir jāaptver vismaz 80 % tajā darbojošos zīmolu. Līdz ar to, tas sniedz plašu un daudzpusīgu informāciju kā par jūsu, tā arī jūsu konkurējošiem zīmoliem – to pašreizējo spēku un turpmāko potenciālo.

 

Par pētījumu

Latvijas Mīlētāko zīmolu pētījumu veica tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia sadarbībā ar reklāmas aģentūru DDB Latvija. Pētījums notika laikā no 2010.gada 6.jūlija līdz 10.augustam, kopumā aptaujājot 1001 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Aptauja notika internetā un izlase tika veidota reprezentatīvi Latvijas iedzīvotāju ģenerālajam kopumam šajā vecuma grupā.

 

Ja vēlaties iegūt papildus informāciju par Latvijas Mīlētāko zīmolu pētījumu vai saņemt piedāvājumu jūsu zīmola potenciāla un turpmākās vadības stratēģijas novērtējumam, lūdzu, sazinieties ar mums!

 

Ilva Pudule

TNS Latvia lielo klientu direktore
Mārketinga komunikāciju eksperte
t 67 096 300
e ilva.pudule@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības