Īsumā par visu


Mediju pētījumi
   Reklāmas tirgus
   Interneta lietotāji
   Preses patēriņš
   Jaunās tehnoloģijas


Mārketinga pētījumi
   Personālvadības tendences
   Korporatīvā reputācija
   Mīlētāko zīmolu potenciāls
   Klientu apkalpošana
   Ārpakalpojumu perspektīvas


Sociālie pētījumi
   Zināšanas par antibiotikām
   Interese par politiku


Tehnoloģijas & risinājumi
   Biznesa omnibuss
   Insightment™


Arhīvs


www.tns.lv


Kā cilvēks jūtas jauno tehnoloģiju „ielenkumā”?

 

07.09.2010. Latvijas Radio šā gada 1.novembrī rīkos konferenci par šodien tik aktuālo tēmu – jaunās tehnoloģijas plašsaziņas vidē (elektroniskajos medijos), to instrumenti, paņēmieni un jēga. Konferences ietvaros arī man būs tas gods uzstāties ar prezentāciju par to, kā cilvēks jūtas jauno tehnoloģiju „ielenkumā”.

 

Šādu prezentācijas tēmu izvēlējos, jo bieži vien nākas saskarties ar situāciju, kurā, no vienas puses, ir jauno tehnoloģiju ražotāji un ieviesēji, kas ir svēti pārliecināti, ka bez viņu izplatītajām inovatīvajām tehnoloģijām dzīve vispār apstāsies, bet, no otras puses, ir vienkāršie ikdienišķie patērētāji, kam varbūt šādas tehnoloģijas nemaz nav vajadzīgas, jo viņi savā būtībā nesaprot, ko ar tām tā īsti darīt un kāds no tā visa ir labums viņu ikdienā? Tāpēc man bija svarīgi saprast, kāds tad ir paša patērētāja skats uz šīm jaunajām tehnoloģijām – vai viņš tās izprot, atbalsta un vai viņš tās vispār lieto? Ar ikdienišķo patērētāju šajā gadījumā ir domāts vienkāršais interneta un mobilo sakaru lietotājs (pretstatā Nākotnes virzītājiem vai Early Adopters, kas ir iecienītā jauno tehnoloģiju izmēģinātāju „platforma”).

 

Lai izprastu šī vienkāršā patērētāja vispārējo vajadzību pēc jaunajām tehnoloģijām, esmu izvirzījusi mērķi noskaidrot viņa viedokli šajā jomā un gūt atbildes uz trīs pamata jautājumiem:
 Kā cilvēks mijiedarbojas ar jaunajām tehnoloģijām?
 Cik lielu vajadzību viņš jūt pēc 3G, 4G un pārējiem tehnoloģiju „brīnumiem”?
 Vai viņš vispār zina, kas tas īsti ir?

 

Patērētāju viedokļu noskaidrošanai īsi pirms konferences tiks veikta interneta un mobilo sakaru lietotāju aptauja. Līdz ar to, konferences dalībniekiem būs ekskluzīva iespēja pirmajiem iepazīties ar jaunākā pētījuma rezultātiem – kā tad īsti jūtas patērētājs jauno tehnoloģiju „ielenkumā”?

 

Jaunās tehnoloģijas var sniegt priekšrocības konkurences cīņā – bet kā to izmantot?

 

Kā norāda Latvijas Radio ģenerāldirektors Dzintris Kolāts, tad "jauno tehnoloģiju jēdziens plašsaziņas vidē tiek minēts tik bieži, ka šķiet - tas jau ir kļuvis vecs. Kas ir savdabīgi - kļuvis vecs, bet vēl arvien līdz galam nesaprasts. Tomēr, visticamāk, vesela virkne jauno tehnoloģiju, it īpaši t.s. sociālo tīklu instrumentu un metožu, var dot lielas un pilnīgi legālas priekšrocības biznesa spēlē.  Kā? Lūk, tas ir galvenais jautājums, uz kuru meklēsim atbildes Latvijas Radio 85. jubilejas konferencē  “Jaunās tehnoloģijas elektroniskajos medijos. Vērtība un cena”. Jaunās tehnoloģijas ir panākušas to, ka gandrīz nekas šobrīd vairs nav noslēpums. Tādēļ ir tikai prātīgi visiem kopā lietišķi un konstruktīvi  izvērtēt šo pieņēmumu un rīku kopumu, lai katrs no jums, kolēģi, iegūtu kaut ko  savam uzņēmumam un arī savam bankas kontam noderīgu."

 

Tāpēc konferences  galvenais uzdevums - atrast atbildes uz trim lielajiem jautājumiem:

 Kādas ir mums visnozīmīgākās jaunās tehnoloģijas?
 Kā mēs tās izmantosim?
 Ko mēs no tā iegūsim?

 

Konferences lektori

 

Konferencē savās zināšanās dalīsies:
 Kristians Rauhs (Christian Rauch) – Zviedrijas sabiedriskā radio pārdošanas un mārketinga daļas vadītājs;
 Ilva Pudule – TNS Latvia lielo klientu direktore;
 Ilgvars Rukers  - Open Radio 101 mārketinga speciālists;
 Mareks Gailītis – Latvijas Televīzijas ziņu dienesta vadītājs;
 Maksims Kušnarevs - Digibrand on-line reklāmas speciālists;
 Ivars Bauls – Tvnet direktors;
 Ingmārs Pūķis – Latvijas Mobilā telefona viceprezidents mārketinga un biznesa attīstības jautājumos;
 Konstantīns Firuns – Media Insight (Krievija) attīstības un integrācijas daļas vadītājs;
 Roberts Ķīļis – sociālantropolgs, Stratēģiskās analīzes komisijas priekšsēdētājs;
 Anda Rožukalne – Rīgas Stradiņa universitātes bakalaura studiju programmas Žurnālistika vadītāja;
 Jānis Vaišļa – jauna medija idejas autors un īstenotājs.

 

Tiekamies 1.novembrī  plkst. 9:30 Spīķeru koncertzālē!

 

Kontakti plašākai informācijai

Ja vēlaties iegūt papildus informāciju par gaidāmo pētījumu, lūdzu, sazinieties ar mani! Ja jūs interesē iegūt informāciju par konferenci, lūdzu, zvaniet uz Latvijas Radio pa tālruni 67206722 vai sūtiet e-pastu uz radio@radio.org.lv

 

Ilva Pudule

TNS Latvia lielo klientu direktore
Mārketinga komunikāciju eksperte
t 67 096 300
e ilva.pudule@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības