Īsumā par visu


Mediju pētījumi
   Reklāmas tirgus
   Interneta lietotāji
   Preses patēriņš
   Jaunās tehnoloģijas


Mārketinga pētījumi
   Personālvadības tendences
   Korporatīvā reputācija
   Mīlētāko zīmolu potenciāls
   Klientu apkalpošana
   Ārpakalpojumu perspektīvas


Sociālie pētījumi
   Zināšanas par antibiotikām
   Interese par politiku


Tehnoloģijas & risinājumi
   Biznesa omnibuss
   Insightment™


Arhīvs


www.tns.lv


Interneta lietotāju intereses un ēšanas paradumi jeb „kas interneta lietotājam vēderā”?

 

07.09.2010. Interneta izplatība Latvijā ir viena no tām jomām, kas lēnāk nekā iepiekš, tomēr turpina pieaugt. Iepriekšējās vēstneša Tavs Neredzamais Sabiedrotais rubrikās esam stāstījuši, ka interneta lietotāju skaits turpina pieaugt ne vien jauniešu vidū, kur tas pamazām, tomēr neatlaidīgi  tuvojas 100 %, bet arī gados vecāku cilvēku vidū.

 

Šoreiz noskaidrosim, ar ko brīvajā laikā nodarbojas tie Latvijas iedzīvotāji, kas internetu ir lietojuši pēdējās nedēļas laikā jeb regulārie interneta lietotāji. Vai tiešām viņi visu savu brīvo laiku pavada, sērfojot internetā?  Atbilde ir  - nē. Viennozīmīgi visizplatītākā brīvā laika pavadīšanas nodarbe mājās, kā visu Latvijas iedzīvotāju, tā arī regulāro interneta lietotāju vidū, ir televīzijas skatīšanās. Atšķirības parādās nākamajās izplatītākajās brīvā laika pavadīšanas nodarbēs. Ja kopumā Latvijas iedzīvotāu vidū otrais populārākais brīvā laika pavadīšanas veids ir ēst gatavošana, tad regulārie interneta lietotāji izvēlas caurlūkot interneta lapas un tikai pēc tam atvēl laiku ēdiena gatavošanai. Šādas iezīmes uzrāda tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia 2010.gada pavasarī veiktais Latvijas iedzīvotāju patēriņa ieradumu pētījums TNS Atlas™.

 

Saskaņā ar pētījuma rezultātiem regulārie interneta lietotāji biežāk nekā Latvijas iedzīvotāji kopumā mājās spēlē datorspēles, skatās video, DVD, klausās mūziku un spēlējas ar bērniem, kas varētu būt gan tāpēc, ka interneta lietotāju vidū biežāk ir jaunieši, kuri velta laiku saviem vienaudžiem un māsām vai brāļiem, gan arī gados jauni cilvēki, kuriem pašiem jau ir bērni.

 

 

Aplūkojot brīvā laika pavadīšanas aktivitātes ārpus mājas, redzams, ka kopumā kā Latvijas iedzīvotāji, tā arī regulārie interneta lietotāji visbiežāk brīvo laiku pavada tirdzniecības centros. Tāpat laiks tiek atlicināts radu un draugu apciemojumiem un pastaigām pa pilsētu. Interesanti, ka regulārie interneta lietotāji daudz aktīvāk nekā vidēji Latvijas iedzīvotāji nodarbojas ar sportu, kas visticamāk skaidrojams ar gados jaunu cilvēku pārsvaru regulāro interneta lietotāju vidū.

 

 

Analizējiot patēriņa pētījuma TNS Atlas™ rezultātus, mums kā pētniekiem bija interesanti noskaidrot, vai un kā atšķiras regulāro interneta lietotāju ēdienkarte no vidējā Latvijas iedzīvotāja ēdienkartes. Jāatzīst, ka iegūtie rezultāti bija interesanti – regulārie interneta lietotāji ēd salīdzinoši neveselīgāk. Kopumā lietotāko pārtikas produktu un dzērienu saraksts interneta lietotāju vidū neatšķiras no vidējā Latvijas iedzīvotāja ēdienkartes, tomēr ir virkne ēdienu, ko globālā tīmekļa aktīvie lietotāji patērē daudz biežāk – tā, piemēram, ja košļājamo gumiju vismaz reizi nedēļā lieto katrs trešais Latvijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74 gadiem, tad interneta lietotāju vidū to dara katrs otrais. Citi produkti, ko interneta lietotāji patērē biežāk nekā vidēji Latvijas iedzīvotāji kopumā, ir šokolādes sieriņi, batoniņi un tāfelītes, konfektes (karameles, īrisi, košļājamās, šokolādes konfektes), elpu atsvaidzinošās konfektes, pastilas un dražejas, čipsi, dažāda veida siers, graudu maize, jogurts, jogurta dzērieni, majonēze, ketčups, gatavie siltie kulinārijas izstrādājumi, kā arī svaigi augļi un ogas.

 

Lai arī lietotāko dzērienu tops regulāro interneta lietotāju vidū būtiski neatšķiras no Latvijas iedzīvotāju iecienītāko dzērienu saraksta, tomēr biežāk nekā vidēji Latvijas iedzīvotāji globālā tīmekļa aktīvie lietotāji ir iecienījuši dzeramo ūdeni, minerālūdeni, sulas, sulas dzērienus, nektārus, minerālūdeni ar sulas garšu (near water), atspirdzinošos bezalkoholiskos dzērienus, kā arī alkoholiskos kokteiļus.

 

Par pētījumu

Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia patēriņa pētījumu TNS Atlas™, Pavasaris 2010 veica laika periodā no 2010. gada 8. februāra līdz 2010. gada 9. maijam. Aptaujas anketas visā Latvijā aizpildīja 1589 respondenti – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

 

Signe Hokonena

TNS Latvia vecākā klientu vadītāja
Mediju pētījumu eksperte
t 67 096 300
e signe.hokonena@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības