Īsumā par visu


Mediju pētījumi
   Reklāmas tirgus
   Interneta lietotāji
   Preses patēriņš
   Jaunās tehnoloģijas


Mārketinga pētījumi
   Personālvadības tendences
   Korporatīvā reputācija
   Mīlētāko zīmolu potenciāls
   Klientu apkalpošana
   Ārpakalpojumu perspektīvas


Sociālie pētījumi
   Zināšanas par antibiotikām
   Interese par politiku


Tehnoloģijas & risinājumi
   Biznesa omnibuss
   Insightment™


Arhīvs


www.tns.lv


Latvijas mediju reklāmas tirgus 2010. gada pirmajos sešos mēnešos

 

07.09.2010. 2010. gada pirmajā pusē mediju reklāmas apjomos saglabājušās pagājušā gada tendences. TV ir straujāk pieaugošais reklāmas apjoms, kopējam reklāmas garumam palielinoties par 20 %, salīdzinājumā ar 2009. gada pirmo pusgadu. Avīzēs, savukārt, novērojams lielākais kritums - šajā periodā reklāmas apjoms pēc kopējā aizņemtā laukuma sarucis par 19 %.

 

Skaitot visu veidu mediju reklāmas kopā, 2010. gada pirmajā pusgadā joprojām visvairāk reklamētā nozare ir mobilie sakari, kas saglabā līderpozīciju, neskatoties uz reklāmu skaita samazinājumu par 19 % pret 2009. gada pirmo pusi. No TOP10 nozarēm lielāko kritumu piedzīvo zāļu nozare, kopējam reklāmu skaitam samazinoties par 34 %. Lielākais pieaugums redzams alkoholisko dzērienu nozarē, kurā šī gada pirmajos 6 mēnešos medijos izvietots par 67 % vairāk reklāmu, sasniedzot 55 tūkstošus reklāmas gadījumu. Kopumā lielāko nozaru reklāmas apjoms saglabājies ļoti stabils, pieaugot par 1 %.

 

 

Lielākais reklāmdevējs pēc kopējā reklāmu skaita medijos ir bijis Tele2 , izvietojot vairāk nekā 63 tūkstošus reklāmu, kas ir par 2  % vairāk nekā pagājušā gadā. No 10 lielākajiem reklāmdevējiem visstraujāko pieaugumu piedzīvojis Henkel , kas šogad savu reklāmu skaitu palielinājis par 176  %. Tikai 4 no TOP10 reklāmdevējiem šogad samazinājuši medijos izvietoto reklāmu skaitu - Rimi , Bite , LMT un Maxima . Kopumā šī gada janvārī – jūnijā medijos izvietots par 6  % vairāk reklāmu nekā 2009. gada pirmajos 6 mēnešos.

 

 

Televīzijā pēc kopējā noraidīto reklāmas minūšu skaita lielākie reklāmdevēji šī gada pirmajā pusē bija Henkel , Procter & Gamble un Tele2 . Henkel , ievērojami palielinot savu produktu reklāmas apjomu, sešos mēnešos kopā noraidītas vairāk nekā 250 stundas TV reklāmu. Turklāt tikai viens no 10 lielākajiem reklāmdevējiem TV ir samazinājis savu reklāmu kopējo raidlaiku.

 

 

Avīzēs, ievērojami apsteidzot 2. un 3. vietā esošos Cenuklubs.lv un Prisma Peremarket , lielākais reklāmdevējs pēc kopējā reklāmu laukuma ir bijis AirBaltic , izvietojot vairāk nekā 52 tūkstošus kvadrātcentimetru reklāmas. Šogad 10 lielākie avīžu reklāmdevēji aizņēmuši par 1 % mazāku kopējo reklāmas laukumu nekā 2009. gada pirmajā pusgadā.

 

 

Žurnālos notikusi reklāmas apjoma līderu maiņa. Šī gada pirmajos 6 mēnešos vislielāko laukumu aizņēmušas Procter & Gamble reklāmas, uz 2. vietu atvirzot 2009. gada pirmās puses lielāko reklāmdevēju L’Oreal . 3. vietu ar 11 % reklāmas laukuma pieaugumu ieņem Unilever . Kopējais 10 lielāko žurnālu reklāmdevēju izvietoto reklāmu laukums pieaudzis par 20 %, sasniedzot gandrīz 500 tūkstošus kvadrātcentimetru.

 

 

Radio lielākajiem reklāmdevējiem klājies vislabāk, jo pēc kopējā reklāmu garuma TOP10 reklāmdevēji 2010. gada pirmajā pusē radio ievietojuši par 30 % vairāk reklāmas nekā 2009. gada pirmajos 6 mēnešos. Radio reklāmā dominē mazumtirdzniecības sfēra, lielākais reklāmdevējs ar 2 938 minūtēm radio reklāmas kopgaruma ir Rimi . Otrajā vietā, atpaliekot tikai par 84 minūtēm, ierindojas Maxima . Savukārt 4., 5. un 6. vietu ieņem, attiecīgi, Rautakesko , Cenuklubs.lv un Depo DIY .

 

 

Vidē vislielākos reklāmas laukumus šī gada pirmajā pusgadā aizņēmuši mobilie operatori. Tele2 ieņem 1. vietu ar kopējo vides reklāmas platību vairāk nekā 200 tūkstoši kvadrātmetru. 2. un 3. vietā atrodas Bite un LMT . Pavisam kopā šogad vidē tikusi izvietota reklāma vairāk nekā 1,8 miljonu kvadrātmetru platībā.

 

 

Pētījumā iekļauto mediju izlase

 

TV kanāli

3+, LNT, LTV1, LTV7, OE, PBK, PBMK, RenTV Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5 Rīga, TV6.

 

Avīzes

5 min (lat, rus), 7 Sekretov (rus), B&B Banki & Finansi (rus), B&B Zdorovje (rus), Biznes & Baltija (rus), Čas (rus), Diena, Dienas Bizness, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Reklama.lv (rus), Rīgas Santīms (rus), Subbota (rus), Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), Televīzijas Programma, TV-Programma (rus), Vesti (rus), Vesti Segodņa (rus).

 

Žurnāli

36,6C, Auto Bild Latvija, B&B Plus (rus), Būvēt, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Dārza Pasaule bibliotēka, DB Impulss, Deko, Detki.lv, Dienas Bizness & Lietišķā Diena, Digital Times (rus), Doctus, FHM, Forbes, GEO, Ieva, Ievas Māja, Ievas Māja Pavasaris Dārzā, Ievas Stāsti, Ievas Stāsti Latvijas vietu stāsti, Ievas Veselība, Ievas Veselība pielikums, Ilustrētā Junioriem, Ilustrētā Latvijas Zinātne, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Izklaide TV, Jaunais Bizness, Joy, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Latvijas Architektūra, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Leģendas, Lilit, Lilit (rus), L'Officiel (lat, rus), Ļubļu (rus), Māja, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Marta (rus), Mazulis, Men's Gadgets (rus), Mūsmājas, Mūsmāju bibliotēka, Next, Otkrito (rus), Pastaiga, Pastaiga.ru (rus), Patiesā Dzīve, Patron (rus), Privātā Dzīve, Privātā Dzīve Slavenību Top Kokteilis, Railway Outlook, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, Santa VIP, SestDiena, Shape, Sīrups, Sporta Avīze, Šūpulītis, Una, Una Stila un skaistuma ABC, Vakara Ziņas, Veselība, Vip Lounge (rus), ŽZL (rus).

 

Radio stacijas

Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Mix FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.

 

Vides mediji

Clear Channel, Dzelzceļa Reklāma, Euro AWK, JC Decaux, Remora, Tilts Media.

 

Oskars Rumpēters

TNS Latvia Adex vecākais klientu vadītājs
Reklāmas nozares pētījumu eksperts
t 67 096 300
e oskars.rumpeters@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības