Īsumā par visu


Mediju pētījumi
   Reklāmas tigus
   AdHoc mediju pētījumi


Mārketinga pētījumi
   Auto nozare
   Biznesa ārpakalpojumi


Sociālie pētījumi
   Atpūta vasarā


Tehnoloģijas & risinājumi
   Efektīvas reklāmas
   Klientu attiecību vadība
   Patērētāju komunikācija


Paralēlā darbība
   Golden Hammer un Adwards
   TNS komanda sporto


Arhīvs


www.tns.lv


Liela daļa Latvijas autovadītāju nākotnē raugās optimistiski

 

12.07.2010. Šī gada pavasarī TNS Latvia veica pētījumu par automašīnām, kuru vecums pārsniedzis 5 gadu robežu, lai izprastu auto iegādes un braukšanas paradumus. Pētījuma ietvaros tika aptaujāti 500 Latvijas autovadītāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem.

 

Kāds tad ir šāda auto tipiskais profils? Pētījuma rezultāti liecina, ka parasti (61 %) tā ir vienīgā mašīna mājsaimniecībā, turklāt priekšroka tiek dota vidējās klases (42 %) auto ar vidēju degvielas patēriņu, tas ir, 8l/ 100km.

 

31 līdz 45 gadus jauns vīrietis... Šis autovadītājs visbiežāk būs redzams pie iepriekš aprakstītā auto stūres. Runājot par šobrīd tik ļoti aktuālo „zaļo” dzīvesveidu, jāpiebilst, ka par absolūtiem videi draudzīgā dzīvesveida fanātiķiem šos autovadītājus ir grūti nosaukt, jo aptuveni 40 % automašīnu ir 15 līdz 20 gadus vecas. Šādu auto dominēšana nav videi draudzīgs žests, jo tas ievērojami palielina CO2 izmešu daudzumu gaisā.

 

Straujais ikdienas ritms prasa spēju būt maksimāli mobilam, jo sevišķi šī tendence novērojama Rīgas rajonā, kur koncentrējas gandrīz puse (47 %) veco auto. 71 % aptaujāto autovadītāju automašīna ir ikdienas nepieciešamība, jo ar auto viņi pārvietojas katru dienu.

 

 

Par spīti auto nozīmei ikdienas organizēšanā, statistika viennozīmīgi apliecina, ka ekonomiskās situācijas pasliktināšanās ietekmējusi arī auto tirdzniecības sektoru. 53 % autovadītāju, kam pieder 5 vai vairāk gadus vecas automašīnas, atzīst, ka recesijas radītie finansiālie apstākļi ir atturējuši viņus no jauna auto iegādes.

 

Un tomēr izrādās, ka aptuveni ¾ (76 %) šo autovadītāju saglabā optimismu un apgalvo, ka savu veco auto nākotnē plāno nomainīt. Lēmums par sava „rītdienas” auto izvēli tiks balstīts, galvenokārt, uz trīs kritērijiem - praktiskumu, nelielu degvielas patēriņu un, protams, cenu.

 

Jāuzsver, ka šis nenoliedzami ir iespēju laiks lietoto auto tirgotājiem, jo 83 % noskatījuši tieši lietotu automašīnu, ko visdrīzāk iegādāsies no kādas privātpersonas vai lietotu auto mazumtirdzniecības vietās.

 

Mainās apkārtējie apstākļi, līdz ar to ietekmējot arī patērētāja vajadzības. Savukārt tirdzniecības pārstāvja spēja šajos pārmaiņu laikos paredzēt patērētāju vajadzības ir atslēga uz veiksmīgu komunikāciju un uzticamu sadarbību.

 

Aija Feldmane

TNS Latvia klientu atbalsta vadītāja
Sabiedrības uzvedības pētījumu eksperte
t 67 096 300
e aija.feldmane@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības