Īsumā par visu


Mediju pētījumi
   Mediju pētījumi 2009.gadā
   Reklāmas tirgus
   Bezdarbnieku mediju patēriņš
   TV skatīšanās


Mārketinga pētījumi
   Korporatīvā reputācija
   B2B mārketinga komunikācija
   Klientu noturība
   Saldumu patēriņš


Sociālie pētījumi
   Patērētāju noskaņojums


Tehnoloģijas & risinājumi
   Klientu apkalpošanas vadība
   Vizīte pie ārsta?


Arhīvs


www.tns.lv


Kā jūtas patērētāji šajos apstākļos?

 

16.12.2009. Lai gan ikdienā apkārt dzirdamas negatīvas ziņas un runas par ekonomikas lejupslīdi un iedzīvotāju materiālā stāvokļa pasliktināšanos valstī, tomēr vēl ir iespējams redzēt smaidīgus un dzīves problēmu nesagrauztus cilvēkus. Kā tad jūtas iedzīvotāji un kā viņi reaģē uz esošo situāciju un pašreizējiem apstākļiem?

 

Domājot par finanšu prioritātēm, kā svarīgāko iedzīvotāji visbiežāk min rēķinu nomaksu, ko absolūtais vairums Latvijas iedzīvotāju (77 %) atzīmējuši kā savu galveno finanšu prioritāti.

 

 

Savukārt nākamā biežāk minētā prioritāte (37 %) ir vēlme dzīvot, cik labi vien iespējams, izmantojot savus pašreizējos ienākumus. Lai arī iedzīvotājiem ir pasliktinājušies materiālie apstākļi, viņi tomēr nav gatavi atteikties no lietām, kas viņiem sagādā prieku. Piemēram, ja līdz šim cilvēki ceļoja, tad arī tagad viņi to turpina darīt, bet izvēlas lētākus variantus - nevis dodas tālos ceļojumus, bet apceļo Latviju, tuvās ārzemes. Tāpēc zīmoliem ir nepieciešams piedomāt par „labās dzīves” sajūtas radīšanu un patērētājiem atbilstošu risinājumu piedāvāšanu.

 

Tāpat salīdzinoši bieži tiek domāts par ģimenes nodrošināšanu neparedzētiem gadījumiem un uzkrājumu veidošanu nākotnei, attiecīgi 36 % un 28 % iedzīvotāju. Tas ļauj secināt, ka par spīti esošajai situācijai, cilvēki ne tikai gaužas par apkārt notiekošo, bet arī domā par savu pašreizējo labsajūtu un nodrošinājumu nākotnē. Tādēļ apdrošināšanas kompānijām un bankām vajadzētu padomāt par atbilstošu apdrošināšanas vai uzkrājumu veidošanas piedāvājumu radīšanu un komunicēšanu.

 

Turpinot analizēt iedzīvotāju iepirkšanās uzvedību, redzams, ka līdzīgi kā pirms gada visbiežāk pircēji (61 %) pievērš uzmanību preces kvalitātei – iegādājoties labas kvalitātes produktus, bet par izdevīgu cenu. Nenoliedzami svarīgāks iedzīvotāju vidū pēdējā gada laikā ir kļuvis produktu cenas faktors (29 %), jo biežāk tiek meklēti lētāki produkti, kam ir īpašas akcijas vai zemākas cenas, tādēļ šajā patērētāju grupā gada laikā ir vērojams būtisks cenu piedāvājuma nozīmes pieaugums (par 7 procentpunktiem).

 

Tomēr neskatoties uz zemo cenu svarīguma pieaugumu, patērētāji būtiski biežāk izvēlas labas kvalitātes produktus par, viņuprāt, izdevīgu cenu. Tātad vairākuma produktu komunikācijā labāk būtu uzsvērt izdevīgumu (radīt t.s. value for money sajūtu) nevis lētumu.

 

Taču joprojām ir arī tādi patērētāji (5 %), kuri novērtē sava līdz šim iecienītā zīmola produkciju un turpina to pirkt vai arī nepievērš sevišķu uzmanību pirkšanas lēmuma pieņemšanai un ņem pirmo produktu, ko ierauga plauktā. Tomēr šādu „spontāno pircēju” ir salīdzinoši ļoti maz (2 %).

 

 

Tā kā patērētāji ļoti dažādi reaģē uz pašreizējo ekonomisko situāciju, tad arī veidojot komunikāciju ar patērētājiem, ir svarīgi saprast, ko tieši domā un ko jūt tieši Jūsu patērētāji. Jo tikai veidojot precīzu komunikāciju, varēsiet sasniegt Jums vēlamos rezultātus.

 

Ja vēlaties izprast savus patērētājus un saprast, kā veidot atbilstošu komunikāciju, sazinieties ar mums!

 

Dace Zolberga

TNS Latvia iekšējo projektu vadītāja
Sabiedrības uzvedības pētījumu eksperte
t 67 096 300
e dace.zolberga@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības