Īsumā par visu


Mediju pētījumi
   Mediju pētījumi 2009.gadā
   Reklāmas tirgus
   Bezdarbnieku mediju patēriņš
   TV skatīšanās


Mārketinga pētījumi
   Korporatīvā reputācija
   B2B mārketinga komunikācija
   Klientu noturība
   Saldumu patēriņš


Sociālie pētījumi
   Patērētāju noskaņojums


Tehnoloģijas & risinājumi
   Klientu apkalpošanas vadība
   Vizīte pie ārsta?


Arhīvs


www.tns.lv


2009/2010 sezonas TNS Latvia mediju pētījumu projektu attīstības pārskats

 

16.12.2009. Kā jau katru gadu, tuvojoties Ziemassvētkiem, arī šogad atskatāmies un apkopojam, ko esam attīstījuši mediju pētījumu projektos šajā gadā, un izskatām darbus, ko plānojam attīstīt nākamgad.

 

Kā vienu no lielākajiem izaicinājumiem, vēlamies darīt jums zināmu, ka no nākamā gada mediju specializētie pētījumi, kurus līdz šim veica mūsu tirgus pētījumu nodaļas kolēģi, tiks pārņemti mediju pētījumu nodaļas paspārnē.

 

Specializētie mediju pētījumi

 

■  2009. gadā TNS Latvia veicis virkni specializēto mediju pētījumu: gan regulārus reklāmas pamanāmības un efektivitātes pētījumus, gan sponsorēšanas efektivitātes pētījumus, gan mediju potenciālās auditorijas noteikšanas pētījumus.

 

■  Izmantojot aptaujas internetā, reklāmas testu esam spējīgi veikt 3 darba dienās no pētījuma apstiprināšanas dienas.

 

■  Vairāk nekā 10 tūkstošus liela aktīvo e-pastu datu bāze ļauj nodrošināt iespēju pētīt gan visus Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 65 gadiem, gan arī šaurākas mērķa grupas – piemēram, jauniešus, kāda konkrēta zīmola lietotājus u.c.

 

■  Iespēja ievietot video failus anketā dod iespēju pilnvērtīgi nomērīt TV reklāmu efektivitāti, ļaujot respondentam anketas aizpildīšanas laikā noskatīties nepieciešamos reklāmas klipus.

 

TV auditorijas pētījums

 

■  Visa 2009. gada garumā TNS Latvia TV auditorijas pētījumā ir nodrošinājis stabilu 375 ģimeņu dalību ar gandrīz 1 000 respondentu izlasi visā Latvijā. Pētījuma nodrošināšanai tiek izmantoti 500 TV Metri, kuri, atbilstoši situācijai, tiek uzstādīti pie visiem mājsaimniecībā strādājošiem un kaut reizi nedēļā skatītiem televizoriem.

 

■  Attīstoties digitālajai televīzijai, ar mērķi noteikt digitālo TV kanālu auditoriju, šajā gadā esam iegādājušies un uzstādījuši iekārtu FrameGrabber vēl papildus vairāk nekā 30 TV pētījuma mājsaimniecībās, tādējādi līdz 2009. gada nogalei sasniedzot jau vairāk nekā 100 mājsaimniecības ar digitālo TV signālu. Arī nākamgad šīs iekārtas tiks iegādātas un uzstādītas atbilstoši digitālā signāla izplatībai.

 

■  Arī 2010. gadā plānojam iegādāties papildus jaunākās paaudzes TV Metrus, lai aizstātu novecojušos un spētu nodrošināt TV auditorijas pētījumā stabilu 375 ģimeņu dalību ar gandrīz 1 000 respondentu izlasi visā Latvijā.

 

Nacionālais mediju pētījums: Prese

 

■  Nacionālā mediju pētījuma: Prese periodā Gads 2009 (27/10/2008–25/10/2009) tika aptaujāti 12 510 respondenti, kas ļauj analizēt pētījuma datus šaurās mērķa grupās pēc datu lietotāja izvēles.

 

■  Preses gada izlase sniedz iespējas plašāk analizēt 226 preses izdevumu auditorijas, kas ir 90% no 252 pētījuma gada izlasē iekļautajiem izdevumiem.

 

■  Sākot ar Ziema 2010 periodu, preses izdevumu nosaukumi mediju analīzes un plānošanas programmatūrā Galileo būs pieejami ar mīkstinājuma un garumzīmēm, lai tos ērti būtu salīdzināt ar Reklāmu reģistra Adex datubāzē iekļautajiem izdevumiem.

 

■  2010. gada pirmajā ceturksnī klientiem būs pieejama jaunas paaudzes Galileo programmatūras versija ar lietotājiem ērtāku un draudzīgāku interfeisu, kā arī iespēju importēt Excel izveidotus mediju plānus ērtākai preses reklāmas kampaņu plānošanai.

 

Biznesa Omnibuss: mediji

 

■  2009. gada rudens Biznesa Omnibusa aptaujā par drukāto preses izdevumu lasīšanu un interneta resursu izmantošanu tika aptaujāti 1 006 uzņēmumu augstākā līmeņa vadītāji un īpašnieki.

 

■  Pētījumā tika jautāts par 80 drukāto preses izdevumu un 42 interneta resursu lasīšanu un izmantošanu.

 

■  Sākot ar 2009. gada rudens periodu Biznesa Omnibusa aptaujā, papildus jau esošajam uzņēmumu ģenerālajam kopumam, ir pieejams arī vadītāju ģenerālais kopums Latvijas uzņēmumos. Vadītāju ģenerālais kopums ļauj precīzāk noteikt mediju auditorijas apjomu tūkstošos.

 

Nacionālais mediju pētījums: Radio

 

■  Nacionālā mediju pētījuma: Radio ietvaros 2009. gadā, papildus jau mērītajām 45 radiostacijām, tika uzsākts mērīt divu jaunu radiostaciju auditorijas: Latviešu radio un Radio QBS (Mārupes Radio).

 

■  Sākot ar 2009. gada rudens periodu esam uzsākuši mērīt vēl divu jaunu reģionālo radio staciju auditorijas: City Radio un Ventspils Radio, kas pētījuma rezultātos parādīsies sākot ar Ziema 2010 periodu.

 

■  Šobrīd arvien vairāk Rīgas radiostaciju retranslē savu programmu reģionālajās radiostacijās. Atbilstoši šīm tirgus tendencēm TNS Latvia ir izstrādājusi Rīgas un reģionālo radiostaciju auditoriju apvienošanas principus, kuri balstīti uz retranslētās programmas, reklāmu un ziņu apjoma reģionālajās radiostacijās.

 

Nacionālais mediju pētījums: Internets

 

■  Interneta auditorijas pētījuma ietvaros 2009. gada četros pētījuma periodos tika aptaujāti 6 013 respondenti vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

 

■  Ar Nacionālā mediju pētījuma: Internets rezultātu palīdzību joprojām ir iespējams sekot līdzi interneta attīstības tendencēm Latvijas iedzīvotāju vidū, jo pētījuma rezultāti tiek apkopoti regulāri četras reizes gadā kopš 2000. gada.

 

TNSMetrix+

 

■  Sekojot līdzi interneta tirgus attīstības tendencēm, šobrīd strādājam pie jauna interneta auditorijas analīzes produkta TNSMetrix+, kurš sniegs plašas datu analīzes iespējas demogrāfiju griezumos, kā arī interneta reklāmas plānošanas iespējas to lietotājiem mediju plānošanas un analīzes programmnodrošinājumā Galileo.

 

TNS AtlasTM

 

■  2009. gadā TNS AtlasTM pētījums tika veikts pavasara periodā, kurā tika aptaujāti 1 934 respondenti vecumā no 15 līdz 74 gadiem, un tika iegūta informācija par:
-- produktu lietošanas biežumu 132 ikdienā lietojamiem produktiem;
-- 1 154 plaša patēriņa preču zīmoliem (FMCG);
-- 118 veikalu, veikalu ķēžu un tirdzniecības centru zīmoliem;
-- 188 ilgstošu lietošanas preču un pakalpojumu zīmoliem;
-- 24 citiem jautājumiem par personīgo un ģimenes patēriņu.

 

■  Uzklausot klientu ierosinājumus, 2009. gadā pētījums tika papildināts ar sauso brokastu, sāļo cepumu, brendija, bērnu pārtikas, kino un izklaides centru zīmoliem.

 

■  Šogad pētījuma bāzes paketi klientiem bija iespēja papildināt ar sekojošām papildus iespējām:
-- starpmediju plānošana;
-- jautājumu bloks par dzīvesstilu;
-- atskaite par pārtikas produktu patēriņu Baltijas valstīs.

 

■  2010. gadā tiks saglabātas visas esošās papildus iespējas un piedāvātas klientiem divas jaunas papildus iespējas:
-- jautājumi par TV kanālu un radio staciju atpazīstamību un attieksmi pret tiem;
-- SemiometrieTM vērtību kartes pēc klientu individuāla pasūtījuma zīmolu, mediju vai konkrētas produkta grupas zinātājiem/lietotājiem.

 

Reklāmu reģistrs ADEX

 

■  Programmnodrošinājuma AdFacts TV datu lietotājiem pieejama jauna TV reklāmu cena GRPsec price EUR, kas tiek aprēķināta katra reklāmas gadījuma sasniegto GRPsec vērtību reizinot ar TV kanāla noteikto GRP sekundes cenu eiro.

 

■  Programmnodrošinājuma AdFacts preses datu lietotājiem pieejams jauns preses reklāmas apjoma rādītājs relatīvais izmērs, kas tiek aprēķināts dalot reklāmas laukumu ar preses izdevuma lapas laukumu.

 

■  TV reklāmu Klipu katalogs (Adex Clipping) šogad papildināts ar vairāk nekā 10 000 reklāmu klipu paraugu,  un datubāzē pieejami jau vairāk nekā 36 000 klipu paraugu kopš 1997. gada.

 

■  Klientiem pēc pasūtījuma ir pieejami arī 7 350 preses izdevumos publicēto un 90 000 stundu radio ēterā noraidīto reklāmu paraugi kopš 2008. gada sākuma.

 

■  Pilnveidojot objektīvu interneta reklāmas tirgus pārskatu, kopš 2009. gada janvāra tiek apkopoti dati arī par portāliem draugiem.lv un kasjauns.lv. Tādējādi šajā gadā tiek apkopoti dati par 14 interneta portālos izvietoto reklāmu.

 

■  Reklāmu reģistra interneta un vides reklāmu dati ir papildināti ar 4. produktu līmeni, kas jau iepriekš bija pieejams TV, preses un radio reklāmu datiem.

 

■  Tiek veikta Reklāmu reģistra klasifikatora un reklāmdevēju nosaukumu salīdzināšana visās trijās Baltijas valstīs, lai atvieglotu reklāmas datu analīzi Baltijas līmenī.

 

TNS Latvia arī turpmāk rūpīgi sekos līdzi tirgus un pētījumu attīstības tendencēm Latvijā un pasaulē. Tāpat arī vienmēr esam priecīgi saņemt un uzklausīt Jūsu ierosinājumus pētījumu attīstībai.

 

Baltus un mierīgus Ziemassvētkus vēlot,

 

Mārtiņš Traubergs (Miks)

TNS Latvia mediju pētījumu projektu direktors
Mediju nozares pētījumu eksperts
t 67 096 300
e martins.traubergs@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības