Īsumā par visu


Mediju pētījumi
   Reklāmas tirgus
   Interneta izmantošana
   Jauni klienti medijiem


Mārketinga pētījumi
   Klientu piesaiste
   Lojālie klienti
   Darbinieku piesaistība
   Mārketinga komunikācijas
   Mode un skaistumkopšana


Sociālie pētījumi
   Iedzīvotāju nosakņojums


Tehnoloģijas & risinājumi
   Reklāmas budžeta plānošana


Paralēlā darbība
   S3 sacensības


Arhīvs


www.tns.lv


Mode un skaistumkopšana

 

29.09.2009. Vēl pavisam nesen, sarunās ar līdzcilvēkiem, neveiklos mulsuma brīžus aizpildīja laika apstākļu apcerēšana, jaunāko politisko notikumu pavērsieni, mūzikas un jaunāko modes tendenču apspriešana. Šķiet, ka pēdējā laikā diskutējamās tēmas pat īpaši nav mainījušās, pārveidojusies ir tikai prizma, caur kuru šajā ekonomiskajā situācijā vērojam pasauli.

 

Brīvdienās pāršķirstīju kādu žurnālu, kur modes eksperti izklāstīja jaunākās šī rudens modes tendences. Tiek prognozēts, ka pārāk daudz nebūs jātērējas tiem, kas pagājušā gadā papildināja savu garderobi, jo lielākā daļa iepriekšējā gada modes tendenču saglabāšoties arī šoruden. Taču modes lietpratēji iesaka īpašu uzmanību pievērst frizūrai un grimam, kas ikvienu padarīšot īsteni modernu.

 

Pēc žurnālā rakstītā, šķiet, ka pašreizējā ekonomiskā situācija ir skārusi lielo modes industriju, lielāku iespēju šobrīd paverot skaistumkopšanai. Tāpēc izmantojot TNS Atlas™ datus mēģināju ieskatīties, kā mainījušies patērētāju ieradumi šajos divos tirgus sektoros.

 

Šogad, Latvijas iedzīvotājiem pēc visu nepieciešamo izdevumu segšanas nauda pārējiem tēriņiem palikusi par 12 % mazāk nekā tas bija 2008. gadā. Galvenokārt iekrātā nauda šogad tika tērēta apģērbam, mājas un dzīvokļa labiekārtošanai vai remontam, kā arī grāmatām un laikrakstiem. Ja pavēro apģērbu un skaistumkopšanas produktu jomas kopumā, tad šogad šo preču iegādei iekrāto naudu izdevuši 35 % respondentu.

 

Kā apģērbu, tā arī skaistumkopšanas produktus sievietes, protams, iegādājās vairāk kā vīrieši. Iespējams, ņemot vērā šī gada jaunākās modes tendences, par 10 % ir samazinājies to Latvijas sieviešu skaits, kuras naudu izdod par apģērbu. Savukārt skaistumkopšanas produktu iegādi sievietes šogad ir samazinājušas tikai par 3 %.

 

Izpētot TNS Atlas™ datus par skaistumkopšanas produktiem, kurus lieto vismaz 4 reizes nedēļā, var secināt, ka dekoratīvo kosmētiku, roku, ķermeņa un sejas ādas kopšanas līdzekļus, šampūnus, matu balzāmus un vēl citus skaistumkopšanas produktus sievietes 2009. gadā lietojušas biežāk kā 2008. gadā. Šogad, salīdzinot ar iepriekšējo gadu ir samazinājies to skaistumkopšanas produktu lietošanas biežums, kuri vēl pirms pāris gadiem netika ierakstīti pirmās nepieciešamības produktu grupā, tie ir - matu veidošanas līdzekļi, matu krāsas, dušas želejas un mutes skalojamie līdzekļi.

 

 

Ņemot vērā skaistumkopšanas līdzekļu tirgus nosacīto stabilitāti uz citu nozaru fona, izskatās, ka Latvijas sievietes seko žurnālu norādēm par jaunākajām modes tendencēm un kosmētiskajiem līdzekļiem. Un tas norāda tikai uz to, ka neskatoties uz krīzi sievietes vēl aizvien vēlas sasniegt skaistuma ideālu!

 

Sigita Kalnakārkle

TNS Latvia iekšējo projektu vadītāja
Patērētāju uzvedības pētījumu eksperte
t 67 096 300
e sigita.kalnakarkle@tns.lv

 

© 2017 TNS Latvia | Autortiesības