Īsumā par visu


Pētījumu industrija
   TNS un WPP/Kantar
   Mārketings recesijas laikā


Paralēlā darbība
   TNS Latvia gada konference


Mediju pētījumi
   Mediju pētījumi 2008.gadā
   Reklāmas tirgus
   Starpmediju plānošana


Mārketinga pētījumi
   Mārketinga budžeti
   Ēšanas ieradumi


Sociālie pētījumi
   Laimes priekšnoteikumi


Tehnoloģijas & risinājumi
   Iepirkšanās process
   Nākotnes prognozēšana
   Zīmolu komunikācija


Arhīvs


www.tns.lv


2008/2009 sezonas mediju pētījumu projektu attīstības pārskats

 

09.12.2009. Kā katru gadu, tuvojoties Ziemassvētkiem, arī šobrīd atskatamies un apkopojam, ko esam attīstījuši mediju pētījumu projektos šajā gadā. Tāpat arī izskatām darbus, ko vēl plānojam attīstīt.

 

TV auditorijas pētījums

 

■  Uz 2008. gada 1. decembri TNS Latvia TV auditorijas pētījums nodrošina auditorijas datus par 12 TV stacijām, kurās var ievietot reklāmu, t.sk. kopš šī gada 1. novembra pētījumam pievienots arī kanāls RTR Planeta Baltija.

 

■  Papildus 2007. gadā iegādātajiem 100 jaunākās paaudzes TV Metriem Mitronmeter, 2008. gadā esam iegādājušies papildus vēl 40, lai aizstātu jau vairāk kā deviņus gadus kalpojušos TV Metrus Eurometer.

 

■  Arī 2009. gadā plānojam iegādāties papildus jaunākās paaudzes TV Metrus, lai aizstātu novecojušos un spētu nodrošināt TV auditoriju pētījumā stabilu 375 ģimeņu dalību ar vairāk nekā 1 000 respondentiem visā Latvijā.

 

■  Attīstoties digitālajai televīzijai, ar mērķi noteikt digitālo TV kanālu auditoriju, šajā gadā esam iegādājušies un uzstādījuši iekārtu FrameGrabber vēl papildus vairāk nekā 40 TV pētījuma mājsaimniecībās , tādējādi līdz 2008. gada nogalei sasniedzot jau 75 mājsaimniecības ar digitālo TV signālu. Arī nākamgad šīs iekārtas tiks iegādātas un uzstādītas atbilstoši digitālā signāla izplatībai.

 

Nacionālais mediju pētījums: Prese

 

■  Nacionālā mediju pētījuma: Prese periodā Gads 2008 (29/10/2007–26/10/2008) tika aptaujāti 12 393 respondenti, kas ļauj analizēt datus šaurās mērķa grupās pēc datu lietotāja izvēles.

 

■  Preses gada datu apkopojumā tika iekļauti 283 preses izdevumi, kas ir par 15 izdevumiem vairāk nekā 2007. gadā.

 

■  Preses gada izlase ļauj detalizētāk analizēt 256 preses izdevumus, kas ir gandrīz 90 % no visiem gada datu apkopojumā ietvertajiem preses izdevumiem.

 

■  2008. gadā anketā tika ieviests reģionālais filtrs reģionālajiem un rajonu preses izdevumiem.

 

Nacionālais mediju pētījums: Radio

 

■  Nacionālā mediju pētījuma: Radio ietvaros 2008. gadā, papildus jau līdz šim mērītajām 40 radiostacijām, uzsākts mērīt  vēl 3 jaunu radiostaciju auditoriju:
* Radio 88,6 - Jumor FM;
* TOP Radio;
* Radio Valmiera.

 

■  Sākot ar 2009. gada Ziemas periodu, pētījumā būs pieejami dati par vēl 1 jaunas radiostacijas - Latviešu radio – auditoriju.

 

■  2008. gadā  TNS Latvia saviem klientiem piegādāja jauno mediju analīzes un plānošanas programmatūras versiju - SuperNova 4.04-00 , kas pēc klientu lūguma papildināta ar  jaunu plānošanas tabulu NewPlanner ar paplašinātām iespējām - vairāk pakāpju atlaidēm, apjoma atlaidēm, ērtāku dienas daļu definēšanu, laika joslu izvēli u.c. Tāpat arī ieviests  "Drag and drop" princips mērķa grupu definēšanā, kas atvieglo datu lietotāju darbu.

 

Nacionālais mediju pētījums: Internets

 

■  2008. gadā Interneta auditorijas pētījumā ir iekļauti jautājumi par WAP interneta izmantošanu.

 

■  e-Track pētījums tika papildināts ar jautājumiem par divām aktuālām tēmām:
* e-komerciju;
* informācijas meklēšanu internetā.

 

TNS MetrixTM

 

■  Visu 2008. gadu esam cītīgi strādājuši pie interneta auditorijas uzskaites sistēmas TNS MetrixTM datu integrēšanas mediju plānošanas un analīzes programmnodrošinājumā Galileo, kas sniegs plašas datu analīzes iespējas arī demogrāfiju griezumos, kā arī interneta reklāmas plānošanas iespējas.

 

TNS AtlasTM

 

■  2008. gada TNS AtlasTM Pavasara perioda pētījumā tika iegūta informācija par 211 preču un pakalpojumu lietošanu un pētījums nodrošina informāciju par kopumā 1 305 zīmolu lietošanas paradumiem.

 

■  70 % no TNS AtlasTM pētījuma ir sinhronizēti Baltijas līmenī , kas tādējādi nodrošina datu lietotājiem ērti savietojamus datus par zīmolu lietošanu Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.

 

■  Ar mērķi  sniegt plašākas analīzes iespējas un dziļāku ieskatu patērētāju dzīves uztverē un paradumos, šajā gadā pētījums tika papildināts ar stratēģiskās plānošanas moduli , ļaujot stratēģiskajā mediju plānošanā izmantot ne tikai drukātos medijus, bet arī populārākās radiostacijas, TV kanālus un interneta resursus.

 

■  Pētījums tika papildināts ar vairākiem jauniem jautājumiem par patērētāju dzīvesveidu.

 

■  2008.gadā, līdzīgi kā iepriekš, pirms katra pētījuma perioda tika pārskatīts pētījumā iekļauto zīmolu saraksts un veiktas tā korekcijas, pēc klientu iniciatīvas iekļaujot papildus aktuālos zīmolus.

 

Reklāmu reģistrs ADEX

 

■  2008. gada pirmajos 10 mēnešos TNS Latvia Reklāmu reģistrs papildināts ar 2 587 175 reklāmām , kas ir par 8 % vairāk nekā šajā periodā pagājušajā gadā, un, salīdzinot ar, piemēram, 2004. gada šo pašu periodu, tas ir par 182 % reklāmas gadījumu vairāk.

 

■  Reģistrētas 1 098 665 TV reklāmas, kas ir 42 % no kopējā reklāmu skaita visos medijos.

 

■  TV reklāmu Klipu katalogā (Adex Clipping) pieejami jau vairāk nekā 25 000 klipu paraugu.

 

■  Lai pilnveidotu objektīvu reklāmas tirgus pārskatu, kopš šī gada augusta tiek apkopoti reklāmas dati jau par desmit medijiem – interneta vietnēm:
*
1188.lv
* Apollo.lv
* DB.lv
* Delfi.lv
* Diena.lv
* esports.lv
* Inbox.lv
* Orb.lv
* ss.lv
* Tvnet.lv

 

■  Šī gada decembrī esam uzsākuši kanāla RTR Planeta Baltija monitoringu, tādējādi šobrīd TNS Latvia Reklāmu reģistra datubāzē ir pieejama informācija jau par 12 TV kanāliem.

 

■  Tiek veikta Reklāmu reģistra klasifikatora 3. līmeņa salīdzināšana visās trijās Baltijas valstīs, lai atvieglotu reklāmas datu analīzi Baltijas līmenī.

 

TNS Latvia arī turpmāk rūpīgi sekos līdzi tirgus un pētījumu attīstības tendencēm Latvijā un pasaulē. Tāpat arī vienmēr esam priecīgi saņemt un uzklausīt Jūsu ierosinājumus pētījumu attīstībai.

 

Mārtiņš Traubergs (Miks)

TNS Latvia mediju pētījumu projektu direktors
Mediju nozares pētījumu eksperts
t 67 096 300
e martins.traubergs@tns.lv



© 2017 TNS Latvia | Autortiesības