Īsumā par visu


TNS Pasaulē
   TNS 2007.gada rezultāti


Paralēlā darbība
   Paralēlā darbība


Mediju pētījumi
   Reklāmas tirgus
   Sociālās reklāmas
   TV skatīšanās
   Vides reklāmas pamanāmība


Mārketinga pētījumi
   Auto braucējs
   Darba devēji Latvijā
   Saldumu attīstības potenciāls
   Viskija lietotāja vērtības


Sociālie pētījumi
   1.aprīlis - Joku diena


Arhīvs


www.tns.lv


Vai viskijs ir „vientuļā vilka izvēle”?

 

04.2008. Žurnālā Lilit [02/08] bija jauks raksts par to, ko par cilvēku personību var pateikt pēc tā, kādus produktus viņš izvēlas lietot. Vīrietis, kurš izvēlas viskiju, bija raksturots kā „ ... ārkārtīgi izlēmīgs, nemēdz velti šķiest laiku, savu neatdos un svešu neiekāros”. Viskijs esot „vientuļā vilka izvēle”. Vai to var attiecināt arī uz Latvijas vīriešiem – viskija cienītājiem?

 

Neliela atkāpe. Savā ziņā viskiju var uzskatīt par jaunu produktu Latvijas patērētājam. Tā neierobežoti patērētājiem tas pieejams tikai kādus 15 gadus. Uz to arī norāda tas, ka viskija lietošanas ieradumi tradicionālajā izpratnē nav izteikti – daži to nesteidzīgi malko, citi - tā ātri ar ābolu sulu. Latvijas patērētāja attieksme pret viskiju zīmoliem bieži vien ir pārsteigums vecajai Eiropai. Pēc patēriņa pētījuma TNS AtlasaTM datiem viskiju mēdz lietot ap 25 % no visiem Latvijas iedzīvotājiem. Būtiski atšķiras viskija lietošanas ieradumi starp vīriešiem un sievietēm tādos parametros kā - kur, kad, cik daudz? Tāpat ir arī vērojamas atšķirības starp dažādu vecumu viskija lietotājiem vīriešiem saistībā ar dzīves stila parametriem. Gados jaunam viskija lietotājam [ 18-34 gadi, vīrieši] tīk apmeklēt bārus, naktsklubus. Ieturēt maltīti viņš dodas uz kafejnīcu vai picēriju. Nav uzticīgs vienam viskija zīmolam . Vidējā gadu gājuma viskija lietotājs [ 35-60 gadi, vīrieši] labprāt dodas izbraucienos pie dabas. Viņam patīk klausīties mūziku, lasīt un spēlēties ar bērniem. Par sievietēm viskija lietotājām jāsaka, ka biežāk tā ir nelatviete, labi pelna. Viņai patīk doties pastaigās – uz tirdzniecības centriem, pa pilsētu.

 

Kopumā raksturojot viskija lietotāju Latvijā jāsaka, ka biežāk tas ir vīrietis, vecumā no 20-50 gadiem, dzīvo Rīgā, labi pelna, strādā par vadītāju vai augsta līmeņa padoto. Bet kas vairāk dominē viskija lietotāju dzīves uzskatos - individuālisms vai sabiedriskums?

 

Izmantojot labāko pētījuma veidu patērētāja psihogrāfiskā apraksta iegūšanai - SemiometrieTM - redzam, ka vīrieši, kuri dzer viskiju savā dzīves uztverē ir sabiedriskāki nekā tie, kuri priekšroku dod citiem alkoholiskiem dzērieniem.

 

Viskija lietotāju semiometriskais profils

 

Jaunos viskija lietotājus vīriešus „uzrunā” lietas, kas saistītas ar sacensību, atzinību un baudu. Viskija lietotāji brieduma gados drīzāk pamanīs idejas, kas saistītas ar radīšanu, varu, statusu un sasniegumiem. Atslēgas vārdi ar kuriem uzrunāt visa vecuma viskija lietotājus vīriešus saistīti ar dominanci un jutekliskumu – ierocis, uzbrukt, kailums, pavest.

 

Vārdi ar kādiem uzrunāt viskija lietotājus

 

 

Ņemot vērā viskija lietotāju sociāli-demogrāfisko un psihografisko raksturojumu redzams, ka šiem cilvēkiem ir izteikta vēlme pēc panākumiem un atzinības. Jaunībā tas vairāk saistās ar piedzīvojumu, kamēr brieduma posmā - ar kaut kā paliekoša radīšanu.

 

Lai kaut ko dzīvē sasniegtu ir jābūt „ārkārtīgi izlēmīgam”, bet ne „vientuļam vilkam”.

 

Diāna Grencmane

TNS Latvia pētījumu direktore
t 67 096 300
e diana.grencmane@tns.lv



© 2017 TNS Latvia | Autortiesības