Īsumā par visu


TNS Latvijā
   Mediju pētijumi 2007.gadā


Paralēlā darbība
   TNS Latvia gada konference


Mediju pētījumi
   Reklāmu reģistrs
   Preses lasīšana reģionos


Mārketinga pētījumi
   Attieksme pret alkoholu
   Pircēju uzvedība
   RISC’antās vērtības


Sociālie pētījumi
   Rītdienas Eiropa
   Vērtības ES un Latvijā
   Ziemassvētki


Tehnoloģijas & risinājumi
   MyShopper


Arhīvs


www.tns.lv


Degvīns vieno alkohola patērētāju paaudzes

 

12.2007. Tuvojoties svētku laikam, aktuāla kļūst ne tikai svētku vietas un svinēšanu tradīciju izvēle, dāvanu sagādāšana, bet arī svētku mielasta sarūpēšana un dzērienu izvēle.

 

Piedāvājam iepazīties ar populārākajiem alkoholiskajiem dzērieniem Latvijā un patērētāju attieksmi pret alkohola patēriņu ikdienā.

 

Piektā daļa Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem atzīst, ka alkoholu nelieto, bet lielākā daļa – 65 %, pēc pašu domām, alkoholu lieto nedaudz. Pārējie atzīst, ka lieto vidēji daudz (11 %) vai diezgan daudz alkohola (4 %).

 

 

Populārākais alkoholiskais dzēriens Latvijā ir alus, tālāk seko vīns, bet kā trešais populārākais alkoholiskais dzēriens Latvijā minams degvīns. Lai arī vairums iedzīvotāju atzīst, ka alkoholu nelieto vai lieto nedaudz, tomēr nedēļas laikā kādu no alkoholiskajiem dzērieniem lietojusi vairāk kā puse no aptaujātajiem respondentiem.

 

 

Alkohola lietošanas ieradumi atšķiras dažāda gadagājuma patērētāju vidū. Alus ir izteikts jauniešu dzēriens, jaunieši arī vairāk lieto tādus dzērienus, kā viskijs un džins. Vīnu vairāk izvēlas patērētāji vecumā no 25 līdz 44 gadiem. Brendiju novērtē vecākā paaudze, lai gan tas nav svešs arī jauniešiem. Visuniversālākais dzēriens ir degvīns, ko turpat vienlīdz lieto dažāda vecuma patērētāji.

 

Kopumā jauniešu vidū alkoholu lietošana ir izplatītāka, tikai 35 % nedēļas laikā nelieto nekādus alkoholiskos dzērienus, kamēr 55 gadus un vecāki patērētāju vidū šis rādītājs ir 55 % un vairāk.

 

 

Vīriešu vidū alkohola patēriņš ir daudz izplatītāks kā sieviešu vidū – nedēļas laikā tuvu 70 % vīriešu mēdz lietot kādu no alkoholiskajiem dzērieniem, kamēr sieviešu vidū – apmēram 40 %. Populārākais dzēriens vīriešu vidū ir alus, bet sieviešu vidū – vīns.

 

 

Par pētījumu

Aptauju mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia veica laikā no 2007.gada 20.augusta līdz 20. septembrim, visā Latvijā aptaujājot 500 iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

 

Māra Tauriņa

TNS Latvia vecākā projektu direktore
t 67 096 300
e mara.taurina@tns.lv



© 2017 TNS Latvia | Autortiesības