Īsumā par visu


TNS Latvijā
   Mediju pētijumi 2007.gadā


Paralēlā darbība
   TNS Latvia gada konference


Mediju pētījumi
   Reklāmu reģistrs
   Preses lasīšana reģionos


Mārketinga pētījumi
   Attieksme pret alkoholu
   Pircēju uzvedība
   RISC’antās vērtības


Sociālie pētījumi
   Rītdienas Eiropa
   Vērtības ES un Latvijā
   Ziemassvētki


Tehnoloģijas & risinājumi
   MyShopper


Arhīvs


www.tns.lv


Latvijas mediju reklāmas tirgus lielākie „spēlētāji” 2007.gada desmit mēnešos

 

12.2007. Šoreiz atkāpjoties no tradicionālā reklāmdevēju, marku un nozaru sarindojuma pēc kvadrātcentimetriem un sekundēm, paskatīsimies, kas 2007.gada desmit mēnešos veidojis lielāko daļu mediju reklāmas tirgus apjoma presē, televīzijā un radio pēc reklāmu skaita. Galveno uzmanību pievēršot Top 5 nozarēm un tās ir:

 

■  Sakari, biroja aprīkojums
■  Bizness, finansu pakalpojumi, nekustamais īpašums
■  Kosmētika, higiēna
■  Izklaide, kultūra, atpūta
■  Pārtikas produkti

 

 

Presē, TV un radio Sakaru un biroja aprīkojuma reklāmas reģistrētas 208 591 reizi (presē – 9312, TV – 163 891, radio – 35 388), savukārt biznesa nozares reklāmas fiksētas 204 916 gadījumos (prese – 47 715, TV – 104 374, radio – 52 827). Bet kosmētikas un higiēnas preču reklāmas reģistrētas 181 843 reizes (presē – 2508, TV – 177 518, radio – 1817). Izklaides, kultūras un atpūtas reklāmas medijos fiksētas 181 153 reizes, no tām 14 111 reizes presē, 91 314 reizes radio, bet 75 728 reizes TV. Arī pārtikas produkti tika reklamēti diezgan lielā apjomā – pavisam 111 303 reizes, no kurām 1305 reizes presē, 9229 reizes radio un visvairāk – 100 769 reizes televīzijā.

 

Nozaru lielākie reklāmdevēji

 

 Sakaru un biroja aprīkojuma nozares lielākie reklāmdevēji visos trīs medijos pamatā ir nemainīgi: pirmo vietu ieņem Tele2 ar 29 836 reklāmām, kam seko LMT ar 28 562 reklāmām un DTC ar 23 114 reklāmām. Sarindojumu turpina Bite ar 15 513 reklāmām, Zetcom ar 8941 reklāmu, bet Latelecom topā ierindojas ar 5197 reklāmām un Nokia ar 4559 reklāmām.

 

Biznesa, nekustamā īpašuma un finansu pakalpojumu nozares reklāmdevēji pēc reklāmu skaita sarindojas šādi: Hansabanka (14 369 reklāmas), Nordea (11 151 reklāma), Baltijas Izaugsmes Grupa (BIG) (9823 reklāmas), Parex (7949 reklāmas), Inserviss Group (6432 reklāmas), DnB Nord (6093 reklāmas), Aizkraukles banka (5464 reklāmas).

 

Kosmētikas un higiēnas preču lielākie reklāmdevēji pēc reklāmu skaita gadu no gada ir praktiski nemainīgi – tradicionāli pirmo vietu ieņem Procter & Gamble ar 68 077 reklāmām, tam seko Colgate – Palmolive ar 23 934 reklāmām, Henkel ar 20 260 reklāmām un L’Oreal ar 19 217 reklāmām. Topā tālāk ierindojas Unilever ar 15 939 reklāmām, Johnson & Johnson ar 7563 reklāmām un Beiersdrof ar 5975 reklāmām.

 

Savukārt Izklaides, kultūras un atpūtas nozares lielākie reklāmdevēji bija AZSK (Ogres estrāde) – 9208 reklāmas, Makroentertainment - 7868, Gerons – 5816, Essential Club - 5352, Sportland - 4560, BDG - 3927, Alexander Studio Group – 3799 reklāmas.

 

Nozaru piecnieku noslēdz Pārtikas produktu segments, kurā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmu skaita ir Danone ar 10207 reklāmām, kam seko Rimi ar 10187 reklāmām un Kraft Foods ar 9593 reklāmām. Tālāk ierindojas Wrigley (9355 reklāmas) un Masterfoods (9186 reklāmas), savukārt aiz tiem seko Unilever ar 4781 reklāmām un Rīgas piena kombināts ar 4390 reklāmām.

 

Reklāmdevēju visbiežāk rādītās TV reklāmas

 

Ko tad katrs reklāmdevējs ir vēlējies mums pateikt? Piedāvāju nelielu ieskatu katras nozares reklāmdevēju visvairāk rādītajās TV reklāmās.

 

Sakaru un biroja aprīkojuma nozares lielākais reklāmdevējs Tele2 informēja skatītājus par Zelta zivtiņas pakalpojumiem – ēterā demonstrēts 1145 reizes. Nākošais nozares dalībnieks LMT visvairāk savu uzmanību veltījis Okartes akcijai, kas ilga līdz 31.augustam un informēja par diennakts tarifu 3,6 santīmiem minūtē, ēterā šis klips bijis 675 reizes, savukārt Bite 758 reizes informēja par Toxic akciju, kas bija spēkā līdz 31.augustam. Zetcom visvairāk reklamēja Amigo vasaras akciju – 626 reizes ēterā, bet Nokia popularizēja Nokia N95 modeli, kura reklāma ēterā bija 998 reizes. Lattelecom visvairāk reklamēja Lattelecom Mājas komplektu – 630 reizes, bet Baltkom lielāko daļu savu reklāmu veltīja Baltkom TV reklamēšanai – ēterā bija 396 reizes.

 

Biznesa nozares lielākais reklāmdevējs Hansabanka skatītāju uzmanību vērsa uz piemeklētiem aizdevumiem, šis klips bija ēterā 440 reizes, savukārt Nordea banka visvairāk popularizēja Pretinflācijas depozītu , kas TV ekrānos parādījās 271 reizi. BIG aicināja aizņemties naudu – klips ēterā bija 1233 reizes, bet Parex visvairāk reklamējis spēli „Gods & Slava”, kas ēterā bija 655 reizes. Inserviss Group aicināja izmantot kredītu auto iegādei – klips ēterā 130 reizes, bet DnB Nord stāstīja par sevi, reklamējot aizdevumus lieliem un maziem uzņēmējiem, šis klips ēterā bija 386 reizes. Aizkraukles banka popularizēja hipotekāros kredītus, savu klipu parādot ēterā 444 reizes.

 

Kosmētikas un higiēnas preču gigants Procter & Gamble šogad visvairāk mums vēstīja par Head & Shoulders šampūniem – klips bija ēterā 1260 reizes, savukārt Colgate – Palmolive visvairāk reklamēja jauno Mennen Speed Stick Volcano dezodorantu, kura reklāma ēterā bija 1321 reizes, aiz tā seko Henkel un tā visvairāk reklamētais produkts FA Yoghurt fresh dezodorants ar 1438 reizēm ēterā. L’Oreal mums visvairāk stāstīja par Garnier Nutritionist matu krāsu, kuras klips bija ēterā 455 reizes. Tālā ierindojas nākošais lielais reklāmdevējs Unilever ar dezodoranta Rexona Women reklāmām, kas ēterā bija 873 reizes. Sarindojumu noslēdz Johnson & Johnson ar O.B. Pro Comfort reklāmu, kas bija ēterā 471 reizi, un Beiersdrof ar Nivea Beaute Volume Impact skropstu tušas reklāmu, kas bija ēterā 481 reizi.

 

Izklaides, kultūras un atpūtas reklāmdevējs AZSK visvairāk vēlējies mūs informēt par Smokie koncertu Ogres estrādē 15. jūnijā, šī reklāma ēterā bijusi 244 reizes, savukārt Makroentertainment mūs visvairāk informēja par J. Antonova koncertu Arēnā Rīga, 12. oktobrī – šī reklāma TV ēterā bija 364 reizes. Cits reklāmdevējs Gerons visvairāk reklamēja The Fire Of Anatolia šovu 11.martā, Arēna Rīga – ēterā 405 reizes. Savukārt reklāmdevēja Alexander Studio Group visvairāk reklamētais koncerts bija Umaturman , Dzintaru koncertzālē – TV ēterā 414 reizes. No BDG reklamētajiem koncertiem, vislielāko publicitāti TV ieguva Placebo koncerts Arēnā Rīga – tas ēterā tika parādīts 231 reizi. Savukārt Sportland, veidojot savu tēlu, informēja par saviem veikaliem – ēterā bijušas 56 reklāmas. Essential Club vēlējās skatītājus informēt par Sv.Valentīna dienu klubā – TV ēterā bija 25 reizes.

 

Pārtikas produktu grupas lielākā reklāmdevēja Danone visvairāk ēterā demonstrētā reklāma bija „MAXI GRAIN NUTS & HONEY rīts ofisā, 18&, 1 iepak. K” – ēterā 638 reizes. Savukārt Rimi lielāko reklamēšanās daļu aizņēma akcijas preču reklamēšana laikā no 23. līdz 29. janvārim – ēterā 168 reizes. Kraft Foods visvairāk reklamētais klips bija „MANIJA tūristi pie Pizas torņa, 3 garšas” – ēterā 1734 reizes, bet Wrigley visvairāk rādīja klipu „ORBIT PEPPERMINT, WATERMELON pāris auto, 2 burciņas K” – ēterā bijis 1358 reizes. Masterfoods izvēlējās popularizēt „MARS DELIGHT šokolāde uz balta fona, batoniņš K” – ēterā 1178 reizes. Savukārt Unilever mums visvairāk vēstīja par KNORR ātri pagatavojamām zupām – ēterā bijis 918 reizes un, apskatu noslēdzot, Rīgas piena kombināts visvairāk mums vēstīja par savu produktu – kausēto sieru - ar klipu „RASA KLASISKAIS, AR ŠĶIŅĶI rasa,piens,2 iep., ģim. K”, kas ēterā bija 509 reizes.

 

Mediju izlase

 

Laikraksti:

5 min, 7 Sekretov, Atpūta.TV, B&B Banki & Finansi, B&B Biznes & Stiļ, B&B Vistavka, Bizness & Baltija (kr.), Čas, DB Eksperti, DB Karjera un vadība, DB Latvijas 800 miljonāri, DB Lietišķais stils, DB Sievietes Faktors, DB Tavs nams 2006/1, DB Top 500, DB Veiksmīgs un vesels, Diena, Diena ceļvedis, Diena Tūrisms, Dienas Bizness, Digital Times, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms, MK-Latvija, Neatkarīgā Rīta Avīze, Reklama.lv, Rīgas Balss, Rīgas Santīms, Rīgas Viļņi Laimīgā, Programma, Rītdiena, Subbota, Telegraf, Teleprogramma, Televīzijas Programma, TV Programma, Vesti, Vesti Segodņa

 

Žurnāli:

SestDiena, 36,6, Apelsīns, Arhitektura i Dizain Baltii, Auto Bild Latvija, A-Zet, B&B Ņedvižimostj, B&B Pulss, Biznes & LV, Būvēt, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Deko, Doctus, Eva & Adam, FHM, Ieva, Impulss, Kapitāls, Kas Jauns, Kas Jauns speciālizlaidums, Klubs, Labu apetīti!, Latvijas Architektura, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Lietišķā Diena, Lilit LV, Lilita, Ļubļu, Māja, Māja Dzīvoklis, Mājas & Dārzs, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Mērķis, MG, Mūsmājas, Nedēļa, Next, Next, MG Kupejas & kabrioleti, Objekts, Pastaiga, Pastaiga.ru, Patron, Podium Art, Popcorn, Praktiskā Būvniecība, Privātā Dzīve, Privātā Dzīve Extra, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, Shape, Sieviete, Sīrups, Sporta Avīze, Šūpulītis, TV izklaide, Una, Veselība, Vip Lounge, ŽZL

 

TV kanāli:

LTV1, LTV7, LNT, TV 3, PBK, TV 5, 3+, RenTV Baltija, MTV Latvija, PBMK, TV6

 

Radio stacijas:

Radio SWH, Radio SWH+, SWH Rock, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Latvijas Radio 4 Doma Laukums, Star FM, Radio Skonto, Mix FM, PikFM, Fit FM, EHR.

 

Inese Vēvere

TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākā projekta vadītāja
t 67 096 300
e inese.vevere@tns.lv



© 2017 TNS Latvia | Autortiesības