Īsumā par visu


TNS Latvijā
   Mediju petijumi 2006. gadā


Paralēlā darbība


Mediju pētījumi
   Reklāmu līderi
   TV un radio attīstība


Mārketinga pētījumi
   Reklāma lielveikalos


Sociālie pētījumi
   Dzīvošana Latvijā
   Eirobarametrs


Tehnoloģijas & risinājumi
   TNS Atlas™
   Klientu apkalpošanas indekss
   TNS Metrix™
   Patērētāju TRI*M™


Karjeras attīstība
   Karjeras attīstība


Arhīvs


www.tns.lv



Reklamētākās produktu nozares 2006. gada janvārī – oktobrī

12.2006. Reklamētākā produktu grupa gan televīzijā, gan presē šī gada desmit mēnešos bijusi MOBILIE SAKARI. Televīzijā šīs grupas reklāmas sekotājus apsteidz par 9 %, presē – par 3 %. Pārējās top produktu grupas šajos mediju kanālos atšķiras.

 

Televīzijā tās ir mājsaimniecības higiēna, mājsaimniecības ierīces, matu kopšanas līdzekļi, aukstie dzērieni, finansu institūcijas un to pakalpojumi, sabiedriskās attiecības, medikamenti, izklaides pasākumi, mutes kopšanas līdzekļi, sportošana un atpūta, elektroniskie mediji u.c.

 

Salīdzinot ar 2005.gada janvāra - oktobra periodu, vislielākā izaugsme bijusi sportošanas un atpūtas produktu grupai – tai reklāmas apjomi televīzijā auguši par 155 % un paceļoties sarindojumā no 20.vietas uz 11. Kā nākamā grupa ar lielu televīzijas reklāmas apjomu izaugsmi seko jau pieminētā mobilo sakaru produktu grupa – salīdzinot ar iepriekšējo gadu pieaugums par 129 % un tā ir pakāpusies no trešās uz pirmo vietu. Trešais lielākais „lēciens” ir bijis matu kopšanas līdzekļu grupai – pieaugums par 78 % un no 10.vietas tā pakāpusies uz trešo.

 

Ievērojamākais kritums reklāmas apjomos televīzijā ir bijis drukāto mediju produktu grupai (-35 % un no 12. vietas pārceļojuši uz 20.vietu), kā arī saldumu, konditorejas produktu grupai (-22 % un no 7. vietas noslīdējusi uz 14.vietu). Bet paredzot, ka gada beigās intensīvi sāks reklamēt preses izdevumu abonēšanu nākošam gadam, iespējams drukāto mediju grupa pakāpsies nedaudz augstāk.

 

Visvairāk reklamētās produktu grupas TV 2006. gada janvārī - oktobrī, pēc reklāmas apjoma minūtēs:

 

Presē, savukārt, visvairāk tika reklamēti darba piedāvājumi, finansu institūcijas un to pakalpojumi, elektroniskie mediji, automašīnas, nekustamie īpašumi, ceļošana, izklaides pasākumi, celtniecības materiāli, medikamenti, mazumtirdzniecība u.c.

 

Vislielākais pieaugums pēc reklāmas apjomiem kvadrātcentimetros, salīdzinot ar iepriekšējā gada janvāri - oktobri, ir bijis finansu institūcijām un to pakalpojumiem – pieaugums par 37 % un pakāpšanās no 4. uz 3. vietu. Presē vairāk kā iepriekš reklamētas arī mēbeles – apjomu pieaugums par 34 %, tomēr pozīcija sarindojumā saglabājas nemainīga – 17.vieta. Trešais lielākais pieaugums bija apģērbu produktu grupai – 33 % pieaugums un pacelšanās no 18. uz 15. vietu.

 

Nelielus kritumus reklāmas apjomos presē ir piedzīvojušas medikamentu un apmācības produktu grupas, katra attiecīgi zaudējusi 8 % un 3 %. Taču arī šeit vismaz vienai produktu grupai – medikamentiem, ir iespējams pieaugums, tā kā ir pienācis gada aukstākais gadalaiks, kad arī medijos vairāk tiek reklamēti pretsaaukstēšanās medikamenti.

 

Visvairāk reklamētās produktu grupas presē 2006.gada janvārī - oktobrī, pēc reklāmas apjoma cm²:

 

 

Mediju izlase

 

Laikraksti:
5 min, 7 Sekretov, Atpūta.TV, Bizness & Baltija , BB Ņedvižimostj, BB Vistavka, BB Stiļ Žizni, B&B Biznes & Banki, Čas, Diena, Dienas Bizness, DB Finanses, DB Tavs nams, DB Top 500, DB Veiksmīgs un vesels, DB A klase, DB Restorānu ceļvedis, DB Dzīvesvieta, DB Sievietes Faktors, Dienas Ceļvedis, Digital Times, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms, MK-Latvija, Neatkarīgā Rīta Avīze, Reklama, Rīgas Balss, Rīgas Santīms, Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Rītdiena,Subbota, Telegraf, Teleprogramma, Televīzijas Programma, TV programma, Vesti,Vesti Segodņa.

 

Žurnāli:
36,6°C, A-Zet, Biznes.lv, Apelsīns, Arhitektura i Dizain, Auto, Auto Bild Latvija, Būvēt, BūvObjekts, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Deko, Doctus, e-Pasaule, Eva & Adam, FHM, Ieva, Impulss, TV Izklaide, Kapitāls, Klubs, Labu apetīti!, Latvijas Ārsts, Lilita, Lilit LV, Ļubļu, Māja, Māja Dzīvoklis, Mājas & Dārzs, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Mērķis, MG, Mūsmājas, Nedēļa, Next, Pastaiga, Pastaiga.ru, Patron, Podium Art, Popcorn, Praktiskā Būvniecība, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi+, Santa, Shape, Sestdiena, ŽZL, Sieviete, Sīrups, Sporta Avīze, Una, Veselība.

 

TV kanāli:
LTV1, LTV7, LNT, TV 3, PBK, TV 5, 3+, RenTV Baltic, MTV Latvija

 

Inese Vēvere
TNS Latvia Adex projekta vadītāja
t 7096300
e inese.vevere@tns.lv

 


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības