Īsumā par visu


Pētījumu industrija
   Kas notiek Latvijā?


Paralēlā darbība


Mediju pētījumi
   Mediju patēriņš
   Media Intelligence
   Reklāmu līderi


Mārketinga pētījumi
   Auto ar atbildību
   Izvēlies Latvijas preci
   Mazumtirzdnieciba


Sociālie pētījumi
   Vasaras brīvdienas


Tehnoloģijas & risinājumi
   Fokusgrupas tiešsaistē


Arhīvs


www.tns.lv



Paralēlā darbība

09.2006. TNS Latvia par vienu no saviem uzdevumiem ir izvirzījusi tirgus dalībnieku izglītošanu, tādēļ 15. septembrī aicināja mārketinga vadītājus uz gada konferenci PIECAS IDEJAS SPĒCĪGA MĀRKETINGA VADĪBAI.

 

Mēs esam ļoti gandarīti par ieinteresētību un atsaucību - konferenci apmeklēja 90 mārketinga speciālisti gan no valsts institūcijām, gan arī finanšu, pārtikas rūpniecības, mazumtirdzniecības, farmācijas, kokapstrādes nozarēm un medijiem.

 

TNS Latvia valdes vicepriekšsēdētāja Ginta Krivma klātesošos iepazīstināja ar galvenajiem pētījumu industrijas spēlētājiem Latvijā un pasaulē un atklāja aspektus, kas ir svarīgi strādājot ar trīs mārketinga interešu stūrakmeņiem – zīmolu, jaunu produktu un patērētāju.

 

Mūsdienu vadītājiem daudzi atbildīgi un sarežģīti lēmumi jāpieņem ātri un ierobežotas informācijas apstākļos. Šādos stresa apstākļos vadītāji nereti pieļauj kļūdas, kas sakņojas prātā un darbības un psiholoģijas īpatnībās. Dažas šādas kļūdas un pētnieciskus risinājumus, kā no tām izvairīties vai labot, prezentēja vieslektors – sociālantropologs, Rīgas Ekonomikas Augstskolas asociētais profesors Roberts Ķīlis.

 

Arī uzņēmuma reputācijai ar katru gadu tiek pievērsta lielāka uzmanība un tās vadīšana kļūst par mārketinga speciālistu ikdienu. Spēcīga uzņēmuma reputācija nostiprina uzņēmuma panākumus, veicinot uzņēmuma peļņu piesātinātajā tirgū, piesaistot, motivējot un noturot talantīgus darbiniekus, atturot konkurentus, piesaistot investīcijas, sekmējot ieiešanu jaunos tirgos un nosakot uzņēmuma finansiālo stāvokli. TNS Latvia projektu direktore Ilva Pudule iepazīstināja ar korporatīvās reputācijas vadīšanas metodi TRI*M, kas balstās uz trim M – Measuring (pētīšana), Managing (vadīšana) un Monitoring (monitorings).

 

Viņa augstība Zīmols. TNS Latvia projektu vadītāja Aija Dementjeva kā pasaku izstāstīja sarežģīto zīmola vadīšanas procesu. Kā padarīt zīmolu spēcīgu, kādas ir zīmola īpašības, kādas ir patērētāja un zīmola attiecības, kāda ir patērētāju piesaistība zīmolam? To visu var atklāt, uzdodot dažus pavisam vienkāršus jautājumus.

 

Reklāmas klipu izgatavošanai un kampaņām medijos tiek tērēti milzu resursi. Par to, kā pārliecināties, vai reklāma sasniegusi gaidītos rezultātus, stāstīja Aija Dementjeva un Media Intelligence projektu vadītājs Kaspars Upītis. Ilustrācijai tika sniegts konkrēts piemērs par apdrošinātāju reklāmām - kā, integrējot mārketinga pētījumus un reklāmas datus, novērtēt reklāmu efektivitāti. Tika apkopoti apdrošinātāju reklāmas dati šī gada pirmajā pusgadā un veikta iedzīvotāju aptauja par apdrošinātāju reklāmu pamanīšanu dažādos medijos. Prezentācijā tika apskatīti arī faktori, kas liek cilvēkiem ievērot reklāmu un metode, kas palīdz novērtēt reklāmas efektivitāti pirms reklāmas parādīšanās medijos - AdEval.

 

Ne tikai zīmols un reklāma ietekmē uzņēmuma reputāciju. Viens no redzamākajiem „faktoriem” ir arī uzņēmuma darbinieks, kas tieši saskaras ar klientiem un patērētājiem. TNS Latvia projektu vadītājs Intars Āboms konferences dalībniekiem parādīja darbinieka kā mārketinga instrumenta ietekmi uz uzņēmuma reputāciju. Pēdējos gados patērētāji arvien lielāku nozīmi piešķir apkalpošanas kvalitātei, tādēļ ir svarīgi novērtēt, vai darbinieks pastiprina uzņēmuma mārketinga kampaņas efektivitāti vai gluži otrādi – to iznīcina. Intars klātesošos iepazīstināja ar pētījuma paņēmienu Noslēpumainais Klients, kas ļauj novērtēt darbinieku rīcību saskarsmē ar uzņēmuma klientiem.

 

Latvijas veiksmīgākie uzņēmumi

Šī gada pavasarī TNS Latvia veica iedzīvotāju aptauju, kurā iedzīvotāji vērtēja 100 Latvijas lielākos uzņēmumus, kuru gala patērētājs varētu būt jebkurš Latvijas iedzīvotājs. Konferences laikā tika apbalvoti 2006. gada veiksmīgākie uzņēmumi:

 

Veiksmīgākais uzņēmums 2006

Grand Prix

Laima 

 

Veiksmīgākais uzņēmums 2006

Sudrabs

Lido

 

Veiksmīgākais uzņēmums 2006

Bronza

Latvijas Mobilais telefons 

 

Spēcīgākais uzņēmums 2006

Latvenergo

 

Pozitīvākais uzņēmums 2006

Starptautiskā lidosta Rīga

 

Baltijas veiksminieks 2006

Hansabanka Latvijā (Hansapank Igaunijā)

 

Apsveicam uzvarētājus!

 

Šādu aptauju TNS Latvia turpmāk veiks katru gadu, nosakot katra gada veiksmīgākos uzņēmumus un sekojot līdzi līderu izmaiņām.

 

TNS Latvia arī turpmāk sniegs informāciju par pētījumu nozares jaunumiem un niansēm gan rīkojot konferences un pieaicinot TNS tīkla speciālistus, gan uzstājoties ar prezentācijām dažādos mārketinga pasākumos. Tuvākais no tiem – 7. starptautiskais Baltijas jūras reklāmas festivāls Golden Hammer, kas norosināsies 21. un 22. septembrī. Tajā esam aicinājuši TNS Emor (Igaunija) mediju departamenta vadītāju Agni Kinks, kura ieskatīsies patērētāju un mediju pasaulē nu pastāstīs par dienaskārtības pētījumu. Savukārt oktobra beigās notiekošajā mārketinga un reklāmas nedēļā Wazzap 2006 TNS Latvia projektu vadītāja Jolanta Krišāne prezentēs reālus piemērus, kā pētniecisku risinājumu izmantošana palīdz zīmolu veidošanā un pozicionēšanā, kad mērķis ir apmierināt patērētāju slēptākās emocionālās vajadzības.

 

Santa Tolka

TNS Latvia mārketinga direktore


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības