Īsumā par visu


Pētījumu industrija
   Kas notiek Latvijā?


Paralēlā darbība


Mediju pētījumi
   Mediju patēriņš
   Media Intelligence
   Reklāmu līderi


Mārketinga pētījumi
   Auto ar atbildību
   Izvēlies Latvijas preci
   Mazumtirzdnieciba


Sociālie pētījumi
   Vasaras brīvdienas


Tehnoloģijas & risinājumi
   Fokusgrupas tiešsaistē


Arhīvs


www.tns.lv



Pirmo septiņu mēnešu reklāmas līderi

09.2006. Šoreiz paskatīsimies uz Latvijas reklāmas tirgu mazliet no citas puses, apskatot 2006. gada pirmo septiņu mēnešu televīzijas un preses trīs lielāko reklāmdevēju reklamētākās markas pēc reklāmas sekundēm vai kvadrātcentimetriem. Aplūkosim arī katra medija reklamētākās nozares .

Televīzijas līderi

Un tā, gadu no gada nemainīgi līdera pozīciju televīzijā ieņem Procter & Gamble, arī šogad periodā no gada sākuma līdz 31. jūlijam. Tam seko Reckitt Benckiser un viens no komunikācijas pasaules „spēlētājiem” – Tele2.


Procter & Gamble šogad visvairāk reklamējis sekojošas produktu markas:

Zobu pastu Blend-a-med – 2814 reklāmas minūtes  
Šampūnu Pantene Pro-V – 1820 minūtes
Šampūnu Head & Shoulders – 1641 minūtes
Veļas pulveri Ariel – 1628 minūtes
Veļas mīkstinātāju Lenor – 1372 minūtes


Reckitt Benckiser savukārt informēja par savām markām:

Traipu tīrītāju Vanish – 3823 reklāmas minūtes 
Tīrītāju Cillit – 1796 minūtes
Atkaļķotāju Calgon – 1047 minūtes
Trauku mazgājamo līdzekli Calgonit – 999 minūtes
Depilācijas līdzekli Veet - 923 minūtes


Tele2 visvairāk mums vēstīja par:

Priekšapmaksas sarunu karti Zelta zivtiņa – 3198 reklāmas minūtes 
Pastāvīgo abonentu pakalpojumiem – Tele2 – 2543 minūtes
Priekšapmaksas sarunu karti Urā! – 677 minūtes
Tele2 tīklā pieslēdzamajiem telefoniem Nokia – 634 min un Samsung – 622 minūtes

Preses līderi

Presē līdera pozīcijas gada pirmajos septiņos mēnešos ieņēma cits komunikācijas nozares dalībnieks – LMT , tam seko Parex banka un vēl viens no sakaru operatoriem Bite GSM .

 

LMT visvairāk reklamēja savus pakalpojumus pastāvīgā pieslēguma abonentiem – 124 071 cm2, tiem sekoja priekšapmaksas mobilo sakaru karte O Karte ar 58 974 cm2. Trešo vietu ieņem mazcenas mobilo telefonu reklāmas LMT, NOKIA, SAMSUNG, SIEMENS, SONY ERICSSON ar 43066 cm2, bet tālāk seko pakalpojumu reklāmas gan LMT, gan O Kartei – 36698 cm2. Reklamētāko LMT marku piecnieku noslēdz mazcenas mobilo telefonu reklāmas LMT, NOKIA, SAMSUNG, BENQ-SIEMENS, SONY ERICSSON, LG ar 13 811 cm2.

 

Parex banka visvairāk reklamēja savus pakalpojumus – 237 580 cm2 un nekustamo īpašumu portālu www.nams24.lv – 1 565 cm2.

 

Gada pirmajos septiņos mēnešos visvairāk Bite GSM reklāmas laukumu aizņēma priekšapmaksas mobilo sakaru kartes TOXIC reklāmas – 66 041 cm2, kam sekoja pastāvīgā pieslēguma pakalpojuma reklāmas ar 46 443 cm2. Ne mazāk svarīgu vietu ieņēma Bites un Vodafone kopējās reklāmas – 43 927 cm2, kā arī Vodafone markas tēla reklāmas – 25 892 cm2. Tāpat ļoti ievērojamā apjomā tika reklamēts BITE OPEN ART projekts – 18 443 cm2.

 

Priekšplānā - mobilie sakari

Reklamētākā produktu grupa gan televīzijā, gan presē šī gada pirmajos septiņos mēnešos bijusi MOBILIE SAKARI. Televīzijā šīs grupas reklāmas sekotājus apsteidz par 18 %, presē – par 8 %.

 

Vienlīdz intensīvi gan presē, gan televīzijā tika reklamēti arī medikamenti un finansu institūcijas, to pakalpojumi, pārējās top produktu grupas šajos mediju kanālos atšķiras.

 

Televīzijā tās ir mājsaimniecības higiēna un ierīces, sabiedriskās attiecības, aukstie dzērieni, matu kopšanas līdzekļi, izklaides pasākumi, mutes kopšanas līdzekļi.

 

Presē, savukārt, visvairāk tika reklamēti darba piedāvājumi, elektroniskie mediji, automašīnas, nekustamie īpašumi, ceļošana, mazumtirdzniecība, celtniecības materiāli.

 

Visvairāk reklamētās produktu grupas TV 2006. gada janvārī - jūlijā, pēc reklāmas apjoma minūtēs

 

Visvairāk reklamētās produktu grupas presē 2006.gada janvārī - jūlijā, pēc reklāmas apjoma cm2.

 

Mediju izlase

Laikraksti:

5 min, 7 Sekretov, Atpūta.TV, Bizness & Baltija, BB Ņedvižimostj, BB Vistavka, BB Stiļ Žizni, Čas, Diena, Dienas Bizness, DB Finanses, DB Tavs nams, DB Veiksmīgs un vesels, Digital Times, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms, MK-Latvija, Neatkarīgā Rīta Avīze, Reklama, Rīgas Balss, Rīgas Santīms, Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Rītdiena, Subbota, Telegraf, Teleprogramma, Televīzijas Programma, TV programma, Vesti, Vesti Segodņa

 

Žurnāli:

36,6°C, A-Zet, Biznes.lv, Apelsīns, Arhitektura i Dizain, Auto, Auto Bild Latvija, Būvēt, BūvObjekts, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Deko, Doctus, e-Pasaule, Eva & Adam, FHM, Ieva, Impulss, TV Izklaide, Kapitāls, Klubs, Labu apetīti!, Latvijas Ārsts, Lilita, Lilit LV, Ļubļu, Māja, Māja Dzīvoklis, Mājas & Dārzs, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Mērķis, MG, Mūsmājas, Nedēļa, Next, Pastaiga, Pastaiga.ru, Patron, Podium Art, Popcorn, Praktiskā Būvniecība, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi +, Santa, Shape Sestdiena, ŽZL, Sieviete, Sīrups, Sporta Avīze, Una, Veselība

 

TV kanāli:

LTV1, LTV7, LNT, TV 3, PBK, TV 5, 3+, RenTV Baltic

 

Inese Vēvere

Adex projekta vadītāja


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības