Īsumā par visu


TNS Pasaulē
Nākotnes pētījumi
Elektronisko mediju pētījumi


Mediju pētījumi
Reklāmu reģistrs


Mārketinga pētījumi
Arēna Rīga
Auto tirgus
Kompāniju reitingi


Sociālie pētījumi
Eirobarometrs
Latvija līgo!


Tehnoloģijas & risinājumi
Jauna pētniecības metode


Jaunie darbinieki
Jaunie darbinieki


Arhīvs


www.tns.lv



06.2006. Blondīne nopērk lietotu automašīnu. Pārdevējs viņai saka: - Pagaidiet, mēs ieliksim sveces! - Paldies, bet es ceru nokļūt mājās vēl pa gaismiņu.

Automašīnas iegādājas dažādi cilvēki – blondīnes, brunetes, mākslinieki, inženieri; tādi, kas saprot, kas „lācītim vēderā” un tādi, kuriem nav ne jausmas, kas slēpjas zem motora pārsega. Auto iegādājas gan tīri praktiskām vajadzībām, lai nokļūtu uz tuvāko veikalu, kas atrodas 10 km attālumā, gan arī lai vienkārši „pazīmētos”.

Latvijas iedzīvotāju aptaujas ietvaros, kas risinājās laikā no 2006. gada 8. līdz 14. martam, TNS Latvia noskaidroja, kā tad Latvijas iedzīvotājiem, kuri regulāri brauc ar auto – blondīnēm, rudmatēm un pārējiem, sokas ar automašīnas motoreļļas nomaiņu.

Kā izrādās, aptuveni puse (47 %) aptaujāto respondentu, kuri regulāri brauc ar auto, paši nekad nerūpējas par automašīnas motoreļļas nomaiņu. Viņu automašīnām motoreļļu gan izvēlas, gan nomaina kāds cits, piemēram, dīleris, kāda neatkarīga darbnīca vai arī labs draugs.

12 % respondentu eļļu paši nemaina, taču viņiem ir vēlme piedalīties procesā, līdz ar to šie autobraucēji vismaz nosaka kāda motoreļļas marka būtu jālieto.

Pilnībā par motoreļļas markas izvēli un nomaiņu gādā 41 % regulāro autobraucēju.



Motoreļļas nomaiņas ieradumi

Analizējot pētījuma rezultātus pēc sociāldemogrāfiskajiem rādītājiem, ir redzams, ka klasiskais lomu un interešu sadalījums nav mainījies – paši par savu auto ievērojami biežāk rūpējas vīrieši. Galvenokārt tie ir iedzīvotāji laukos – 57 % laukos dzīvojošo respondentu atzina, ka maina motoreļļu paši un paši izvēlas motoreļļas marku, savukārt Rīgā šādu atbildi sniedza tikai 18 % respondentu. Biežāk paši motoreļļu maina arī iedzīvotāji ar pamata izglītību (71 %) un zemākiem ienākumiem.


Par aptauju

Aptauju mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia veica 2006. gadā no 8. līdz 14. martam, aptaujājot 501 Latvijas iedzīvotāju (vecumā no 15 līdz 74 gadiem) visā Latvijā. Jautājumi par automašīnām tika uzdoti 451 respondentam vecumā no 18 līdz 74 gadiem.


Jolanta Krišāne

TNS Latvia projektu vadītāja
t 7096300
e jolanta.krisane@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības