Īsumā par visu


Lieldienas
Speciāli Lieldienām


TNS Latvijā
Paralēlā darbība


Mediju pētījumi
Reklāmas Reģistrs
Nacionālais Mediju Pētījums
Radio


Mārketinga pētījumi
Kvalitatīvie Pētījumi
Mazumtirdzniecība
Patēriņa pētījums
Telekomunikācijas


Sociālie pētījumi
Eurobarometer


Sveicieni
Sveicieni


Arhīvs


www.tns.lv



 Latvijas iedzīvotāji saldumus lieto arvien biežāk

04.2006. Latvijas iedzīvotāji saldumus lieto arvien biežāk, tā liecina TNS Latvia 2006. gada februāra beigās veiktais pētījums par saldumu lietošanu. Salīdzinot pētījuma rezultātus ar līdzīga 1999. gadā veikta pētījuma rezultātiem, redzams, ka saldumu lietošanas biežums ir pieaudzis visās saldumu kategorijās. Visbūtiskāk pieaudzis šokolādes tāfelīšu patēriņš (par 18 % palielinājies to iedzīvotāju skaits, kas šokolādes tāfelītes lieto katru nedēļu), kā arī šokolādes batoniņu (par 10 %) un elpu atsvaidzinošo konfekšu un dražeju (9 %) patēriņš.

Tāpat kā 1999. gadā, arī šogad visbiežāk lietotie saldumi ir cepumi un šokolādes tāfelītes (tos reizi mēnesī un biežāk lieto 79 % aptaujāto respondentu). Iecienītas ir arī vafeles, karameles un šokolādes batoniņi (attiecīgi 57 %, 53 % un 50 % respondentu šos saldumus lieto reizi mēnesī vai biežāk). Puse aptaujāto respondentu reizi mēnesī un biežāk lieto sveramās šokolādes konfektes ar pildījumu (50 %), kā arī citas sveramās konfektes (51 %).

Aptuveni puse respondentu vismaz reizi nedēļā lieto košļājamo gumiju (48 %). Salīdzinot ar 1999. gadu, košļājamās gumijas patēriņš ir audzis par 6 %.

Sieviešu vidū iecienītākie saldumi ir cepumi un šokolādes tāfelītes (tos reizi mēnesī un biežāk lieto attiecīgi 45 % un 43 % aptaujāto sieviešu). Divas piektdaļas sieviešu vismaz reizi nedēļā lieto košļājamo gumiju (43 %).

Vīriešu vidū visbiežāk lietotā ir košļājamā gumija – to vismaz reizi nedēļā lieto 54 % aptaujāto vīriešu. Arī vīriešu vidū iecienītākie saldumi ir cepumi un šokolādes tāfelītes (tos reizi mēnesī un biežāk lieto attiecīgi 49 % un 42 % aptaujāto vīriešu).

Saldumus salīdzinoši biežāk lieto jaunieši vecumā no 15 līdz 24 gadiem. Tomēr ir divas saldumu grupas – cepumi (fasētie vai sveramie) un vafeles (fasētās vai sveramās) –, kuras salīdzinoši biežāk lieto gados vecāki cilvēki (45–54 gadus veci).

1. zīm. Saldumu lietošanas biežuma dinamika




Par aptauju

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia šo aptauju veica 2006. gadā no 22. līdz 26. februārim, visā Latvijā aptaujājot 500 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Kontakti:
Revita Logina
projektu vadītāja
t 7096300
e revita.logina@tns.lv


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības