Īsumā par visu
TNS pasaulē
>> TNS Pasaulē
TNS Latvijā
>> TNSab auditorija
Mediju pētījumi
>> Adex
>> Media Intelligence
Mārketinga pētījumi
>> FGD
>> Pētījumu sagatavošana
>> Mazumtirdznieciba
Sociālie pētījumi
>> Eurobarometer
>> Valsts sektors
Jaunie darbinieki
>> Jaunie darbinieki
Sveicieni
>> Sveicieni

Mediju pētījumu jaunumi pasaulē
WAM 2005 ( Worldwide Audience Measurement 2005)

09.2005. Ierastajā laikā arī šajā vasarā notika lielākā pasaules mediju un reklāmas pētnieku apvienošanās kopīgā nedēļu ilgā pasaules auditorijas mērījumu konferencē. Kādi ir jaunumi?

Konferencē speciālisti no visas pasaules dalījās savā pieredzē ne tikai par standarta mediju auditorijas pētījumiem, bet arī dažādu veidu papildu iespējām, kuras mums sniedz detalizētāki pētījumi, piemēram, par radio reklāmas efektivitāti, ROI, salīdzinājumā ar citiem medijiem, un arī citiem sasniegumiem. Latvijas radio industrijas pārstāvjus varētu interesēt, kā Lielbritānijas speciālisti veicina radio tirgus attīstību, apvienojot spēkus pētījumu realizācijai un citām pārdošanas aktivitātēm, un ar rezultātiem nodrošina visus reklāmas industrijas pārstāvjus. Interesentiem par šo tēmu lūdzu skatīt Lielbritānijas Radio Advertising Bureau mājaslapu http://www.rab.co.uk, kurā ir pieejama plašāka informācija.

Neapšaubāmi arvien būtiskāki notikumi risinās ap PPM (Portable People Meters) attīstību. Kopš pagājušā gada, kad Neredzamā sabiedrotā trešajā numurā, kā arī citos pasākumos jūs informējām par šo radio auditorijas mērīšanas metodi, arvien vairāk lielvalstu veic PPM testus un rezultātu analīzes. Ir parādījušās gan jaunas PPM tehnisko risinājumu variācijas, piemēram, izmantojot mobilos tālruņus par pamatierīci (pagaidām gan tas ir iespējams tikai uz tā saucamo smartphones bāzes), gan arī jauni konkurenti specializēto mērītāju vidē.

Par nozīmīgāko šobrīd tiek uzskatīts Lielbritānijā veiktais RAJAR (Radio Joint Audience Research) tests, kurā rūpīgi tiek izvērtētas katra piedāvātā tehnoloģiskā risinājuma priekšrocības un arī trūkumi. RAJAR ir institūcija, kas atbild par radio auditorijas pētījumu uzraudzību Lielbritānijā, līdzīgi kā BARB (Broadcasters' Audience Research Board) par TV pētījumiem. Detalizētāku informāciju par organizāciju un tās darbības rezultātiem atradīsiet www.rajar.co.uk. Tiesa, vairākās valstīs jau ir izvēlēts viens vai otrs tehnoloģiju piegādātājs pētījumu veicēju kompānijām, piemēram, Arbitron vai Telecontrol , un notiek aktīva rosība, lai sagatavotos oficiālai pārejai uz jauno metodi.

Vides reklāmas nozarē arvien tiek meklēta vienota, universāla petījumu metodika, bet neskatoties uz to daudzu lielvalstu tirgos veidojas vietējā norēķinu valūta , – variējot ar dažādiem statistiskajiem parametriem, tiek meklēts optimālākais auditorijas aprēķina variants. Par pamatu šīm inovatīvajām metodēm lielākoties tiek izmantotas GPS ierīces, kā arī dažādi kombinētie tehnoloģiskie risinājumi, piemēram, GPS/UMTS/GPRS atbalstoša speciāli izstrādāta mērījumu aparatūra. OOH industrija neaprobežojas tikai ar vispārējām auditorijas aprēķina problēmām, bet aktīvi darbojas arī efektivitātes mērījumu jomā, kur bez kvantitatīvajiem rādītājiem tiek meklētas precīzas atbildes uz tādiem jautājumiem kā kampaņas apjoms pret kreatīvo risinājumu, laukums pret izvietojumu utt. Dažreiz šos rezultātus var iegūt par salīdzinoši zemām izmaksām, izmantojot, piemēram, datorizētās telefonintervijas.

TV auditorijas mērījumu jomā ar vislielāko nepacietību tiek gaidīti PPM testu rezultāti no visas pasaules, jo, neskatoties uz minētajām ierīces iespējām radio auditorijas fiksēšanā, uz šiem risinājumiem tiek liktas lielas cerības arī TV auditorijas pētījumu attīstībā. Viennozīmīgi, tuvāko gadu laikā tiks daudz investēts, lai galvenokārt veiktu rezultātu analīzes un izdarītu secinājumus. Viens no vadošajiem attīstības veicinātājiem nenoliedzami ir arī mūsu globālais tīkls TNS . Par informācijas pieejamību nav jāuztraucas, jo līdz ar pirmajiem signāliem par nākamo evolūcijas soli TV auditorijas pētījumos TNS Latvia būs gatava darbībai. Pārējie lielākie izaicinājumi TV tirgū arvien ir saistīti ar neskaitāmajām mūsdienu patērētājam pieejamajām tehnoloģiskajām iespējām un ierīcēm, kur visas abreviatūras nemēģināšu uzskaitīt, bet par piemēru – STB, PVR, DVR, VOD utt. Tas viss, protams, vairāk attiecas uz TV tehnoloģijām kopumā, bet pētnieku uzdevums ir un paliek atrast pareizāko risinājumu auditorijas mērījumiem, ņemot vērā visas patērātāju uzvedības un ieradumu izmaiņas.

Informācijas plūsma, kura nonāk mūsu rīcībā, ir plaša, taču mēs sekojam līdzi visiem papildinājumiem un jaunumiem pasaules standartos visās pētījumu metodēs.

Attiecībā uz nākotni ir jābeidz ar rindkopu no TNS Neredzamā Sabiedrotā trešā numura:

“Viss attīstās un mainās. Katru gadu tiek rasti jauni risinājumi, tiek izvirzītas jaunas hipotēzes, kuras, iespējams, pēc gada vairs nebūs aktuālas un nepierādīs sevi praktiski. Taču tikai šādu industrijas kopēju aktivitāšu rezultātā tiek rasti kompromisi un radītas arvien pilnīgākas un precīzākas mediju un reklāmas pētījumu metodes. Ņemot vērā, ka katras sistēmas izveide nav viena gada darbs, bet gan ilgstošs izstrādes process no idejas līdz testiem un vēlāk arī reālai darbībai, arī mēs – TNS Latvia – nepārtraukti rūpīgi sekojam visiem jaunumiem pasaulē un esam gatavi ieviest Latvijas pētījumu tirgū jaunākos risinājumus.”

Gaidiet jaunas ziņas!

P.S. Klientiem – ja Jūs alkstat pēc plašākas vispārējas informācijas par mediju un reklāmas tirgiem pasaulē, esat laipni gaidīti pie mūsu speciālistiem, kuri ar lielāko prieku dalīsies pieredzē ne tikai par mediju un reklāmas pētījumiem Latvijā.

Māris Naglis
TNS Latvia
projektu direktors
t 7096303
e maris.naglis@tns.lv


 


© 2017 TNS Latvia | Autortiesības